• شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400030806143
  • خبرنگار : 50182

استاندار کرمانشاه:

38 هزار نفر مجری برگزاری انتخابات در کرمانشاه هستند/ کوچکترین مشکل امنیتی نداریم

38 هزار نفر مجری برگزاری انتخابات در کرمانشاه هستند/ کوچکترین مشکل امنیتی نداریم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه تعداد مجریان برگزاری انتخابات در استان را حدود 38 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: همه چیز برای برگزاری یک انتخابات سالم و با شکوه در استان مهیاست.

هوشنگ بازوند در جلسه عصر امروز (8 خرداد) ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: خوشبختانه تیم با تجربه ای پای کار است و عمده فرمانداران استان تجربه برگزاری چندین دوره انتخابات را دارند و این امر موجب می شود هیچ مشکلی در برگزاری انتخابات پیش رو نداشته باشیم.

وی از اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه نظام یاد کرد وافزود: بستری که مردم این اعتماد را امتحان می کنند در انتخابات است و توقع دارند امانتی که در انتخابات به دست ما می سپارند، صحیح و سالم نگه داشته شود.

بازوند تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند، رای مردم حق الناس است و همه باید با تمام توان در حراست از این حق مردم تلاش کنند و امانتداران خوبی باشند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو گفت: هر رای در این انتخابات نشان دهنده ابهت جمهوری اسلامی است و به یاری خداوند انتخابات پیش رو را نیز با مشارکت حداکثری بصورت باشکوه برگزار خواهیم کرد.

وی از رقابت 892 کاندیدای شورای شهر در انتخابات پیش رو در سطح شهرهای استان خبر داد وافزود: این تعداد کاندیدا نشان می‌دهد که برای هر کُرسی شورای شهر در استان شش  نفر با یکدیگر رقابت می کنند.

بازوند همچنین با اشاره به تایید 97 درصدی کاندیداهای شوراهای روستا، گفت: در انتخابات شوراهای روستاها هم 8524 کاندیدا حضور دارند و این تعداد نشان می‌دهد که برای هر کُرسی شورای روستا نیز در استان 2.5 نفر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

بازوند با اشاره به تفاوت برگزاری انتخابات پیش رو نسبت به دوره های پیشین انتخابات، گفت: امسال با شرایط کرونا مواجهیم و قطعا در این شرایط، برگزاری انتخابات بصورت متفاوت خواهد بود و حتما باید پروتکل های بهداشتی درمحل ستادهای انتخابات با دقت اجرایی شود.

وی افزود: با توجه به این شرایط نمایندگان فرمانداران در پای صندوق های رای در انتخابات پیش رو وظیفه مضاعفی خواهند داشت و باید علاوه بر مدیریت شعب، مدیریت اجرای پروتکل های بهداشتی را هم داشته باشند.

بازوند با اشاره به تدوین پروتکل های بهداشتی انتخابات توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این پروتکل ها در حوزه تبلیغات کاندیداها در حال تدوین است و به زودی به کاندیداها ابلاغ خواهد شد و همه موظف به اجرای آن هستند و اگر کاندیدایی رعایت نکند تخلف انتخاباتی محسوب شده و با آن برخورد می شود

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر بی طرفی تمام مجریان برگزاری انتخابات گفت: اصل اول برای جلب اعتماد مردم لزوم بی طرف بودن مجریان انتخابات است و همه مجریان باید این مهم را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: این احتمال هست که برخی شهرداران از امکانات شهرداری برای حمایت از برخی کاندیداهای شورای شهر استفاده کنند که این امر تخلف بوده و به محض مشاهده برای انفصال از خدمت آن شهردار اقدام خواهیم کرد که البته خوشبختانه تاکنون چنین مواردی گزارش نشده است.

بازوند یادآور شد: قانونمداری هم خط قرمز ماست و تمام مجریان انتخابات باید بر اساس آنچه قانون می گوید، عمل کنند.

استاندار کرمانشاه سلامت را هم یکی از ارکان اصلی انتخابات دانست وافزود: باید این مهم هم در دستور کار جدی مجریان انتخابات باشد.

بازوند با اشاره به امنیت مطلوب برای برگزاری انتخابات گفت: خوشبختانه کوچکترین مشکلی در بحث امنیت وجود ندارد و شرایط از هر جهت برای برگزاری انتخابات در استان خوب است و انتظار ما هم مشارکت بالای مردم برای تعیین سرنوشت خودشان است.

استاندار کرمانشاه تعداد مجریان برگزاری انتخابات در استان را حدود 38 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد با اعضای هیات نظارت حدود 41 هزار نفر می شوند.

وی افزود: هم هیات های اجرایی و هم هیات های نظارت اعضای یک خانواده هستیم که باید تلاش کنیم در کنار هم یک انتخابات سالم و با شکوه را برگزار کنیم.

بازوند

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha