• شنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99122317327
  • خبرنگار : 50403

گزارش ایسنا از چهارمین روز ثبت نام انتخابات شورای شهرستان تبریز

ثبت نام ۶۴ نفر برای شرکت در انتخابات شورای شهر تبریز تا پایان روز چهارم ثبت نام

ثبت نام ۶۴ نفر برای شرکت در انتخابات شورای شهر تبریز تا پایان روز چهارم ثبت نام

ایسنا/آذربایجان شرقی چهارمین روز ثبت نام از نامزدهای حضور در انتخابات ششمین دوره شورای شهر از ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۲۳ اسفند آغاز شد.

براساس گزارش روز گذشته فرماندار شهرستان تبریز، تا پایان روز سوم ثبت نام ، در مجموع تعداد کل ثبت نام کنندگان شهرستان تبریز (شهرهای تبریز، باسمنج، خسروشاه و سردرود) ۴۱ نفر است که از این تعداد، ۱۷ نفر به صورت حضوری و ۲۴ نفر به صورت غیر حضوری ثبت نام کرده اند.

وی  در خصوص جنسیت و مدرک تحصیلی ثبت نام کنندگان نیز گفت: ۳۳ نفر مرد و ۸ نفر زن هستند که از این تعداد ۱۶ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۲۳ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۲ نفر نیز دارای سابقه عضویت در شورا هستند.

کریم صادق‌زاده عضو فعلی شورای شهر تبریز، بعد از محمدحسن اسوتچی دومین فرد مطرحی بود که امروز برای ثبت نام در محل فرمانداری شهرستان تبریز حضور یافت.

این نامزد حضور در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در جمع خبرنگاران گفت: در مدت حضور چهارساله در سنگر شورای شهر تبریز، بزرگترین کاری که انجام دادیم، تدوین برنامه راهبردی - عملیاتی شهرداری تبریز و همچنین برنامه پنج ساله و چشم انداز ۱۰ ساله تبریز بود.

وی ادامه داد: تمامی موضوعات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی تبریز در این برنامه گنجانده شده و هرکس برای شورای ششم انتخاب شود، راهی جز ادامه این برنامه ها ندارد، چون که این سند تصویب شده است و هرکس انتخاب شود باید ادامه دهنده‌ی برنامه باشد.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: همچنان در جسم من جوهره‌ی کار وجود دارد و می‌توانم براساس تجربیات این دوره در چهارسال آینده نیز موثر واقع شوم.

وی در خصوص حضور خود در انتخابات نیز اظهار کرد: من یک شخصیت حزبی و تشکلی هستم و قطعا هر موقع احساس کنم که نمی ‌توانم به مردم خدمت کنم، کناره گیری خواهم کرد.

این عضو فعلی شورای شهر تبریز در رابطه با عملکرد شورای پنجم تاکید کرد: اگر قرار بر دادن نمره باشد، من به عملکرد شورای پنجم نمره‌ی ۲۰ را می‌دهم چون که اقدامات راهبردی و بزرگی در این دوره شروع و از کارهای ویترینی دوری کردیم.

وی ادامه داد: در این دوره به مناطق کم برخوردار رفتیم و از جاهایی بازدید کردیم که تاکنون پای هیچ مسئولی به آن مکان‌ها نرسیده بود و در بحث توسعه فضای سبز، مسیرگشایی‌ها، تقاطع و ... اقدامات خوبی انجام داده ایم و تنها شورایی هستیم که بعد از اتمام دوره یک ساله گزارش عملکرد شورا را تهیه کرده ایم.

این نامزد حضور در انتخابات دوره ششم شورای شهر در دفاع از عملکرد شورای پنجم بیان کرد: به لحاظ تعداد و کیفیت برگزاری جلسات علنی شورای شهر در بین کلانشهرها عملکرد بهتری داریم و شورای پنجم متشکل از افراد متخصص از جمله نمایندگان اسبق مجلس شورای اسلامی، اساتید دانشگاه است. 

وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در کمیسیون های تخصصی و همچنین مرکز پژوهش های شورا انجام شده است و علاوه بر تصویب بودجه سال ۱۴۰۰، حدود ۹۰ درصد از بودجه سال ۱۳۹۹ تحقق یافته است و به نظر من همفکری خوبی در شورای شهر وجود دارد و رؤسای کمیسیون ها پرتلاش هستند.

صادق‌زاده با تاکید بر لزوم رقابت سالم و پرهیز از تخریب رقبا در انتخابات پیش رو ، متذکر شد: هرکس در خود توانایی خدمت را می‌بیند، بیاید و با انجام رقابت سالم و در صورت کسب رأی مردم می‌تواند در شورای ششم حاضر باشد.

وی ادامه داد: مردم همواره قدردان خادمین خود بوده اند و ما نیز در این انتخابات عملکرد چهارساله خود را به محک گذاشته ایم و اگر انتخاب شویم شکرگزار مردم هستیم و حتی اگر انتخاب هم نشویم، بازهم شکرگزار خواهیم بود که این مسئولیت سنگین از دوش ما برداشته می‌شود.

وی در پایان در خصوص عملکرد مدیریت شهر نیز متذکر شد: آقای شهردار منتخب هفت نفر از اعضای شورای شهر بود و من علی‌رغم اینکه به آقای شهین باهر رأی نداده بودم، از رای جمعی و آقای شهردار حمایت کردم. شهردار نیز منتخب مردم در شورای پنجم و عضو علل بدل بود و دارای مدرک دکترای شهرسازی و عملکرد خوبی در مدیریت شهری داشتند.

حجت الاسلام رسول برگی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که با هدف شرکت در انتخابات استعفا کرده است، نیز برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر تبریز در فرمانداری شهرستان تبریز حاضر شد، وی در جمع خبرنگاران گفت: من تا چند ساعت قبل رئیس شورای هماهنگی تبلغیات اسلامی استان بودم که از این سمت استعفا دادم.

وی ادامه داد: قبلا بیشتر در موضوعات تحقیقاتی کار می‌کردم اما متوجه شدم که تا زمانی که سیاست گذاری ها به درستی انجام نشود، کارهای اجرایی نیز بخوبی انجام نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از دوستان گاها می‌گویند که ابتدا باید شورای شهرداری باشیم و سپس به شهر بپردازیم اما اینطور نیست و باید ابتدا به شهر توجه کنیم چون بدون شهر، شهرداری کارایی ندارد.

این نامزد حضور در انتخابات شورای شهر تبریز تاکید کرد: با هماهنگی بین دستگاه ها می‌توان مشکلات را احصا کرد. مشکل این شهر تنها آسفالت نیست و آسفالت جزئی از سایر مشکلات است. ما واقعا خجالت می‌کشیم وقتی می‌بینیم یک روشندل به چاله بیفتد. 

وی ادامه داد: با نهایت احترامی که به اعضای شورای شهر و شهردار محترم داریم، من معتقد هستم یک مسئول در تمامی روزهای هفته باید مسئول باشد و اگر امام جمعه عزیزمان الگو است، باید هفت روز هفته پاسخگوی مردم باشیم.

وی با بیان اینکه یک مسئول در تاسوعا و عاشورا نیز باید پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: اخیرا در جمعی بودیم که یکی از افراد حاضر جلسه با یکی از شهرداران مناطق تبریز تماس گرفت و بعد از چندین بار تماس گرفتن، شهردار منطقه با عصبانیت گفت «مگر نمی‌دانی امروز جمعه است و من در کنار خانواده ام هستم؟ فردا در ساعات اداری تماس بگیر!» لذا نباید اینگونه باشد و مسئول واقعی بصورت ۲۴ ساعته باید پاسخگو باشد. 

برگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتقادم این است اگر فردی پولدار باشد هرگز به شورا نمی آید. مگر شورای شهر چقدر پول می‌دهد که یک فرد بخاطر آن پول خرج کند.

وی در تشریح وضعیت مالی خود نیز بیان کرد:خوشبختانه وضع مالی من مشخص است و با افتخار عرض می‌کنم که پدر مرحوم من که دو فرزند شهید دارد، تا آخرین لحظه عمر دستفروش بود و حتی یک برگ هم در بنیاد شهید نداریم.

رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: مساله اصلی شهر ما، فرهنگ است و در کنار مشکلات و موضوعات عمرانی، موضوعات فرهنگی دارای اهمیت است و با این بودجه میلیاردی فرهنگی چه مقدار کار ممتاز می‌توان انجام داد.

وی با اشاره به اینکه نباید به بهانه کرونا، کارهای فرهنگی تعطیل شود، افزود: نوکری برای مردم عزت است و ما باید پاسخگوی نسل جوان باشیم تا نسل های آینده از ما انتقاد و گلایه نکنند. من در این شهر بغیر از چاپ دو جلد کتاب، چیز دیگری در رابطه با گام دوم انقلاب ندیدم.

وی، به وجود هیأت های اندیشه ورز در شورا تاکید کرد و کفت: شورای شهر زمانی می تواند موفق شود پشتوانه علمی داشته باشد یعنی دارای هیأت های اندیشه ورز باشد.

برگی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اگر قرار باشد شورا به جای حل مشکلات شهر، خودش مشکل آفرین باشد، ما چه کار باید کنیم؟ شورای شهر نیازمند کار تیمی است و اگر سلایق یکی نباشد مشکلی نیست اما عقاید باید یکسان باشد.

وی در خصوص جناح بندی های رایج انتخابات نیز گفت: من اعتقادی به تقسیم بندی اصلاح طلبی و اصولگرایی ندارم و حتی در بحث ائتلاف بندی نیز تاکید کردم که با کسانی در یک ائتلاف قرار می‌گیرم که اولا محکومیت قضایی نداشته باشند و ثانیا بری از فتنه ۸۸ باشند.

ثبت نام ۳۲ نفر در شهرستان تبریز

سعید برزگر، جانشین رئیس ستاد انتخابات شهرستان تبریز، عصر امروز شنبه (۲۳ اسفند) و بعد از اتمام زمان ثبت نام نامزدهای حضور در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چهارمین روز از ثبت نام، ۳۲ نفر در شهرستان تبریز اقدام به ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸ نفر به‌صورت حضوری و ۲۴ نفر به‌صورت غیر حضوری ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: از ۳۲ نفر ثبت نام کننده ۲۹ نفر از حوزه تبریز و ۳ نفر نیز از حوزه باسمنج ثبت نام کردند و امروز از حوزه های سردرود و خسروشاه ثبت نامی انجام نشد.

وی همچنین در خصوص جنسیت و مدرک تحصیلی افراد ثبت نام کننده بیان کرد: ۲۷ نفر مرد، ۵ نفر زن، ۲ نفر با مدرک دکترا، ۱۳ نفر کارشناسی ارشد،  ۱۵ نفر کارشناسی و مدرک ۲ نفر نیز به علت داشتن سابقه عضویت در ادوار گذشته شورای شهر، ملاک قرار داده نشد. درضمن افرادی که دارای مدرک حوزوی هستند نیز جزو دارندگان مدارک کارشناسی محسوب می‌شوند.

وی در تشریح مجموع کل ثبت نام کنندگان در طول ۴ روز گفت: جمعا ۷۳ نفر ثبت نام کرده اند که ۶۴ نفر از تبریز، ۲ نفر از خسروشاه، ۳ نفر سردرود و ۴ نفر نیز از باسمنج ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: ۲۵ نفر به‌صورت حضوری و ۴۸ نفر نیز به صورت غیر حضوری ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۰ نفر مرد و ۱۳ نفر نیز زن هستند.

برزگر در پایان گفت: در مجموع ۲ نفر با مدرک دکترا، ۲۹ نفر با مدرک کارشناسی ارشد، ۳۸ نفر با مدرک کارشناسی و ۲ نفر نیز با مدرک کاردانی ثبت نام کرده اند

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام از داوطلبان حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر از روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ آغاز و تا ساعت ۱۸:۰۰ روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ (جمعا به مدت ۷روز) ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، داوطلبان می‌توانند جهت ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر به یکی از چهار روش اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت‌نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیغام مبنی بر ثبت‌نام قطعی داوطلب، نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی کامپیوتر (دانلود برنامه ثبت‌نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیغام مبنی بر ثبت‌نام قطعی داوطلب، دفاتر پیشخوان دولت و دریافت پیغام مبنی بر ثبت‌نام قطعی داوطلب و مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان (از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۸:۰۰) نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

پایان خبر

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha