• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400042115013
  • منبع : نمایندگی همدان

رکود و ورشکستگی لوازم‌التحریر فروشان اسدآبادی

رکود و ورشکستگی لوازم‌التحریر فروشان اسدآبادی

ایسنا/همدان روابط عمومی اتاق اصناف اسدآباد از رکود و ورشکستگی فروشگاه‌های عرضه لوازم‌التحریر این شهرستان خبر داد.

محسن یاراحمدی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر تمامی مغازه‌های لوازم‌التحریری سطح شهرستان نیمه‌تعطیل بوده و به‌دلیل کرونا در رکود و ورشکستگی به‌سر می‌برند و حتی برخی به دلیل کسادی بازار نسبت به جمع‌آوری و تغییر کاربری مغازه و پیشه خود اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بنده خود نیز طی چند سال اخیر دارای مغازه لوازم‌التحریر بوده‌ام و به‌دلیل همین رکود به ناچار چندی پیش لوازم‌التحریری خود را جمع‌آوری کردم، تصریح کرد: متأسفانه تسهیلات کرونا پرداخت شده توسط دولت به مشاغل آسیب دیده از کرونا در بحث مغازه‌های لوازم‌التحریری نیز به دلیل بالا بودن نرخ سود هیچ گره‌ای از مشکلات این قشر باز نکرده است.

یار احمدی تعداد مغازه‌های لوازم‌التحریر این شهرستان را ۲۳  مورد برشمرد و افزود: تعداد ۱۵ لوازم تحریری شهرستان  در مجموع افزون‌بر ۲۴۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی دریافت کرده‌اند که میزان این تسهیلات برای هر یک از این مغازه‌ها افزون‌بر ۱۶ میلیون تومان با نرخ سود ۱۷ درصد بوده و این تسهیلات به‌دلیل رکود بازار و بالا بودن نرخ سود تنها لوازم‌التحریری‌ها را بدهکار بانک‌ها کرده است .

وی با بیان اینکه در سراسر کشور پیش از این توزیع کتب درسی به مغازه‌های لوازم‌التحریری واگذار شده بود و این امر در پویایی  اقتصاد بازار لوازم‌التحریری سطح کشور نقش مؤثری داشت، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر توزیع کتب درسی به آموزش و پرورش واگذار شد و دیگر لوازم‌التحریری‌ها از این موضوع هیچ سودی نمی‌برند و به همین منظور لوازم‌التحریری‌ها از این امر گلایمند هستند، ضمن اینکه سهمیه دفتر تنظیم بازار نیز از چند سال گذشته برای اختصاص به مغازه‌های لوازم‌التحریر قطع شده است.

یار احمدی درباره وضعیت بازار نوشت‌افزار در سال‌جاری، گفت: فعالیت این بازار فصلی است و اوج رونق بازار نوشت افزار هر ساله از تیر تا پایان مهرماه است.

وی افزود: امسال نیز مانند سال گذشته این بازار نه تنها رونقی ندارد بلکه در رکود به‌سر می‌برد و اکنون که در تیر ماه بسر می‌بریم بازار به شدت کساد و بی‌رونق است.

یاراحمدی با بیان اینکه بیشتر بحث تدریس از طریق فضای مجازی مطرح است و قدرت خرید مردم کاهش یافته، تأکید کرد: بیشتر بحث تدریس از طریق فضای مجازی مطرح است بنابراین مردم خرید چندانی در زمینه نوشت‌افزار انجام نمی‌دهند، به‌طوریکه فروش نوشت‌افزار اُفت بسیاری داشته و مردم کمتر نسبت به خرید اقلام مختلف از جمله نوشت افزار اقدام می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha