• چهارشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400021510077
  • خبرنگار : 50294

کشف بیش از دو میلیون قطعه طیور در مرزهای کردستان/لزوم اتخاذ راهکار مناسب برای جلوگیری از قاچاق

کشف بیش از دو میلیون قطعه طیور در مرزهای کردستان/لزوم اتخاذ راهکار مناسب برای جلوگیری از قاچاق

ایسنا/کردستان فرمانده مرزبانی استان از کشف بیش از دو میلیون قطعه طیور طی سال گذشته تا کنون در مرزهای استان خبر داد.

 سردار "علیرضا مرزبانی" ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای مرزبانی استان، تصریح کرد: یکی از مواردی که در اولویت های ماموریتی مرزبانی کردستان به ویژه از سال گذشته تا کنون قرار دارد مبارزه جدی با قاچاق اقلامی است که به صورت مستقیم با سفره و زندگی مردم رابطه دارد.


وی افزود:یکی از این موارد قاچاق دام و طیور توسط افراد سودجو به آن سوی مرز است که به دلیل نوسانات و تغییرات قیمت آنها تمایل به انجام آن افزایش داشته است.


فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به اقدامات و توفیقات کسب شده در کشف طیور قاچاق، اظهار داشت:از ابتدای سال گذشته تا کنون مرزبانان استان در چندین عملیات موفق و برنامه ربزی شده بیش از دو میلیون قطعه جوجه یک روزه را کشف کردند.


سردار مرزبانی به لزوم تصمیم سازی و مدیریت این معضل توسط تمام دستگاه های ذیربط اشاره و بیان داشت:این طیور قاچاق از مناطق عقبه به استان کردستان منتقل می شود که ضروری است با نظارت همه جانبه از این مهم جلوگیری شود.


این مقام ارشد در مرزبانی کردستان با اشاره به عواقب بهداشتی قاچاق طیور علاوه بر مشکلات اقتصادی آن، عنوان داشت: انتظار داریم که شیوه نامه ای جامع در این خصوص تدوین تا از خروج سرمایه های ملی از کشور جلوگیری شود. 


فرمانده مرزبانی کردستان بیان داشت:کنترل و نظارت لازم توسط متولیان امر ضعیف است و با وجود دلالان، فراز و فرودهایی در این موضوع صورت می پذیرد، خروج جوجه های یک روزه توسط کولبران در مقابل تولید آنها در کشور زیاد قابل اعتنا نیست و بسیار ناچیز است لذا با توجه به وظیفه مرزبانان در این زمینه، ما مأموریت خود را ادامه می دهیم و به طور جد با قاچاق جوجه در مرزها مقابله خواهیم کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha