• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400030201646
  • خبرنگار : 50051

رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان:

جهاد دانشگاهی اقدامات موثری در زمان تحریم انجام داد

جهاد دانشگاهی اقدامات موثری در زمان تحریم انجام داد

ایسنا/گلستان مدیرکل راهبری و پژوهش معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی به همراه سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دیدار و گفت‌وگو کردند.

عبدالرضا حاجیلری؛ مدیرکل راهبری و پژوهش معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی در این دیدار با اشاره به اینکه تحریم‌ها همیشه برای جهاد دانشگاهی یک فرصت بوده است، گفت: ۳۱ طرح فناورانه توسط جهاد دانشگاهی در سطح کشور در دست اجرا است.

وی با اشاره به قطار ملی که اخیراً در کشور افتتاح شده است، افزود: ساخت سیستم رانش این قطار که نبض کنترل‌کننده آن محسوب می‌شود، از دستاوردهای جهاد دانشگاهی است.

حاجیلری خاطرنشان کرد: گلستان از نظر جمعیت و وسعت جایگاه خوبی دارد و ظرفیت‌های بی‌شماری در بخش کشاورزی آن وجود دارد. در گلستان با وجود داشتن این ظرفیت‌های خوب، متأسفانه هنوز اقدامات کافی انجام نشده است.

مدیرکل راهبری و پژوهش معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در کشور اقدامات مهمی خصوصاً در حوزه کشاورزی انجام داده و این نهاد می‌تواند متناسب با ظرفیت‌های هر استان، ورود پیدا کند. دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ظرفیت‌های خوبی دارد و آمادگی این را داریم که بین این دو مجموعه تعامل بیشتری شکل بگیرد.

علی نجفی نژاد؛ رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز در این دیدار گفت: جهاد دانشگاهی عضوی از خانواده آموزش عالی کشور است که ظرفیت‌های بی‌شماری دارد و قرار گرفتن جهاد دانشگاهی در کنار ما قطعاً ثمرات و فوایدی زیادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیشرفت اتفاق نمی‌افتاد مگر اینکه ارتباطات برقرار شود، گفت: جزیره‌ای کار کردن فایده‌ای ندارد و باید در کنار یکدیگر به فکر توسعه استان باشیم.

نجفی نژاد بیان کرد: جهاد دانشگاهی اقدامات بسیار مؤثری در زمینه‌های مختلف در زمان تحریم‌ها انجام داده است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: ما با همکاری هم می‌توانیم به قطب علمی و فناوری در حوزه کشاورزی منابع طبیعی در کشور تبدیل شویم.

ابراهیم شهبازی؛ سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر سازمان دانشجویان، خبرگزاری ایسنا و ایکنا و سازمان انتشارات در استان فعال هستند و این مجموعه‌ها می‌توانند در دانشگاه منابع طبیعی گرگان حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اساس کار ما دانشجویی و تربیت دانشجو است، بیان کرد: در قسمت‌های پژوهش و تجاری‌سازی و تولید محصول دانش‌بنیان می‌توانیم از ظرفیت‌های نیروی دانشجویی در جهاد دانشگاهی استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha