• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 00061738825
  • خبرنگار : 50212

استاندار مرکزی:

بار ترافیکی محور غرق آباد به نوبران روان می شود/ دوبانده شدن ساوه به غرق آباد در آینده نامعلوم

بار ترافیکی محور غرق آباد به نوبران روان می شود/ دوبانده شدن ساوه به غرق آباد در آینده نامعلوم

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با بهره برداری از دوبانده شدن محور غرق آباد به نوبران بار ترافیکی این مسیر روان می‌شود.

سیدعلی آقازاده شنبه ۱۶ مردادماه در آئین بهره برداری از باند دوم محور ارتباطی بین شهرهای غرق آباد تا نوبران از توابع ساوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح دو بانده کردن محور غرق آباد به نوبران یکی از طرح‌های با قدمت و عمر بالای اجرایی بود که به دلیل برخی مشکلات، عملیات اجرایی تکمیل آن زمان بر شده بود.

وی، محور قدیم ساوه به نوبران را یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد و پرترافیک دانست و افزود: مسیر مواصلاتی دو شهر غرق آباد به نوبران بطول ۱۰ کیلومتر در این محور قرار دارد که از مسیرهای پرتراکم این راه ارتباطی به شمار می رود که با دو بانده شدن آن حجم قابل توجهی از ترافیک و تراکم عبور و مرور کاسته خواهد شد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه افزون بر هفت سال است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری این پروژه نیمه تمام رها شده بود، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته طی یکسال اخیر این مسیر ۱۰ کیلومتری با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به اتمام رسید و علاوه بر روکش آسفالت، مجهز به علائم ایمنی شد و از ۱۶ مردادماه زیر بار ترافیک می‌رود که منجر به کاهش تصادفات جاده‌ای و ترافیک عبور و مرور وسایط نقلیه خواهد شد.

وی بیان کرد: امیدواریم ظرف سالهای آینده ادامه این مسیر مواصلاتی از غرق آباد به سمت ساوه که در امتداد غربی استان مرکزی قرار دارد دو بانده شود و شرایط بهتری برای عبور و مرور وسایط نقلیه در این محور به ویژه نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر بوجود آید و میزان تصادفات به حداقل برسد.

آقازاده تصریح کرد: بهره برداری از این طرح یک اقدام ارزشمند و کار بزرگی بود که طی یکسال اخیر صورت گرفت و هدیه دولت به مردم این منطقه است.

در مراسمی با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس و جمعی از مسئولان باند دوم محور غرق آباد به نوبران افتتاح و زیر بار ترافیک رفت.

عملیات اجرای روکش آسفالت باند دوم محور غرق آباد به نوبران با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده است. نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال برای انسداد راه‌های دسترسی غیرمجاز و ایمن سازی نقاط پرتگاهی نصب ۶۵۰ متر نیوجرسی به ارزش ۱۱ میلیارد ریال، نصب انواع تابلوهای اطلاعاتی، انتظامی و علائم هشداردهنده، نصب چراغ چشمک زن، نصب هندریل پل راه آهن و خط کشی طول مسیر جمعا با اعتباری در حدود ۳۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات بعمل آمده برای تکمیل پروژه بوده است.

بخش نوبران از توابع شهرستان ساوه شامل دو شهر نوبران و غرق آباد با ۱۰۲ روستای کوچک و بزرگ است که در مجموع افزون بر ۲۵ هزار نفر جمعیت را در برگرفته است. شهر غرق آباد در ۴۵ کیلومتری و شهر نوبران در ۵۵ کیلومتری شهرستان ساوه قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha