• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403040905711
  • منبع : بازار

در ضد حریق استاندارد چه ویژگی هایی دارد

در ضد حریق استاندارد چه ویژگی هایی دارد

درب ضد حریق استاندارد، یک خط دفاعی محکم در برابر شعله‌های آتش است که با جلوگیری از گسترش دود و حرارت، فرصتی برای نجات جان انسان‌ها و محافظت از دارایی‌ها به‌وجود می‌آورد. برای‌آن‌که در خرید درب ضد حریق موفق عمل کنید، باید از ویژگی‌های نوع استاندارد این درب‌ها که تاییدیه سازمان آتش‌نشانی و استانداردهای معتبر جهانی را دارند، باخبر باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با این ویژگی‌ها آشنا کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از امیر درب، درب ضد حریق استاندارد، یک خط دفاعی محکم در برابر شعله‌های آتش است که با جلوگیری از گسترش دود و حرارت، فرصتی برای نجات جان انسان‌ها و محافظت از دارایی‌ها به‌وجود می‌آورد. برای‌آن‌که در خرید درب ضد حریق موفق عمل کنید، باید از ویژگی‌های نوع استاندارد این درب‌ها که تاییدیه سازمان آتش‌نشانی و استانداردهای معتبر جهانی را دارند، باخبر باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با این ویژگی‌ها آشنا کنیم. 

اصلی‌ترین ویژگی‌های درب ضد حریق دارای تاییدیه آتش نشانی چیست؟

انتخاب درب ضد حریق استاندارد می‌تواند تفاوت بین زندگی و مرگ را رقم بزند و به حفظ امنیت ساختمان در برابر حوادث ناگوار کمک کند. بررسی چند ویژگی مهم در درب‌های ضد حریق، فرایند انتخاب و خرید را برایتان ساده‌تر می‌کند. در ادامه، نگاهی به مهم‌ترین آن‌ها می‌اندازیم.

وجود مجوز ایمنی از سازمان آتش‌نشانی

درب ضد حریق استاندارد باید مجوز ایمنی را از سازمان ملی آتش نشانی دریافت کرده باشد. این مجوز به تمام درهایی که از پس آزمایش‌های ضد حریق این سازمان بربیایند، داده می‌شود. بهتر است که قبل از خرید درب ضد حریق، حتما وجود این مجوز را بررسی کنید.

دریافت پنج استاندارد ضروری

فرقی نمی‌کند که درب ضد حریق تک لنگه است یا دولنگه؛ چون باید پنج استاندارد بسیار مهم را دریافت کرده باشد. این استانداردها شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. استاندارد NFPA 80 که نوعی استاندارد ملی برای درب‌های ضد حریق است. این استاندارد توسط انجمن حریق ملی تنظیم شده است و دستورالعمل‌هایی برای نصب، آزمایش و نگهداری این درب‌ها را ارائه می‌دهد.
  2. استاندارد UL 10C که توسط آزمایشگاه‌های آتش‌نشانی تنظیم شده است و به تست مقاومت درب‌ ضد حریق دولنگه یا تک لنگه، در برابر حرارت و آتش می‌پردازد. درب‌های تایید شده توسط این استاندارد، ایمنی و کیفیت بالایی دارند.
  3. استاندارد ANSI/UL 10B که توسط انجمن ملی استانداردها و آزمایشگاه‌های UL تنظیم شده و روی تست مقاومت درب‌های ضد حریق در برابر حرارت و آتش تمرکز دارد؛ به‌خصوص درب‌هایی که به‌صورت خودکار بسته می‌شوند.
  4. استاندارد EN 1634 که نوعی استاندارد اروپایی است، ارزیابی درب‌های ضد حریق را انجام می‌دهد تا مطابقت این درب‌ها را با دستورالعمل‌های استاندارد و ایمنی اروپایی تایید کند.
  5. استاندارد ISO 9001 که کیفیت سیستم مدیریت را نشان می‌دهد و تایید آن روی تولیدکنندگان درب‌های ضد حریق است تا از کیفیت بالای محصولات و سازگاری آن‌ها با استانداردهای بین‌المللی مطمئن شود.

در ضد حریق استاندارد چه ویژگی هایی دارد

هنگام خرید درب ضد حریق استاندارد به وجود این استانداردها دقت کنید تا دری که خریداری می‌کنید واقعا در هنگام آتش‌سوزی، عملکرد بالایی را از خود نشان دهد.

عایق‌بندی استاندارد

درب ضد حریق استاندارد از موادی مانند فولاد و گچ ساخته می‌شود که مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش دارند. درز این درب‌ها با نوارهایی پوشانده شده است که هنگام قرارگرفتن در معرض حرارت، منبسط می‌شوند و با پر کردن فضای خالی بین درب و چهارچوب، از انتشار آتش جلوگیری می‌کنند. بنابراین، هنگام خرید فقط به قیمت درب ضد حریق توجه نکنید و این موارد را هم در نظر بگیرید.

بسته‌شدن خودکار

بسته‌شدن خودکار از ویژگی‌های مهمی است که هنگام خرید درب‌ ضد حریق استاندارد باید به آن توجه کنید. براساس این ویژگی، درب‌ها باید بتوانند پس از باز شدن، به‌صورت خودکار بسته شوند. این کار توسط دستگاه‌هایی به نام جک‌های آرام‌بند که روی درها نصب شده‌اند، انجام می‌شود.

مستندات تنظیم شده توسط مقررات ساختمانی، تاکید می‌کند که درب‌های ضد حریق باید به این نوع از تجهیزات اتوماتیک مجهز باشند تا در صورت بروز آتش‌سوزی، از گسترش دود و آتش جلوگیری کنند. همچنین، باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که استفاده از درب برای افراد مختلف، آسان باشد.

استفاده از رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای در درب ضد حریق

رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای روشی مدرن برای پوشش‌دادن درب‌های ضد حریق است که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. در این روش، پودر رنگ به‌صورت الکترواستاتیک روی سطح درب‌ها پاشیده و سپس در کوره‌ای با دمای بالا پخته می‌شود تا یک‌لایه محافظ مقاوم در برابر حرارت ایجاد کند.

این نوع پوشش نه‌تنها مقاومت در برابر حرارت را افزایش می‌دهد، بلکه به‌دلیل استفاده از فولاد گالوانیزه با سطح ویژه، مقاومت بالایی هم در برابر خوردگی دارد. همچنین، این روش امکان استفاده از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را برای قاب و بدنه درب فراهم می‌کند.

وجود ضمانت پس‌از فروش

هنگام خرید درب ضد حریق باید از وجود ضمانت‌نامه معتبر آن مطمئن شوید. وجود این ضمانت‌نامه در قدم اول به شما اطمینان می‌دهد که درب را با کیفیت مناسبی خریداری می‌کنید و در قدم بعدی هنگامی که مشکلی برای درب به‌وجود آید، می‌توانید با استفاده از خدمات پس‌از فروش شرکت، درب را خیلی سریع‌تر و بهتر به حالت اول خود برگردانید. شاید قیمت درب ضد حریق دارای گارانتی، بیشتر از درب‌های بدون گارانتی باشد؛ ولی در نهایت، شما با ضمانتی که برای کیفیت محصول دریافت می‌کنید، برنده ماجرا هستید.

در ضد حریق استاندارد چه ویژگی هایی دارد

برای خرید درب ضد حریق استاندارد به سراغ کارخانه آن بروید

در این مقاله، نگاهی به نکته‌های خرید درب ضد حریق دارای تاییدیه آتش نشانی انداختیم. هر کدام از این ویژگی‌ها در دری که برای ساختمان خود خریداری می‌کنید، نقش یک‌ لایه محافظتی را بازی می‌کند. برای‌آنکه مطمئن شوید درب موردنظرتان تمام این ویژگی‌ها را دارد، باید آن را از تولیدکننده‌های معتبر و به‌نام خریداری کنید.

شرکت امیر درب،یکی از اولین کارخانه‌های تولیدکننده درب‌های ضد حریق با تاییدیه رسمی از سازمان آتش‌نشانی است. شما می‌توانید با سرزدن به وب‌سایت این مجموعه، دریافت مشاوره رایگان و انتخاب از میان تنوع قابل‌ توجهی از درب‌ها، گزینه موردنظرتان را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha