• یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99122418327
  • خبرنگار : 50403

گزارش ایسنا از پنجمین روز ثبت نام انتخابات شورای شهرستان تبریز

گزارش ایسنا از پنجمین روز ثبت نام انتخابات شورای شهرستان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی پنجمین روز ثبت نام از نامزدهای حضور در انتخابات ششمین دوره شورای شهر از ساعت ۸ صبح امروز یکشنبه ۲۴ اسفند آغاز شد.

بر اساس گزارش روز گذشته سعید برزگر، جانشین رئیس ستاد انتخابات شهرستان تبریز، ۳۲ نفر در شهرستان تبریز اقدام به ثبت نام در انتخابات کردند که از این تعداد ۸ نفر به‌صورت حضوری و ۲۴ نفر به‌صورت غیر حضوری ثبت نام کردند. 

طی روزهای گذشته تعداد محدودی از چهره های شناخته شده به صورت حضوری به فرمانداری مراجعه و ثبت نام خود را نهایی کردند.

شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز به عنوان یکی از چهره های مطرح، امروز برای ثبت نام در فرمانداری شهرستان تبریز حاضر شد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه دوره شورا تلاش کردم که صادقانه به تبریز خدمت کنم و برای توسعه شهر فعالیت موثری انجام دهم.

وی ادامه داد: تبریز شهر بزرگی است و در ۱۴ سال گذشته تمام تلاشم این بود که موقعیت تبریز را حفظ کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: برای انتخابات ائتلافی تشکیل نمی‌دهم اما دوستانی دارم که در انتخابات از یکدیگر حمایت خواهیم کرد.

این نامزد حضور در انتخابات شورای شهر در خصوص حواشی مربوط به پرونده قضایی خود نیز گفت: پرونده باز قضایی ندارم و برگه‌ی عدم سوء پیشینه گرفته‌ام و به‌همین دلیل برای شرکت در انتخابات آمدم. 

وی ادامه داد: عملکرد دوره پنجم شورا خوب بود و شفافیت و ساختار خوبی داشت و عملکرد شورای پنجم قابل دفاع است.

دبیری در رابطه با حواشی سفر علی پولاد (سرمایه دار تبریزی) نیز اظهارکرد: آقای پولاد اسپانسر من نیست بلکه به دعوت کمیسیون فرهنگی به شورا آمد و حضورش ربطی به انتخابات نداشت.

وی ادامه داد: در بازار صرفا برای تبریک نزد آقای عظیم زاده رفته بودیم اما برخی تحلیل‌هایی که شد ساخته ذهن کسانی است که تحلیل می‌کنند.

دبیری در پایان گفت: به شورا نمره ایده آلی نمی‌دهم اما تمام تلاشمان را کردیم.

علی آجودان‌زاده، نائب رئیس شورای شهر پنجم که برای ثبت نام در فرمانداری حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران گفت: شورای پنجم یکی از متخصص‌ترین و متعهدترین شوراها بود چون تمام مواردی که از ریل قانونی خارج شده بود را به ریل برگرداند.

وی ادامه داد: در این دوره بازنشستگی افراد بالای ۳۰ سال خدمت را اجرا کردیم و نشان دادیم با کسی تعارف نداریم.

آجودان زاده خاطرنشان کرد: شورای پنجم اجازه ترک تشریفات غیرقانونی را که یک منبع فساد در شهرداری بود، نداد.

وی متذکر شد: بیشترین ورود نیرو در دوره چهارم رخ داد و ۳۴۵۰ نفر در این دوره وارد شهرداری شدند اما در این دوره خبری از این کارها نبود.

این نامزد حضور در انتخابات شورای شهر تاکید کرد: به عنوان عضو شورا حق آوردن سه نفر به شورا را داشتیم که من همان سه نفر را آوردم.

وی ادامه داد: قطعا نواقصی وجود دارد و هدفمان از شرکت در شورای ششم برطرف کردن همین نواقص است.

وی در رابطه با تخلفات شهرداری منطقه ۱۰ نیز گفت: این تخلفات را بر اساس مستندات مطرح کردم و در این منطقه بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز انجام  و فردی که از دستگاه پوز او رشوه داده بودند، پیدا کردیم و چند روز بعد دستگیری‌ها انجام شد.

آجودان زاده بیان کرد: این دستگاه پوز متعلق به یک میوه فروش بود که روزانه ۲۰۰ میلیون الی دو میلیارد تومان تراکنش داشت.

همچنین رحمان مفاتحی بازیگر تبریزی نیز بعنوان نامزد حضور در انتخابات در فرمانداری شهرستان تبریز حاضر  شد و در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت:برای حل مشکلات مردم آمدم و اگر خدا کمک کند، امیدوارم بتوانم در انجام این وظیفه خطیر موفق شوم.

وی ادامه داد: هر زمان که به من پیشنهاد کرده بودند در انتخابات شرکت کنم به خودم جرات نداده بودم که وارد این عرصه شوم اما در این دوره این وظیفه را احساس کردم.

این نامزد حضور در انتخابات شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: همیشه از انتقاد حمایت کردم و به صورت طنز حرفم را زدم و مردم هم نیاز دارند که حرفشانرا  به گوش مسئولین برسانند.

محرم محمدزاده، دیگر عضو فعلی شورای شهر پنجم بود که برای نامزدی در انتخابات دوره ششم در محل فرمانداری حضور یافت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد:سالها به دنبال مطالبه حق مردم بودم و در سالهایی که در صداوسیما فعالیت می‌کردم نیز در سرما و گرما به دنبال دوای درد مردم دویدم.

وی ادامه داد: دوست دارم به دنبال کار مردم و حل مشکلاتشان بروم و به همین دلیل عضو شورا شدم. من صدای مردم در شورا هستم و برخی مسائلی که مطرح کردم نتیجه داده و برخی نیز بی نتیجه بود.

وی خاطرنشان کرد: در شورای پنجم و در مناطقی که بحث حاشیه‌نشینی و درجاسازی بود، کارهای خوبی انجام شده است البته نباید انتظار داشت بعد از ۴۰ سال که کاری در این مناطق نشده به یکباره در ۴۰ سال همه چیز گل و بلبل باشد.

محمدزاده در پایان سخنان خودگفت: مرمت بافت تاریخی و فرهنگی تبریز نیز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های من در شورا  بود.

سردار محمد حسین جعفری عضو شورای چهارم نیز مجددا بعداز یک دوره دوری از پارلمان شهری تبریز، پای به این عرصه گذاشت.

جعفری در جمع خبرنگاران گفت: شورای چهارم با ۲۱عضو و با نگرش‌های متفاوت به لحاظ اقلیت و اکثریت مشکلاتی به وجود آورد.

وی ادامه داد: در سال سوم اتحادی برای بهتر شدن شورا ایجاد شد که نتایج بدتری داشت و دستگیری‌های شورا رخ داد.

این نامزد حضور در انتخابات شورای شهر متذکر شد: در شورای چهارم تحولات زیادی در شهر انجام شد اما احساسمان این بود که در بودجه شهرداری ریخت و پاش می‌شد.

وی ادامه داد: در دوره پنجم بعد از من ۱۲ نفر با فامیلی جعفری ثبت‌نام کردند.با اینکه شانس نداشتند اما بخاطر همین تشابه اسمی، ریزش رای زیادی داشتم

جعفری افزود: اگر در شورای ششم انتخاب شوم باید به دنبال اجرای عدالت در مصرف بودجه خواهم بود. 

وی در پایان گفت: اگر لیاقت داشته باشیم و انتخاب شویم، با یک شهردار متخصص، پاکدست و واقع‌بین می‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته‌ی روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان تبریز در پایان پنجمین روز ثبت‌نام از داوطلبین ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، ۶۹ نفر در شهرستان تبریز ثبت نام کردند.

 از ۶۹ نفر ثبت‌نام کننده قطعی در روز پنجم، تعداد ۵۸ نفر برای شورای شهر تبریز، ۵ نفر برای خسروشاه، ۳ نفر برای سردرود و ۳ نفر نیز برای حوزه‌ی باسمنج ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۱ نفر مرد و ۸ نفر نیز زن بودند.

براین اساس در مجموع پنج روز تعداد کل ثبت‌نام کنندگان قطعی در شهرستان تبریز به ۱۴۲ نفر رسید که از این تعداد ۱۲۲ نفر برای شورای شهر تبریز، ۷ نفر برای شورای شهر خسروشاه، ۶ نفر برای شورای شهر سردرود و  ۷ نفر نیز برای شورای شهر باسمنج ثبت‌نام کرده‌اند. 

همچنین از نظر جنسیتی نیز در حوزه تبریز ۱۰۱ نفر مرد و ۲۱ نفر زن، در خسروشاه و باسمنج هر ۷ نفر ثبت نام کننده مرد هستند و در حوزه سردورد نیز ۵ نفر مرد و یک نفر زن ثبت نام کرده است.

ثبت‌نام از داوطلبان حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر از روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ آغاز و تا ساعت ۱۸:۰۰ روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ (جمعا به مدت ۷روز) ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، داوطلبان می‌توانند جهت ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر به یکی از چهار روش اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت‌نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیغام مبنی بر ثبت‌نام قطعی داوطلب، نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی کامپیوتر (دانلود برنامه ثبت‌نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیغام مبنی بر ثبت‌نام قطعی داوطلب، دفاتر پیشخوان دولت و دریافت پیغام مبنی بر ثبت‌نام قطعی داوطلب و مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان (از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۸:۰۰) نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha