• سه‌شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99122619734
  • خبرنگار : 50403

گزارش ایسنا از آخرین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات شورای شهر تبریز + اظهارات چهره‌های شاخص

گزارش ایسنا از آخرین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات شورای شهر تبریز + اظهارات چهره‌های شاخص

ایسنا/آذربایجان شرقی آخرین روز ثبت نام از نامزدهای حضور در انتخابات ششمین دوره شورای شهر از ساعت ۸ صبح امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفند آغاز شد.

تا پایان روز ششم، ۲۷۲ نفر از شهرستان تبریز ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۳۸ نفر از حوزه تبریز، ۹ نفر از خسروشاه، ۱۲ نفر از سردرود و ۱۳ نفر نیز از باسمنج ثبت نام کرده اند.

تعدادی از چهره های شاخص طی روزهای گذشته با حضور در فرمانداری به صورت حضوری ثبت نام کردند.

فریبا اسکندری بازیگر کوتاه قامت صدا و سیمای آذربایجان شرقی اولین چهره شناخته شده ای بود که برای ثبت نام در انتخابات در فرمانداری حاضر شده بود.

وی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: برای دفاع از حقوق کوتاه قامتان آمده ام چون که هیچ کس صدای ما را نمی‌شنود.

وی ادامه داد: هیچ کدام از مسئولین فرزند یا آشنای کوتاه قامتی ندارند که ما را درک کنند.

مرتضی آبدار مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی که روز گذشته به دلیل نقص مدارک، ثبت نامش ناتمام مانده بود، امروز دوباره به فرمانداری مراجعه کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: من با ۳۵ سال سابقه حضور در نهادهای مختلف اجرایی که در سال ۹۸ با افتخار بازنشسته شدم، با کوله باری از تجربه آمدم  تا در حوزه قانون گذاری شهری مثمر ثمر واقع شوم.

این داوطلب حضور در انتخابات در خصوص حواشی مربوط به پرونده قضایی خود اظهارکرد: متاسفانه در این موضوع بداخلاقی هایی انجام شد که در شأن رسانه ها نبود.

وی ادامه داد: هرکجا که قانون حاکم است، ما نیز تابع قانون هستیم و در قانون انتخابات نیز یکی از شرایط اخذ گولهی سوء پیشینه از قوه قضائیه است و ما نیز این گواهی را اخذ کرده و در انتخابات ثبت نام کردیم.

آبدار خاطرنشان کرد: روز گذشته یکی از مدارکم ناقص بود که به همین دلیل امروز دوباره مراجعه کرده و ثبت نامم را تکمیل کردم.

احمدرضا بیضایی، مسئول سابق بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان‌شرقی که روز گذشته به صورت اینترنتی ثبت نام کرده بود نیز در فرمانداری شهرستان تبریز حاضر شد.

غلامرضا احمدی، آزاده ۸ سال دفاع مقدس و فعال فرهنگی-اجتماعی نیز برای ثبت نام در انتخابات در فرمانداری شهرستان تبریز حاضر شد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین بار حضور در انتخابات را تجربه می‌کنم و وظیفه خودم می‌دانم تا نفس دارم در سنگر های مورد نیاز ایفای وظیفه کنم.

وی ادامه داد: ما با رویکرد تحول خواهی، عدالت خواهی، پیشرفت و عدالت در در توزیع خدمات شهری به انتخابات آمده ام.

این داوطلب حضور در انتخابات افزود: در شهر اولین ها ظرفیت های عدیده شهری زیادی وجود دارد که معطل مانده اند در حالیکه این شهر ظرفیت های تاریخی و فرهنگی عظیمی دارد. 

وی ادامه داد: چون رویکردها براساس عدالت نیست، از ظرفیت ها بخوبی استفاده نمی‌شود.همچنین نیروهای متعهد و خبره ای در شهرداری است که استفاده ای از آنها نشده است. 

احمدی خاطرنشان کرد: همه امکانات شورا، شهرداری و محموعه شهر متعلق به مردم است و باید نگرش خود به مردم را تغییر دهیم. طبق آموزه های ما، مردم ولی نعمتان ما هستند باید با آنها صادق باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه روحیه جهادی حلال مشکلات است نه روحیه کارمندی، گفت: بهترین عبادت خدمت به مردم است و رصایت خداوند نیز در این امر استبه گزارش ایسنا، ثبت‌نام از داوطلبان حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر از روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ آغاز و تا ساعت ۱۸:۰۰ امروز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ (جمعا به مدت ۷روز) ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام هادی، کارشناس مسائل مذهبی که برای ثبت نام در انتخابات به فرمانداری شهرستان تبریز مراجعه کرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: من ۴ هدف عمده دارم اولین هدفم سیاست گذاری در مدیریت شهری است. 

وی ادامه داد: صرفا داشتن تخصص معماری کافی نیست و موضوع سیاست گذاری ما سوای شهرسازی است.

این داوطلب حضور در انتخابات گفت: هدف بعدی من نظارت است. اگر نظارت درستی انجام می‌شد، بعنوان مثال وضعیت میدان آذربایجان بعد از دو دوره شورا اینطور باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: شهردار کارگر مردم است و نباید به مصوبات شورا کم توجهی کند، مردم آقا بالاسر نمی‌خواهند. 

هادی خاطرنشان کرد: در اولین جلسه شورا بحث بودجه متمرکز را مطرح خواهم کرد. بودجه باید یک کاسه باشد چون که ما شهروند درجه ۱ و ۲ نداریم همه ساکن این شهر هستیم.

وی رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینی را سومین هدف خود عنوان کرد و افزود: هیچ شهری به اندازه تبریز از سمت حاشیه نشینی تهدید نمی‌شود و جان ۴۰۰ هزار نفر در خطر است.

فریدون بابایی اقدم، عضو فعلی شورای شهر تبریز که در آخرین روز ثبت نام در فرمانداری شهرستان حاضر شد، در جمع خبرنگاران گفت: مدیریت شهری تنها در شورا خلاصه نمی‌شود و در سطح کلان متولیانی دارد که شورای شهر بعنوان عناصر منتخب مردم، حلقه رابط بین مدیریت شهری و مردم است.

وی ادامه داد: شورای شهر دارای وظیفه ۳۴ گانه است و  مبنای ارزیابی نیز عملکرد براساس این وظایف است. در خصوص عملکرد فردی هرکس نیت و هدف خود را دارد وبر اساس آن اهداف پیش می‌رود و عملکرد جمعی نیز تدوین برنامه و چشم انداز شهری از جمله اقدامات خوب این دوره بود.

این داوطلب حضور در انتخابات رسیدگی به حاشیه نشینی را مهمترین هدف خود برشمرد و افزود: بدمسکنی و حاشیه نشینی نیازمند اراده دولت و مدیریت شهری است م من معتقدم مردم باید به افراد متخصص رأی دهند چون که شاهد بودیم بعد از فوت مرحوم اشرف نیا شورای شهر به چالش کشیده شد.

وی ادامه داد: ماهیت رشته من که معماری و برنامه ریزی شهری است، این است که در محلات حضور داشته باشم و در این دوره ۸ ساله حضورم در شورا به صورت چهره به چهره با مردم صحبت کرده ام و تا حصول نتیجه پیگیر بوده ام.

بابایی اقدم در پایان گفت: اینطور نیست که من حامی همیشگی شهردار باشم. ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم و در مواقع لازم نقد هم کرده ایم. 

علیرضا رنجی‌پور بازیگر طنز پرداز تبریزی نیز به قافله ثبت نام کنندگان شورای شهر پیوست و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من برای نوکری مردم آمده ام و از لحاظ مالی اصلا نیازی نداشتم و نیتم فقط خدمت به مردم است.

داود امیرحقیان عضو شورای شهر چهارم تبریز که برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر وارد فرمانداری شهرستان تبریز شد،در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمده‌ام تا با استفاده از تجارب گذشته، کارهای روی زمین مانده را انجام دهم.

وی ادامه داد: آرزوی من اعتلای تبریز است زیرا تبریز شهر اولین ها است البته خیلی ها می‌خواهند ما را عقب نگه دارند اما باید به سمت شهر برتر برویم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص عملکرد شورای چهارم مردم در متن شورا نبودند و براساس شنیده‌ها قضاوت شد. در شورای چهارم کارهای بزرگی انجام شد که متاسفانه مغفول ماند و نکات منفی برجسته شد.

این داوطلب حضور در انتخابات شورای شهر عدم اطلاع رسانی مناسب را بزرگترین اشتباه شورای چهارم برشمرد و افزود: ما اهل کار بودیم نه اهل سخن که اشتباه کردیم و کارهای بزرگ را اطلاع رسانی نکردیم.

امیرحقیان در پایان گفت: نباید شورای شهر را سیاسی کنیم. در قانون اساسی ۳۴ وظیفه برای شورای شهر تعیین شده است که هیچ کدام از این وظایف در خصوص مسائل سیاسی و جناحی نیست.

غلامحسین مسعودی ریحان رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی و عضو فعلی شورای شهر تبریز بعد از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد:خودم را مدیون مردم می‌دانم و در تمام صحنه ها هستم و حقوق مردم را دفاع کنم.

وی ادامه داد: کارهای ناقصی باقی مانده است که برای تکمیل آنها قصد حضور مجدد در انتخابات را داریم از جمله می‌توان به تحقیق و تفحص از سازمان قطار شهری  اشاره کنم که متاسفانه توسط برخی اعضای شورا جلو این اقدام گرفته شد و علی رعم هزینه ۲۶۰۰ میلیارد تومان هنوز مشخص نیست در زیر زمین چقدر انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم نماد اسطوره های مشروطه آذربایجان در شهر نمود پیدا کند.

این داوطلب حضور در انتخابات شورای شهر گفت: شورای پنجم نیز مانند سایر نهاد ها نقاط ضعف و قوتی دارد اما در خصوص شفاف سازی اقدامات بسیار خوبی انجام شد بطوریکه قبلا هیچ کدام از پروژه ها در سایت شهرداری ثبت نمی‌شد اما اکنون تمامی پروژه به صورت شفاف در سایت شهرداری در دسترس است.

مسعودی ریحان در خصوص طیف بندی های رایج اطهار کرد: اعتقادی به لیست بندی ندارم چون که فردی مثل آقای اسوتچی که اصولگرا است، همیشه از حقوق کارگران دفاع می‌کند اما فرد اصلاح طلب جلوی تحقیق و تفحص سازمان قطار شهری را گرفت.

احتشام حاجی پور، عضو شورای شهر چهارم تبریز که برای ثبت نام در انتخابات در فرمانداری حاضر شده بود، اظهار کرد: افتخار بزرگی است که نماینده مردم تبریز باشیم. آرزوهای زیادی برای تبریز داشتم که زمین مانده است.

وی ادامه داد: در پروژه‌ی میدان آذربایجان که هزینه های زیادی صرف این پروژه شد، می‌شد اصولی تر هم کار شود و حتی به مدیران وقت پیشنهاداتی دادم که نه تنها قبول نکردند، حتی به من تهمت زدند.

این داوطلب حضور در انتخابات شورای شهر گفت: وضعیت فعلی شهر نتیجه گوشت قربانی شدن بودجه شهرداری است.

حاجی‌پور که یکی از بازداشت شدگان شورای چهارم بود، در این خصوص بیان کرد: اگر من مشکلی داشتم در انتخابات ثبت نام نمیکردم. من فقط منتظر مردم هستم که آبروی کسانی را که به من تهمت و افترا زدند، ببرم.

وی ادامه داد: ما شیعه امیرالمومنین(ع) هستیم و نباید صحنه را ترک کنیم و با در نظر گرفتن خدا، عدالت، نظام و شرافت، از انجام کارهای انتفاعی بپرهیزیم.

این داوطلب حضور در انتخابات تاکید کرد: عده ای هستند که از بُعد قدرت و ثروت به دنبال وصله زدن به کسی مثل حاجی پور هستند که در انتخابات شورا و انتخاب شهردار رقیب آنها است.

کریم حسین زاده دلیر، عضو دومین دوره شورای شهر تبریز نیز در آخرین روز ثبت نام در انتخابات، در فرمانداری شهرستان تبریز حاضر شد و برای حضور در انتخابات ثبت نام کرد.

سعید نیکوخصلت عضو فعلی شورای شهر تبریز که در آخرین لحظات ثبت نام حضوری در فرمانداری تبریز حاضر شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:امیدوارم موضوع توسعه‌ی پایدار شهری از سخنرانی به مرحله عمل وارد شود چون که مردم و رسانه ها خواهان توسعه همگانی هستند و شورای شهر نیز برای سیاست گذاری در این زمینه تلاش کرد.

وی در خصوص عملکرد شورای پنجم نیز گفت: همه اعضای شورای پنجم بغیر از من عالی بودند. شورای پنجم سعی کرد در توجه به زیر ساخت ها، قانونگذاری، شفافیت و محیط زیست ذائقه های بین دستگاه ها را در  هم هماهنگ کند

وی ادامه داد: در بُعد نظارت عالی بودیم و انضباط بیشتری در این دوره حاکم بود.

این داوطلب حضور در انتخابات شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ ایده های خوبی برای ورزش همگانی داشتیم که کرونا مانع شد ولی در کل رویکردهای متفاوتی در حوزه ورزش همگانی داشتیم و هدفمان این بود که همه شهروندان برنده‌ی این رویکرد شوند.

نیکوخصلت ادامه داد: متاسفانه بحث وررش قهرمانی بخوبی منعکس نشد. ما در صحن شورا حفظ ورزش قهرمانی در شهر را تصویب کردیم اما در نهادهای بالایی رد شد که در نهایت تصمیم گرفتیم شیوه نامه‌ی حمایت از قهرمانان و مدال آوران تبریزی را تصویب کنیم.

وی در پایان در خصوص ائتلاف و لیست های انتخاباتی نیز گفت: بدون جناح و گروه نمی شود در شورا که محلی جمعی است تصمیم گرفت و وجود این طیف ها لازم است اما تاکنون با ائتلاف خاصی صحبت نکرده ام و منتظر مشخص شدن اسامی قطعی کاندیدا ها هستیم.

ثبت نام ۳۴۲ نفر تا ساعت ۱۲ امروز

فرماندار تبریز نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات اظهار کرد: تا ساعت ۱۲ امروز سه شنبه، ۳۴۲ نفر ثبت نام کرده اند که ۲۹۳ نفر مرد و ۴۹ نفر زن هستند. 

بهروز مهدوی ادامه داد: از این تعداد ۲۱ نفر با مدرک دکترا، ۱۳۹ نفر با مدرک کارشناسی ارشد، ۱۶۸ نفر با مدرک کارشناسی، ۶ نفر با مدرک کاردانی، ۳ نفر دیپلم و ۳ نفر نیز زیر دیپلم هستند.

فرماندار شهرستان تبریز در رابطه با احتمال تمدید زمان ثبت نام داوطلبین حضور در انتخابات نیز گفت: طبق قانون زمان ثبت نام هفت روز خواهد بود و در صورت کسب اجازه از وزارت کشور، تا اتمام تحویل مدارک ثبت نام کنندگان غیر حضوری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: فردا اسامی تمامی داوطلبین ثبت نام کننده قطعی را به مراجع چهارگانه اعلام خواهیم کرد و آنها به مدت۱۰ روز صلاحیت ها را رسیدگی و نتیجه را اعلام خواهند کرد.

مهدوی اضافه کرد: هیأت اجرایی نیز تا روز ۲۲ فروردین رسیدگی کرده و به هیأت نظارت اعلام خواهند کرد و هیأت نظارت نیز تا روز ۷ اردیبهشت رسیدگی خواهند کرد و داوطلبان نیز ۴ روز زمان دارند تا اعتراض کنند.

عزیزجوانپور، دبیر هیات  نظارت  بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان تبریز، با حضور در ستاد انتخابات شهرستان تبریز ضمن بازدید از روند ثبت نام داوطلبان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند ثبت نام به نحو احسن در حال انجام است و امیدواریم حضور پرشور در انتخابات را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه حضور در انتخابات به معنی احساس مسئولیت به جامعه است، ادامه داد:پارلمان شهری در کنار پارلمان کشوری نماد شکل گیری مردم سالاری دینی است.

جوانپور در پایان سخنان خود گفت: عوامل نظارتی در شهرستان ها نیز در حال نظارت بر روند انتخابات هستند و بعد از اتمام ثبت نام و تا پایان روند انتخابات در کنار هیات های اجرایی خواهند بود

گفتنی است، داوطلبان می‌توانند جهت ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر به یکی از چهار روش اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت‌نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیغام مبنی بر ثبت‌نام قطعی داوطلب، نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی کامپیوتر (دانلود برنامه ثبت‌نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیغام مبنی بر ثبت‌نام قطعی داوطلب، دفاتر پیشخوان دولت و دریافت پیغام مبنی بر ثبت‌نام قطعی داوطلب و مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان (از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۸:۰۰) نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha