• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400022215622
  • خبرنگار : 50163

شبکه شهرهای خلاق فرصتی برای شکوفایی فرهنگ و هنر

شبکه شهرهای خلاق فرصتی برای شکوفایی فرهنگ و هنر

ایسنا/زنجان نماینده زنجان در شورای عالی استان‌ها گفت: عضویت در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران به رشد و شکوفایی شهرها کمک می‌کند.

مرتضی صالحی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عضویت شهرهای زنجان و سلطانیه در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران، گفت: در اولین دوره از شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران ۲۷۶ شهر آثار خود را به دبیرخانه شهرهای خلاق ارسال کرده بودند که از این میان ۶۰ شهر به مرحله پایانی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: از استان زنجان نیز شهرهایی برای عضویت در این شبکه مستندات خود را ارسال کرده بودند که از میان آن‌ها شهرهای زنجان در بخش صنایع‌دستی و سلطانیه در بخش ادبیات عضو شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران شده‌اند که باعث افتخار استان زنجان است.

صالحی‌نژاد با یادآوری اینکه عضویت یک شهر در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر سبب رشد و شکوفایی و نیز شهرت آن شهر می‌شود و امکاناتی در اختیار این شهرها قرار می‌گیرد تا بتوانند توانایی خود در بخش هنری و فرهنگی را در سطح کشور و جهان تبلیغ کنند، تصریح کرد: با توجه به این موضوعات امیدواریم دیگر شهرهای استان نیز به این سمت حرکت کنند.

وی متذکر شد: معرفی یک شهر در شبکه شهرهای خلاق باعث برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در آن شهر می‌شود و این عوامل قطعاً باعث می‌شود که استعداد هنرمندان آن شهر بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بیشتر شکوفا شود و این موارد بخشی از اهداف شبکه شهرهای خلاق است.

این مسئول با اشاره به دیگر اهداف شبکه شهرهای خلاق، عنوان کرد: از مهم‌ترین این اهداف می‌توان به تقویت ابتکار عمل شهرهای عضو برای ایجاد خلاقیت به‌ عنوان یکی از مولفه‌های اصلی توسعه شهری به‌ ویژه از طریق مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی و جامعه مدنی، تقویت ایجاد، تولید، توزیع و انتشار فعالیت‌ها، کالاها و خدمات فرهنگی، ایجاد مراکز خلاقیت و نوآوری و گسترش فرصت‌ها برای سازندگان و متخصصان در بخش فرهنگ و بهبود دسترسی و مشارکت در زندگی فرهنگی و نیز بهره‌مندی از کالاها و خدمات فرهنگی به‌ ویژه برای گروه‌ها و افراد به حاشیه رانده شده یا آسیب‌پذیر اشاره کرد.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها با یادآوری این مطلب که شهرهای استان زنجان به لحاظ فرهنگی و هنری قدمت و پیشینه‌ای طولانی دارند، ادامه داد: شهر سلطانیه علاوه بر ادبیات، دارای بلندترین گنبد خشتی جهان است و سالانه گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند.

وی با اضافه کردن این مطلب که دیگر شهرهای استان نیز به صنایع‌دستی و ادبیات مشهور هستند که از آن میان می‌توان زنجان را در حوزه صنایع‌دستی نام برد که در زمینه چارق‌دوزی، صنایع مسی، چاقو و ... شهرت جهانی دارد، خاطرنشان کرد: شهر هیدج نیز به شهر عالم‌پرور معروف است که دانشمندان و ادیبان بزرگی از جمله حکیم هیدجی، حکیم بزرگ منطقه از آنجا برخواسته‌اند، به همین خاطر باید از همه این ظرفیت‌ها برای اعتلای فرهنگ و هنر در جامعه بهره گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha