• پنجشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99122116169
  • خبرنگار : 50403

گزارش ایسنا از روز دوم ثبت نام انتخابات شورای شهر

ثبت نام ۲۸ نفر برای شرکت در انتخابات شورای شهر در شهرستان تبریز

ثبت نام ۲۸ نفر برای شرکت در انتخابات شورای شهر در شهرستان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی دومین روز ثبت نام نامزدهای حضور در انتخابات ششمین دوره شورای شهر تبریز به کار خود پایان داد.

دومین روز ثبت نام از نامزدهای حضور در انتخابات ششمین دوره شورای شهر از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه آغاز شد. 

براساس گزارش روز گذشته فرماندار شهرستان تبریز، در پایان روز نخست ثبت نام در مجموع ۲۰ نفر ثبت نام کردند که ۸ نفر به صورت حضوری و ۱۲ نفر نیز غیر حضوری ثبت نام کردند. 

به گزارش ایسنا، تاکنون محمد حسن اسوتچی عضو فعلی شورای شهر تنها فرد شناخته شده ای است که  برای ثبت نام به صورت حضوری به فرمانداری شهرستان تبریز مراجعه کرده است.

این نامزد حضور در انتخابات ششمین دوره  شورای شهر تبریز طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: بحث نظارت از زمان شورای سوم به این طرف که با شعار «تعامل» شروع شده بود، در سراشیبی قرار گرفته است، هرچند در شورای پنجم در بعضی از موضوعات قدم های خوبی برداشته شده است.

وی ادامه داد: شورا یک محل جمعی است و اکثریت اعضا باید کمک کنند تا یک کار اتفاق بیفتد البته وسعت کارهای مختص شهرداری به مراتب زیاد است و همین امر گاها تمرکز بیشتری را صرف خود می‌کند.

عضو فعلی شورای شهر پنجم خاطرنشان کرد: از دوستانی که همواره می‌گویند «ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری» درخواست می‌کنم فعلا ایده ال های داخل شهرداری از جمله نظارت، سیاست‌گذاری و... را حل کنند سپس نتایج حاصل را به عنوان پایلوت به شهر منتقل کنند.

وی بعضی مسائل را غیر قابل قبول دانست و افزود: برای ارسال یک نامه به شهرداری، چندین بار به دفتر رییس شورا مراجعه می‌کنیم که نامه را امضا کند.

اسوتچی خاطرنشان کرد: اگر عملکرد و کارنامه ما در نزد مردم قابل قبول باشد، می توانیم دوباره با همان کارنامه به کار خود ادامه دهیم.

وی در پایان در خصوص طیف بندی سیاسی شورای پنجم نیز اظهار کرد: آن طیف بندی که در ابتدای این دوره وجود داشت و فکر می‌کردند می‌توان با آن‌طیف بندی تاثیر گذار بود، در وسط کار متزلزل شد و عملا تاثیرگذار نبود.

بهروز مهدوی عصر امروز پنجشنبه (۲۱ اسفند) بعد از پایان دومین روز ثبت نام، در جمع خبرنگاران گفت: کل ثبت نام کنندگان شهرستان تبریز در روز دوم ۱۹ نفر است که ۷ نفر به‌صورت حضوری و ۱۲ نفر نیز به‌صورت غیرحضوری اقدام به ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: از این ۱۹ نفر، ۱۸ نفر از حوزه تبریز و یک نفر از حوزه سردرود ثبت نام کردند. همچنین از نظر جنسیت نیز ۱۷ نفر مرد و ۲ نفر زن و از نظر مدرک تحصیلی ۸ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۱ نفر دارای مدرک کارشناسی هستند و یک نفر نیز دارای سابقه عضویت در شورا است.

فرماندار شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: تعداد کل ثبت نام کنندگان شهرستان تبریز در مجموع ۲ روز ۲۸ نفر است که ۲۴ نفر از حوزه تبریز، یک نفر از حوزه خسروشاه، ۲ نفر سردرود و یک نفر نیز از حوزه باسمنج ثبت نام کرده است.

وی ادامه داد: از این‌۲۸ نفر، ۱۳ نفر به صورت حضوری و ۱۵ نفر به صورت غیر حضوری ثبت نام کرده اند.

مهدوی در پایان در خصوص جنسیت و مدرک تحصیلی ثبت نام کنندگان نیز گفت: ۲۳ نفر مرد و ۵ نفر زن هستند که از این تعداد ۱۰ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۷ نفر دارای مدرک کارشناسی و یک نفر نیز با مدرک دیپلم ثبت نام کرده است.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام از داوطلبان حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر از روی چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ آغاز و تا ساعت ۱۸:۰۰ روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ (جمعا به مدت ۷روز) ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، داوطلبان می‌توانند جهت ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر به یکی از چهار روش اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت‌نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیغام مبنی بر ثبت‌نام قطعی داوطلب، نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی کامپیوتر (دانلود برنامه ثبت‌نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیغام مبنی بر ثبت‌نام قطعی داوطلب، دفاتر پیشخوان دولت و دریافت پیغام مبنی بر ثبت‌نام قطعی داوطلب و مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان (از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۸:۰۰) نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

پایان خبر

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha