• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403040603697
  • منبع : نمایندگی سمنان

بازگرداندن ۱.۲ میلیارد ریال وجه کلاهبرداری‌شده به دامدار دامغانی

بازگرداندن ۱.۲ میلیارد ریال وجه کلاهبرداری‌شده به دامدار دامغانی

ایسنا/سمنان رئیس پلیس فتای استان سمنان از بازگرداندن ۱.۲ میلیارد ریال وجه کلاهبرداری‌شده به دامدار دامغانی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فدائیان امروز (ششم تیر ماه) بیان کرد: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای دامغان مراجعه و اظهار کرد، با مشاهده آگهی فروش جو در یکی از کانال‌های شبکه اجتماعی ایتا، با قیمت مناسب اقدام به خرید و یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال واریز کرد؛ اما با گذشت چند هفته از واریز وجه اقدامی نشد و فروشنده نیز دیگر پاسخگو نیست. 

وی با بیان اینکه تشکیل پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت، ادامه داد: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد مبلغ به حساب شرکتی واریز شده است. سپس پلیس فتا با توجه به شناسایی حساب مقصد و صفحه مربوط، با اخذ دستور قضایی اقدام به مسدود کردن حساب و عودت وجه به حساب شاکی کرد. در این راستا، پرونده تکمیل و برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دامغان ارسال شد.

او توصیه کرد که مردم در فضای مجازی از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند و به هیچ عنوان قبل از تحویل کالا و اطمینان از اصالت و کیفیت آن، وجهی پرداخت نکنند.

وی با اشاره به ماده ۱۳  قانون جرایم رایانه‌ای، گفت: برابر قانون هرگاه فردی به‌طور غیرمجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی مانند وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مجرم است و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است. لازم است کاربران اینترنتی درباره کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان از مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.fata.gov.ir گزارش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha