• پنجشنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400010501480
  • خبرنگار : 50184

اجرای طرح ملی "نشاط" در کرمانشاه

اجرای طرح ملی "نشاط" در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه از اجرای مسابقات لیگ ورزش های الکترونیک با عنوان طرح ملی نشاط در کرمانشاه خبرداد.

نریمان رحمانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه این طرح با همکاری فدراسیون ورزش همگانی و انجمن ورزش های الکترونیکی کشور با عنوان طرح ملی نشاط در حال اجرا است، اظهار کرد: این طرح در دو قسمت حرفه ای و آماتور و طی دو مرحله در کشور و در کرمانشاه برگزار می شود.

وی افزود: مرحله اول اجرای این طرح مربوط به بازی های الکترونیکی و موبایلی است که از هفتم اسفند 1399 در بسیاری از استان ها آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

رئیس هیات ورزش همگانی استان با بیان اینکه افراد علاقمند به شرکت در این طرح باید در سایت WWW. Eligo.ir ثبت نام کنند، تصریح کرد: شرکت کنندگان در این مرحله کلیپی از خود در حال انجام این بازی ها تهیه کرده و روی سایت مذکور بارگزاری می کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد تحرک و نشاط بین حدود 32 میلیون کاربر بازیهای الکترونیک در کشور اعلام کرد.

رحمانی در ادامه با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح از 21 فروردین تا 12 اردیبهشت 1400، گفت: این مرحله شامل بازی های تحرکی و فعالیت های بدنی است که شرکت کنندگان از ورزش های تحرکی خود فیلم گرفته و ارسال می کنند.

وی با تاکید براینکه عموم شهروندان با هر سنی می توانند در این طرح شرکت کنند، افزود: حدود 222 میلیون تومان جایزه برای شرکت کنندگان در این طرح در نظر گرفته شده که در پایان پس از قرعه کشی به نفرات برگزیده اهداء می شود.

رئیس هیات ورزش همگانی کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی یکی دو هفته ای که این طرح را در استان اجرا کرده ایم، شرکت بسیار خوب مردم را در آن شاهد بوده ایم، بگونه ای که طبق آخرین آمار اعلام شده کرمانشاه رتبه اول تعداد شرکت کنندگان را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه به شیوع بیماری کرونا طی یکسال گذشته و محدودیت ها و قرنطینه هایی که در زندگی مردم بوجود آمده اشاره کرد و گفت: هرچند اعمال این محدودیت ها باعث شد تا تعداد مبتلایان کاهش یابد، اما از طرف دیگر شرایط ورزش را در بیرون از خانه محدود کرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: با این وجود، فعالیت بدنی به‌قدری برای سلامت جسم و روح ما ضروری است که حتماً باید برای آن برنامه منظمی داشته باشیم. در شرایط کنونی که امکان انجام ورزش در بیرون خانه کم شده، فعال بودن تا حد امکان، اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی متذکر شد: طرح ملی نشاط با ابتکار فدراسیون ورزش‌های همگانی و انجمن ورزش‌های الکترونیک با تلفیق بازی‌های الکترونیکی و فعالیت بدنی با هدف ایجاد تحرک و فعالیت بدنی در شرایط ویژه کرونایی طراحی شده که می تواند بسیار اثر بخش باشد.

وی یادآورشد: بازی های رایانه ای و الکترونیکی باید در راستای غنا بخشیدن به اوقات ورزش و فراغت جامعه و به ویژه خانواده ها و نوجوانان و جوانان باشد و باید این فرهنگ را در بین عموم مردم ایجاد کنیم که بازی‌های الکترونیکی نوعی ورزش هستند و باید مردم آن را باور داشته باشند.



انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha