• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400022819944
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان:

رعایت اخلاق انتخاباتی نیازمند فرهنگ‌سازی اصولی در جامعه است

رعایت اخلاق انتخاباتی نیازمند فرهنگ‌سازی اصولی در جامعه است

ایسنا/اصفهان عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی نیاز به فرهنگ‌سازی اصولی در جامعه دارد و برداشت منفی مردم از بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی بهترین دلیلی است که کاندیداها به چنین سمتی حرکت نکنند.

بابک حیدری در گفت‌وگو با ایسنا درباره لزوم رعایت اخلاق در مناظرات انتخاباتی با توجه به بازتاب این مناظرات در مجامع بین‌المللی، اظهار کرد: سیاست در دنیا یک تعریف جا افتاده‌ای دارد که این تعریف با مواردی که در دین اسلام مطرح شده است تفاوت دارد. برای مثال عملکرد و نحوه رفتار پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) نمونه بارز رعایت اخلاق اسلامی در برخورد با دیگران است. شهید مدرس به خوبی بیان کرده که سیاست ما عین دیانت ماست که در واقع بازتاب رفتار و گفتار حضرت رسول(ص) و امیرمومنان(ع) است.

وی افزود: قاعدتاً آن چیزی که در عرصه سیاست در جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود باید بسیار متفاوت با سیاستی باشد که در کشورهای غربی پیش گرفته می‌شود. انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و نحوه تقابل ترامپ و بایدن در مناظرات چیزی جز افول ارزش‌های انسانی و اخلاقی نبود.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: متأسفانه در چند دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری در ایران با وجود تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت اخلاق انتخاباتی، کاندیداهای ریاست جمهوری به اسم مناظره به سمت تخریب یکدیگر با الفاظ نامناسب رفتند. بررسی و نقد عملکرد یک موضوع است و تخریب شخصیت یک موضوع دیگر! این مشکل به آفتی برای جمهوری اسلامی تبدیل شده است و کاندیداهای این دوره از انتخابات باید از این آفت، دوری و اخلاق را رعایت کنند.

حیدری تصریح کرد: در بُعد قانونی منعی در این باره وجود ندارد که مثلاً کاندیداها ملزم به رعایت اخلاق باشند. اگر بخواهیم به شکل منطقی صحبت کنیم باید فرهنگ‌سازی لازم را در جامعه انجام دهیم که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به این نتیجه برسند که مردم به این موضوع به عنوان یک پارامتر منفی نگاه می‌کنند و همان طور که پارامتر سوابق کاندیداها از اهمیت برخوردار است و مردم به آن توجه دارند مردم به پارامتر رعایت اخلاق از سوی کاندیداها نیز توجه خاصی دارند که اگر کاندیداها آن را رعایت نکنند در نزد ملت بی‌اعتبار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته این فرهنگ‌سازی کار زمان بری است و با توجه به اینکه ایران یک بافت مذهبی و ملی دارد بی‌اخلاقی برای مردم پذیرفتنی نیست و وقتی بازتاب مناظرات گذشته که از حدود اخلاقی خارج می‌شد را نگاه کنیم متوجه می‌شویم که این مناظرات در ذهن مردم جایی ندارند. قاعدتاً تحقق این امر نیاز به فرهنگ‌سازی اصولی دارد و برداشت منفی مردم از بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی بهترین دلیلی است که کاندیداها به چنین سمتی حرکت نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha