• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403040805174
  • خبرنگار : 50604

خطیب جمعه گرگان:

رئیس جمهور منتخب مردم باید قدرت حل مشکلات داخلی را داشته باشد

رئیس جمهور منتخب مردم باید قدرت حل مشکلات داخلی را داشته باشد

ایسنا/گلستان خطیب جمعه گرگان گفت: رئیس جمهور آینده باید به حل مشکلان اساسی کشور بپردازد تا در سایه آن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مرتفع شود.

آیت الله سیدکاظم کاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار کرد: در دین اسلام و روایات بزرگان، سفارش زیادی برای اقامه نماز شده است زیرا نماز انسان را از فحشا و فساد دور نگه می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه مباهله از وقایع مهم تاریخی است که در شهر مدینه اتفاق افتاده است، اظهار کرد: جمعی از مسیحیان در گفت‌وگو با حضرت محمد(ص) این بیان حق که حضرت عیسی(ع) بنده‌ای از بندگان خداوند است را نپذیرفتند و پیامبر به توصیه الهی با مسیحیان مباهله را برگزار کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان ادامه داد: مسیحیان وقتی دیدند که پیامبر با فرزندان و عزیزترین کسان خود در مباهله شرکت کرده است، ترسیدند و حاضر به مباهله نشدند.

خطیب جمعه گرگان با اشاره به اینکه روایت مباهله ویژه شیعیان نیست و  بزرگان و محدثان اهل سنت نیز مباهله را نقل کرده‌اند، افزود: مباهله بیانگر عظمت اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

آیت الله نورمفیدی ضمن برشمردن ویژگی‌های فرد اصلح تصریح کرد: رئیس جمهور کشور باید خادم و خدمتگزار ملت باشد و به همه مردم اعم از مخالفان و موافقان خود خدمت رسانی کند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با تاکید بر حضور حداکثری مرد پای صندوق های رای اضافه کرد: کشور ما چند قرن تحت نفوذ کشورهای استعمارگر بوده اما امروز به برکت انقلاب اسلامی به مرز استقلال رسیده‌ایم و زیر بیرق هیچ کشوری قرار نداریم و رئیس جمهور آینده باید این استقلال را حفظ کند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آینده در عین حال نباید تخت نفوذ و مرعوب هیچ کشوری باشد و با کشورهای دیگر تعامل سازنده برقرار کند، گفت: رئیس جمهور آینده باید به حل مشکلات اساسی کشور بپردازد تا در سایه آن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha