• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403041107372
  • خبرنگار : 50673

معاون استاندار خبر داد:

تهیه سند راهبردی سرمایه گذاری در هرمزگان

تهیه سند راهبردی سرمایه گذاری در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از تهیه سند راهبردی سرمایه‌گذاری و آغاز مطالعات اطلس سرمایه‌گذاری هرمزگان خبر داد.

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان امروز دوشنبه 11 تیر، گفت: نخستین سند جامع و مرجع سرمایه‌گذاری هرمزگان در راستای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان تهیه و مقدمات لازم برای ورود فعالان اقتصادی فراهم شده است.

 شهرزاد افزود: این سند به منظور احصا و شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، شناسایی ظرفیت‌های جغرافیایی استان برای توسعه سرمایه‌گذاری، تعیین و دسته بندی اولویت‌ها متناسب با موقیت‌های جغرافیایی (محدوده‌های صنعتی و معدنی، محدوده‌های کشاورزی و شیلاتی، مناطق غیر برخوردار، نوار ساحلی، جزایر)، انطباق سند با اسناد بالادستی (آمایش سرزمین، مدیریت یکپارچه نوار ساحلی، سند توسعه مکران)، طبقه بندی سرمایه گذاری‌ها به چهار دسته شامل راهبردی، بزرگ مقیاس، اولویت دار و عمومی براساس مزیت ها، نیازها و استعدادهای استان و تخصیص مشوق‌های متناسب با اهمیت هر دسته و طبقه تهیه شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در هرمزگان گفت: هرمزگان دارای بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و اعلام می‌کنیم که همه مقدمات لازم برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم است.

شهرزاد به ظرفیت‌های حمل و نقل استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت بندر، راه آهن و زیرساخت‌های حمل و نقل استان فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در هرمزگان است که علاوه بر آن سواحل ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری هرمزگان از پارسیان تا جاسک و جزایرچهارده گانه استان، سراسر مستعد سرمایه گذاری است و این فرصت طلایی را نباید از دست داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، با اشاره به اطلس سرمایه گذاری در هرمزگان، بیان کرد: تهیه این اطلس (نقشه) در ۲ فاز اجرا خواهد شد که فاز نخست آن جمع‌آوری لایه‌های اطلاعاتی اراضی ملی و پهنه‌های قابل واگذاری، احصا و بارگذاری داده‌ها و اطلاعات مربوط به حریم‌ها و زیر ساخت‌ها است.

وی با اشاره به فاز دوم اطلس سرمایه گذاری استان هرمزگان گفت: فاز دوم این اطلس پس از اتصال ۲۱ دستگاه اجرائی به سامانه مربوط، با شناسایی و بارگذاری ۴۱۵ لایه اطلاعاتی (مربوط به فاز دوم) در سامانه به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha