• شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400031510884
  • منبع : نمایندگی زنجان

نیروی معنوی امام خمینی (ره)؛ عامل اطمینان‌بخش پیروزی حق

نیروی معنوی امام خمینی (ره)؛ عامل اطمینان‌بخش پیروزی حق

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در قرارگاه ثارالله گفت: امام خمینی (ره) با نیروی معنوی و توسل به قدرت لایزال الهی اطمینان به پیروزی حق علیه باطل داشت.

حجت‌الاسلام علی شیرازی، شامگاه جمعه، (۱۴ خردادماه) در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد که در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل دارای شخصیت عظیم‌النفسی بود و همواره در برابر دشمنان قوی و بااراده ایستادگی می‌کرد. ایشان نفس خود را از هوای نفس پالایش کرده بود و کسی که با تهذیب نفس خود به سوی خدا هجرت کند، دل او خانه خدا می‌شود و قلب او آرام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رفتار و گفتار امام خمینی (ره) الهی بود و در همه ابعاد زندگی اخلاص داشت، عنوان کرد: امام می‌دانست که در راهی که آغاز کرده است، دشمنان علیه هدف، آرمان و راه او صف‌آرایی می‌کنند، اما اطمینان داشت کسی که در برابر ظالم بایستد قطعا در برابر حق بر باطل پیروز خواهد شد. حزب‌الله کسانی هستند که دارای پشتوانه فکری الهی بوده و باتقوا، صبور و مقام‌اند و این ملت و امت حزب‌اللهی ولایت امام را پذیرفتند و در کنار ایشان باطل را سرنگون کردند.

نماینده ولی‌فقیه در قرارگاه ثارالله، با بیان اینکه ۱۵ خرداد روز تاریخی برای ملت ایران در ادامه نهضت بود، گفت: ۱۵ خرداد نقش تاثیرگذار و اساسی در روند مبارزات ملت ایران علیه نظام طاغوت داشت. امام حسین (ع) در واقعه عاشورا گفت: من برای بقای دین اسلام، فرزندانم را تقدیم می‌کنم و چنین سخنانی هنر ایمان و آرامش قلب مومن است که در وجود امام راحل و شاگردان مکتب عاشورا تجلی یافت.

وی با بیان اینکه امروز حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، جهاد اسلامی فلسطین، فاطمیون و زینبیون قدرتمندانهتر در مقابل استکبار ایستادند، تصریح کرد: امروز قدرت ملت ایران قدرت عظیمی است. هنوز قدرت ملت فلسطین و یمن رخ‌نمایی نکرده است؛ زمانی فلسطینی‌ها با سنگ با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کردند، اما اکنون موشک‌های غزه می‌تواند اسرائیل را با خاک یکسان کند.

این مسئول تأکید کرد: دشمنان بدانند ملت ایران با همان روحیه انقلابی در صحنه ایستاده است. ما براساس محاسبات الهی شامل ایمان، تقوا، توکل، صبر و مقاومت صحبت می‌کنیم و تا زمانی که ملت پشتیبان ولایت‌فقیه است دشمن‌تر از آمریکا هم نمی‌تواند هیچ غلطی کند و ملت ایران عظمت خود را بار دیگر در ۲۸ خرداد پای صندوق‌های رأی نشان خواهد داد.

شیرازی یادآور شد: دشمنان ملت ایران، نمی‌دانند و نمی‌فهمند که شهادت چیست؛ چرا که نگاه مادی‌گرایانه چشم آن‌ها را بر روی حقیقت بسته و توان درک نیروهای معنوی و خدایی و مفاهیم مکتب اسلام را ندارد. هدف دشمن از تحریم، شکستن کمر انقلاب بود اما با مقاومت ملت کمر خودش شکست و نتوانست ملت ایران را با فشار، تحریم و تهدید از انقلاب و نظام مایوس کند.

وی با اشاره به اینکه قلب امام خمینی (ره) سرشار از ایمان به خدا، قیامت و دین الهی بود، ابراز کرد: وقتی ایمان بر قلب حاکم شود حلال مشکلات است؛ چراکه انسان وارسته و وابسته به خداوند مشکلی نمی‌بیند که قابل حل نباشد. رهبر کبیر انقلاب می‌دانست در راه عظیمی که آغاز کرده است، دشمنان علیه راه، فکر و هدف او برنامه‌ریزی می‌کنند و در مقابل او تهدید، تحریم، زندان، تبعید و شهادت قرار می‌دهند و باور داشت تغییر نظام طاغوتی و استکباری بدون توکل به خداوند ممکن نیست.

نماینده ولی‌فقیه در قرارگاه ثارالله با اشاره به اینکه تهدید فرهنگی و تحریم اقتصادی دشمن و هر توطئه آن‌ها با شکست روبه‌رو شده است، ادامه داد: ملتی که به خدا وصل بوده و آرامش قلبی دارد شکست نمی‌خورد. امام خمینی (ره) به این ملت ایمان داشت و ایمان به خدا، پیامبر، قیامت و مردم، روز به روز در وجود امام راحل بیشتر می‌شد و اکنون نیز ۳۲ سال است که مقام معظم رهبری هوشمندانه نهضت انقلاب را حفظ کردند و پیش بردند و مردم نیز حامی انقلاب هستند.

وی تصریح کرد: آنچه که امام خمینی (ره) را به خدا وصل کرد، شب‌زنده‌داری، مناجات و ذکر بود. روحیه توسل به اولیای الهی رمز عزت شهدای ما بود. شهید بزرگ جبهه مقاومت نیز ۴۲ سال با اخلاص، راز و نیاز و روحیه شهادت‌طلبی، زیر چتر امام و ولایت به خدا وصل شد و این روحیه حاج قاسم را حاج قاسم کرد و امام خمینی (ره) به این روحیه اطمینان داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha