• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400040502778
  • منبع : نمایندگی همدان

شهدا نمادهای فرهنگی کشور هستند

شهدا نمادهای فرهنگی کشور هستند

ایسنا/همدان شهردار شیرین‌سو با بیان اینکه شهدا نمادهای فرهنگی کشور هستند، گفت: ساماندهی و استقرار المان شهدای گمنام با اعتباری افزون بر دو هزار میلیون ریال از محل منابع داخلی تأمین شده است.

سید مصطفی موسوی در مراسم رونمایی از المان شهدای گمنام شهر شیرین‌سو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهارکرد: چند سال پیش دو تن از شهدای عزیز گمنام این کشور در شهر شیرین سو آرام گرفتند.

وی با تأکید براینکه شهدا نمادهای فرهنگی کشور هستند و با  تکمیل بوستان شهدای گمنام شاهد اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در جوار قبور مطهر این عزیزان خواهیم بود، افزود: شهرداری نیز بر حسب وظیفه و  ارج نهادن به مقام شامخ شهدا نسبت به ساماندهی قبور مطهر شهدای گمنام اقدام کرده به‌طوریکه ابتدا محل دفن ایشان به بوستان بزرگی تبدیل و سپس یادمان شهدای گمنام در محل نصب شد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی شهرداری بیان کرد: ساماندهی و استقرار المان شهدای گمنام با اعتباری افزون بر دو هزار میلیون ریال از محل منابع داخلی تأمین و اجرا شده است.

وی با  تاکید بر استفاده از معماری اسلامی و ایرانی در طراحی المان شهدای گمنام، افزود: سعی شده از نظر متخصصان و متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت بهره گرفته شود و فرهنگ شیرین‌سو نیز مدنظر قرار گرفته است.

شهید حاج قاسم سلیمانی سفیر انقلاب اسلامی بود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز در ادامه این مراسم گفت: شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و ما می توانیم با عمل به وصایای ایشان ادامه دهنده راه آنها باشیم.

سردار مهدی ظفری گریزی نیز  به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس زد و خاطرنشان کرد: شهدا و رزمندگان با نثار جان شیرین خود مانع از اشغال ایران عزیز به دست اشغالگران شدند و ما نیز وظیفه داریم این میراث گرانبها که همان فرهنگ شهادت و ایثار هست را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: دشمنان از هر راهی برای ایجاد جدایی بین جوانان و شهدا استفاده می‌کنند که امروزه به فرموده مقام معظم رهبری مهم‌ترین آن جنگ نرم است که نیازمند هوشیاری مسئولین و جوانان عزیز است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان خاطره‌ای از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ایشان را سفیر انقلاب اسلامی معرفی  و تصریح کرد:  اخلاص و جوانمردی از ویژگی‌های شاخص حاج قاسم بود و در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نبود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی امام جمعه شیرین سو نیز ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری در برگزاری یادواره شهدا و احداث المان شهدای گمنام بیان کرد: شهدا جان با ارزش خود را فدای ایران اسلامی کرده‌اند که امروزه ما باید بدانیم با چه هدفی این کار انجام شده است.

وی ادامه داد: هدف از دفن شهدا در پارک‌ها و دانشگاه‌ها و مکان‌های عمومی این است که یادآوری شود در قسمتی از تاریخ این مرز و بوم جوانمردانی برای عزت و شرف اسلام انقلاب از جان شیرین خود گذشتند.

ملکی با اشاره به برگزاری اولین یادواره شهدای گمنام ، اظهارکرد: شهدای عزیز به مراسمات نیاز ندارند چرا که هدف آنها رضایت الهی بوده و به آن هم رسیدند و این ما هستیم که به آنها نیازمندیم و اگر احترامی هم به شهدا و جانبازان گذاشته شود نتیجه آن به خود ما بر می‌گردد.

به‌گزارش ایسنا؛ در پایان برنامه از خانواده معزز و معظم شهدای شهر شیرین‌سو تقدیر به‌عمل آمد و به مقام شامخ شهدای گمنام با اهدای گل و گلاب پاشی قبور مطهر ایشان ادای احترام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha