• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1400040603598
  • خبرنگار : 71452

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی:

در صورت واکسیناسیون دانشجویان وبازگشایی دانشگاهها آماده برگزاری حضوری مناظرات هستیم

در صورت واکسیناسیون دانشجویان وبازگشایی دانشگاهها آماده برگزاری حضوری مناظرات هستیم

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با اعلام آغاز دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران در استان‌ها گفت: در صورت انجام واکسیناسیون دانشجویان و بازگشایی دانشگاه‌ها، آماده برگزاری مرحله منطقه‌ای و کشوری این دوره از مسابقات به‌صورت حضوری هستیم.

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی، رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با تاکید بر این که مناظرات دانشجویی بر پایه تحقیق، پژوهش و جمع آوری اطلاعات بوده و موجب تقویت کارگروهی و جمعی می‌شود، خاطرنشان کرد: در شیوه برگزاری مناظرات دانشجویی، احترام، اجازه پرسش، خوب‌گوش‌کردن و دوری از تعصب، رعایت انصاف و عدالت و فرصت دادن به طرف مقابل، همواره مورد توجه بوده و سعی شده است این مسابقات به نحوی برگزار شود که یک بازی برد-برد باشد و هر شرکت‌کننده فارغ از امتیازی که کسب می‌کند یک تاثیر عمیق اخلاقی را شاهد باشد.

رییس سازمان دانشجویان با تاکید بر این که براساس شعار همیشگی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، این مسابقات همواره فرصتی برای یادگیری بوده است، افزود: در این مسابقات، دانشجویان می‌آموزند که قدرت تحمل دیدگاه مخالف را داشته باشند، اصول یک بحث منطقی، عقلانی و مبتنی بر استدلال را فرامی‌گیرند، و می‌آموزند که چگونه در عین رعایت اخلاق و پرهیز از توهین به مخالف، و احترام به آرا و نظرات مخالف، دیدگاه خود را پیش ببرند.

به گفته عباسی، این مسابقات اطلاعات و آگاهی دانشجویان را درخصوص مسایل و موضوعات مختلف جامعه تقویت می‌کند و در عین حال، پایبندی به قوانین و مقررات را در عین رعایت اخلاق و احترام به دانشجویان می‌آموزد. وی افزود: یکی از اهداف مسابقات مناظره، آزمودن توان منطقی دانشجویان در اقامه استدلال و اقناع مخاطب است. مسابقات مناظره دانشجویان ایران فرصتی برای تقویت فضای آزاداندیشی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

رییس سازمان دانشجویان با اشاره به این که مقام معظم رهبری سال‌هاست بر ضرورت توسعه و تقویت گفتگو و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تاکید می‌کنند، افزود: مسابقات مناظره تمرینی موثر در مقیاسی کلان و در سطحی ملی برای آزاداندیشی است و شاید اصلی‌ترین کارکرد این مسابقات، تقویت فضای آزاداندیشی در سطح جامعه، به ویژه دانشگاه‌ها باشد.

به گفته عباسی، مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران به صورت یک لیگ کشوری و در سطوح مختلف دانشگاهی، استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود. در صورت انجام واکسیناسیون دانشجویان و بازگشایی دانشگاه‌ها، آماده برگزاری مرحله منطقه‌ای و کشوری این دوره از مسابقات به‌صورت حضوری هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، سال گذشته با حضور ۲۶۲ تیم و ۲۵۰ مسابقه به صورت مجازی برگزار شد و هم اکنون دهمین دوره مسابقات مناظره در شعب سازمان دانشجویان در سراسر کشور آغاز و در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری میزبان تیم‌های دانشجویی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha