• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400040906848
  • خبرنگار : 50184

کارگران ورزشکار کمتر دچار حوادث کار می‌شوند

کارگران ورزشکار کمتر دچار حوادث کار می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس هیات ورزش کارگری کرمانشاه ورزش کردن باعث بهبود آمادگی ذهنی کارگران برای مقابله با حوادث احتمالی حین انجام کار می شود.

محمد شهبازیان در همایش بزرگ دوچرخه سواری که به منظور تجلیل از تلاشگران صنعت برق نیروگاه زاگرس کوثر کرمانشاه امروز(9 تیر) برگزار شد، بااشاره به اهمیت مقوله ورزش، اظهارکرد: براساس نتایج تحقیقات و مقالات، به اثبات رسیده که ترویج تحرک و ورزش در میان کارگران واحدهای صنعتی و تولید می تواند افزایش راندمان تولید آنها را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: تحرک در واحدهای کارگری و صنعتی همچنین باعث آمادگی ذهنی کارگران برای مقابله با حوادث احتمالی در حین انجام کار می شود.

رئیس هیات ورزش کارگری کرمانشاه با بیان اینکه کاهش فعالیت های جسمانی و تحرک بین مردم یکی از نتایج صنعتی شدن جوامع است، گفت: این مسئله پیامدهای جسمی و روحی زیادی را برای مردم و بویژه کارگرانی که وقت زیادی را در واحدهای تولیدی می گذرانند، به همراه داشته است.

وی یادآورشد: در ایران حدود 10 میلیون کارگر داریم که در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند و باید زمینه هایی را فراهم کنیم تا بتوانند ورزش کنند.

شهبازیان در ادامه با بیان اینکه متولی ورزش کارگری در کشور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اعلام کرد: سابقه ورزش کارگری در ایران به پس از پیروزی انقلاب اسلامی می رسد و پیشینه ای ای حدودا 50 ساله دارد که در ابتدا با چهار رشته شروع شد و با نیازسنجی که از جامعه هدف انجام گرفت، اکنون حدود 25 رشته ورزشی کارگری در کشور داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تلاش داریم تا با  کمک واحدهای تولیدی استان بتوانیم برای افزایش نشاط اجتماعی در  بین کارگران قدم برداریم که ثمره آن رونق بخشیدن به چرخه اقتصادی کشور است.  

رئیس هیات ورزش کارگری کرمانشاه در ادامه بااشاره به حرکت ارزشمند نیروگاه برق زاگرس کرمانشاه در حمایت از دوچرخه سواری استان، گفت: امیدواریم این حرکت فتح بابی باشد تا سایر واحدهای کارگری استان نیز برای کمک به توسعه ورزش درجامعه ورود کنند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha