• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403040804672
  • خبرنگار : 50604

به گفته یک تاریخ نگار

شهرستان گرگان میزبان بسیاری از نوادگان امام هفتم است

شهرستان گرگان میزبان بسیاری از نوادگان امام هفتم است

ایسنا/گلستان یک تاریخ‌نگار و پژوهشگر گلستانی گفت: شهرستان گرگان یکی از غنی‌ترین شهرهای ایران از لحاظ اماکن مقدسه و زیارتگاهی است که مورد توجه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

غلامرضا خارکوهی به مناسبت سالروز تولد امام موسی کاظم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: تعداد ۳۸ زیارتگاه و امامزاده در شهرستان گرگان و روستاهای آن است که بسیاری از این امام‌زاده‌ها از نوادگان امام کاظم(ع)، امام هفتم هستند و مردم اعتقاد زیادی به آنها دارند و هر روز به زیارتشان می‌روند و عرض ارادت می کنند.

تاریخ‌نگار گلستانی با اشاره به امام‌زاده های داخل شهر گرگان افزود: برخی از این اماکن مقدس در داخل شهر استراباد سابق و گرگان فعلی قرار دارند مثل امام زاده اسحاق بن موسی بن جعفر که بنام امام زاده نور معروف است و برادر امام رضا(ع) است و سندش از نظر تاریخی بسیار معتبر است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از امام‌زاده های منتسب به امام کاظم(ع)، امام زاده ۹ تن شهر گرگان است که سر گذر محله میرکریم استراباد سابق، واقع در خیابان شهید رجایی فعلی قرار دارد و تعداد ۹ نفر از نوزادان و کودکان و نوجوانان معصوم که همه از نوادگان امام هفتم بودند توسط دشمنان اهل بیت به شهادت رسیدند و در اینجا دفن شده اند.

خارکوهی گفت: شهرستان گرگان یکی از غنی‌ترین شهرهای ایران از لحاظ اماکن مقدسه و زیارتگاهی است که هر روز هزاران نفر زائر دارند و مردم منطقه و مسافران برای عرض ارادت، زیارت و سیاحت، و برای نذر و طلب حاجت و شفای بیماران خود به این اماکن مقدس مراجعه می کنند.

این تاریخ‌نگار یکی از دیگر از اماکن مقدس منتسب به امام موسی کاظم(ع) را زیارتگاه امام زاده عبدالله (ع) گرگان عنوان کرد و گفت: این امام‌زاده نیز از نوادگان امام هفتم است و حرم مطهر آن در داخل شهر قرار دارد و هر روز بیشترین زائر را داراست.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مزار شهدا و قبرستان اصلی شهر نیز در جوار این امام زاده واقع شده مردم بطور شبانه روز به آنجا مراجعه می کنند.

خارکوهی با اشاره به وجود امام زاده‌های زیاد در داخل شهرها و روستاهای شهرستان گرگان، گفت: بسیاری از این امام زاده ها در اینجا توسط دشمنان اهل بیت به شهادت رسیدند که برخی از آنها نوزادان شیرخوار بودند مثل محمد بن عبیدالله که هفت ماهه بود و سمیه بنت محسن دوساله بود و حوریه بنت عبدالله چهار ساله بود و همه از نوادگان امام هفتم شیعیان هستند و مظلومانه به شهادت رسیدند و اکنون مقابر آنان پذیرای انبوه عاشقان اهل بیت رسول الله(ص) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha