• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400030503686
  • منبع : نمایندگی سمنان

نیاز اعتباری 2000میلیاردی برای تکمیل پروژه پساب سمنان

نیاز اعتباری 2000میلیاردی برای تکمیل پروژه پساب سمنان

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از نیاز اعتباری 2000میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه پساب سمنان خبر داد.

علیرضا شریفی‌زاده 5 خردادماه از بی‌برنامگی به عنوان عامل هدر رفت منابع مالی و انسانی در تکمیل طرح‌های اقتصادی و عمرانی نام برد و اظهار کرد:اجرای طرح پساب سمنان باید براساس زمان‌بندی در گام اجرایی قرار گیرد و است.

وی بر لزوم شتاب‌دهی به فرآیند ساخت این پروژه تاکید و خاطرنشان کرد: ۷۸ کیلومتر و ۳۷ هزار انشعاب پساب با سرمایه گذاری شهرداری سمنان در مدت سه سال تکمیل شود و روند اجرای این طرح شتاب گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به عدم اجرایی شدن این طرح از سوی سرمایه گذار خارجی و سپردن طرح به سرمایه‌گذاری دیگر خاطرنشان کرد: اگر سرمایه گذار هندی به تعهدات خود عمل می‌کرد این طرح با حداقل هزینه به بهره‌برداری می رسید اما اکنون برای اجرای این طرح دست کم ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به معضل من آبی در استان تصریح کرد: کم آبی یکی از چالش های اساسی در استان سمنان است که با اصلاح و استفاده بهینه از منابع برای اجرای طرح های توسعه ای و اقتصادی باید اقدام کرد.

پروژه ای که عدم اجرای آن فرصت سرمایه‌گذاری‌های جدید را سلب می‌کند
خلیلی خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان سمنان نیز در همین ارتباط گفت: از سال ۹۴ و ۹۵ تفاهم نامه سرمایه گذاری یک شرکت خارجی برای طرح پساب سمنان منعقد شد اما به دلایلی این طرح نیمه تمام ماند و شهرداری سمنان به عنوان سرمایه گذار جدید باید هر چه سریع تر این طرح مهم را در گام اجرایی قرار دهد.

وی با بیان اینکه تکمیل نشدن طرح پساب، فرصت سرمایه‌گذاری‌های جدید را سلب می کند ادامه داد: قرار است با تخصیص ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از محل پساب سمنان به بخش صنعت و با هزینه اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی و اشتغال زایی برای ۲ هزار نفر در آینده نزدیک یک واحد صنعتی راه‌اندازی شود .

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان سمنان از کم آبی به عنوان یکی از مشکلات جدی در استان سمنان نام برد و افزود: توسعه اقتصادی ، صنعتی و معدنی در این دیار منوط به رفع مشکل کم آبی است.

وی اضافه کرد: حتی کم آبی در مبحث حوزه شهر و خدمات شهری هم تاثیر گذار است و باید با استفاده بهینه از منابع موجود و با نگاه به انتقال آب از سایر حوزه ها، برای رفع این دغدغه اساسی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه باید پسابی که در حوزه شهری در حال تولید است ساماندهی شود گفت: نباید بی حساب و کتاب از پساب که از آن در جامعه جهانی به عنوان طلای خاکستری یاد می شود، بی تفاوت عبور کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha