• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400030200989
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

کرونا در هرمزگان جولان می دهد/با جاماندگان از واکسن کرونا تماس گرفته می شود

کرونا در هرمزگان جولان می دهد/با جاماندگان از واکسن کرونا تماس گرفته می شود

ایسنا/هرمزگان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: به تدریج از طرف مراکز بهداشت با جاماندگان تماس گرفته می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به مراکز واکسیناسیون نیست.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: در ۲۴ساعت گذشته، سه بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتی‌های کرونایی در هرمزگان به هزار و ۲۳۵ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه ۶۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند، اظهار کرد: اکنون در مجموع ۴۲۴ نفر در بیمارستان‌های هرمزگان تحت مراقبتند و ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه‌ای سی یو بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به شروع واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ ساله بیان کرد: اگر (افراد بالای ۷۵ سال) پیامک واکسیناسیون را دریافت نکردند یا با آنان تماس گرفته نشده، می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ضمن اعلام مشخصات، کد ملی و شماره تماس ثبت نام کنند.

نوروزیان عنوان کرد: به تدریج از طرف مراکز بهداشت با جاماندگان تماس گرفته می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به مراکز واکسیناسیون نیست.

وی همچنین با بیان اینکه علاوه بر بندرعباس مرکز استان، شهرستان های میناب، رودان، جاسک در شرق  و ‌پارسیان در غرب هرمزگان نیز از وضعیت نارنجی به رنگ قرمز تغییر وضعیت دادند، تصریح کرد: شیوه نامه محدودیت‌ها بر اساس پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و پس از تصویب در ستاد مدیریت مقابله با کرونا تغییر خواهد کرد.

نوروزیان از فرمانداران سراسر استان به‌ویژه شهرستان‌های جاسک، پارسیان، میناب، رودان و حاجی‌آباد خواست، راه های ورودی را با نظارت بیشتری کنترل کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ،اردیبهشت امسال ۱۳۶نفر در استان هرمزگان با تشخیص قطعی کرونا از راه تست پی سی آر جان خود را از دست دادند، این در حالیست که تعداد جانباختگان کرونا طی فروردین امسال در استان ۵۱نفر بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha