• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۲۳:۵۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400040100900
  • خبرنگار : 50300

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد

لزوم مناسب‌سازی ۸۰ مدرسه عادی برای دانش‌آموزان استثنایی خوزستان

لزوم مناسب‌سازی ۸۰ مدرسه عادی برای دانش‌آموزان استثنایی خوزستان

ایسنا/خوزستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: پیشنهاد می‌کنیم ۸۰ مدرسه؛ شامل ۴۰ مدرسه دخترانه و ۴۰ مدرسه پسرانه را که پشتیبان ما هستند در ۴۰ منطقه آموزشی استان، مناسب سازی کنیم تا بچه‌های استثنایی با مشکلات کمتری بتوانند تحصیل کنند. در این طرح امکانات و انطباق‌ها در محیط‌های آموزشی و عمومی فراهم می‌شود تا دانش آموزان بتوانند با ساختارهای موجود در کنار دانش آموزان سالم تحصیل کنند.

علی ممبینی امروز (یکم تیرماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان، اظهار کرد: بسته‌های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور شامل بسته مدرسه انطباقی، مداخلات به هنگام و توسعه مشارکت‌ها است. در بسته تحولی مدرسه انطباقی باید مناسب سازی مبتنی بر توانمندسازی مدیران و معلمان را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مدرسه انطباقی ویژه دانش‌آموزان تلفیقی است؛ به طور کلی بخشی از دانش آموزان استثنایی در مدارس استثنایی و بخشی دیگر در مدارس عادی تحصیل می‌کنند. طرح مدرسه انطباقی ویژه دانش آموزان استثنایی است که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان ادامه داد: پیشنهاد ما این است که ۸۰ مدرسه؛ شامل ۴۰ مدرسه دخترانه و ۴۰ مدرسه پسرانه را که پشتیبان ما هستند در ۴۰ منطقه آموزشی استان، مناسب سازی کنیم تا بچه‌های استثنایی با مشکلات کمتری بتوانند تحصیل کنند. در این طرح امکانات و انطباق‌ها در محیط‌های آموزشی و عمومی فراهم می‌شود تا دانش آموزان بتوانند با ساختارهای موجود در کنار دانش آموزان سالم تحصیل کنند.

ممبینی با اشاره به تعداد دانش‌آموزانی که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: گروه‌های تحت پوشش شامل دانش آموزان با آسیب‌های بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی، دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری، اوتیسم و با هوش مرزی و دانش‌آموزان دچار اختلالات رفتاری و هیجانی است. جمعا ۱۸ هزار و ۳۴ دانش‌آموز وجود دارند که به شیوه تلفیق و در کنار دانش‌آموزان عادی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید فضای مناسب برای دانش آموزان در نظر گرفته شود که برابر با استانداردهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی است؛ گفت: اقدامات لازم برای مناسب سازی شامل عدم وجود مانع هنگام ورود به مدرسه، مناسب‌سازی پله‌ها، وجود تابلوی راهنما، غیرلغزنده بودن سطح پله‌ها و... است. برآورد ما این است که برای هر مدرسه نیاز به ۱۰۰ میلیون تومان داریم که بتوانیم این طرح را اجرا کنیم.

به گزارش ایسنا، در پایان برای اجرای طرح بسته مدرسه انطباقی در خوزستان، مقرر شد که ۶۰ درصد هزینه اجرای طرح از اعتبارات استانی و ۴۰ درصد از کمک خیرین و بنیادها و یا ۵۰ درصد از اعتبارات استانی و ۵۰ درصد با کمک خیرین فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha