• سه‌شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99121914861
  • خبرنگار : 50184

دادستان کرمانشاه:

ماهانه 4800 پرونده وارد دادسرای کرمانشاه می‌شود/ صدور کیفرخواست برای پرونده قتل اخیر

ماهانه 4800 پرونده وارد دادسرای کرمانشاه می‌شود/ صدور کیفرخواست برای پرونده قتل اخیر

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: ماهانه بصورت میانگین 4800 پرونده وارد دادسرای کرمانشاه می شود.

شهرام کرمی در نشستی خبری امروز(19 اسفند) بابیان اینکه در ماه بطور میانگین 4800 پرونده وارد دادسرای کرمانشاه می شود، اظهارکرد: در این میان پرونده های مهمی هستند که رسیدگی و بررسی آنها را بصورت ویژه  در دستورکار قرار می دهیم.

وی پرونده فوت مرحومه آسیه پناهی، کلیپ جنجالی تکیه معاون الملک و پرونده قتل چهارراه دادگستری کرمانشاه را از جمله پرونده های مهمی دانست که طی سالجاری به دادسرای کرمانشاه وارد شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.  

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر رسیدگی به پرونده هایی که بصورت روزانه وارد دادسرا می شوند، حدود 1300 فقره از موجودی پرونده های دادسرا را نیز کسر کردیم.

وی از تلاش برای کاهش اطاله دادرسی پرونده های قضایی در کرمانشاه خبرداد و گفت: براساس آخرین ارزیابی هایی که توسط قوه قضائیه صورت گرفته، میانگین زمان رسیدگی به پرونده های موجود در دستگاه قضایی کرمانشاه حدود 10 روز کاهش یافته است.

کرمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پایش زندانیان در کرمانشاه، اعلام کرد: برای اجرای این طرح تمام زندان های کرمانشاه را مورد بررسی قرار دادیم و زندانیانی را که برای جامعه خطر نداشتند، آزاد کرده و باتوجه به عملکرد خوبی که داشتیم، مقام دوم کشوری را بدست آوردیم.

وی در ادامه به تلاش برای کاهش پرونده های ورودی به دادسرای استان هم اشاره کرد و گفت: برای کاهش این تعداد پرونده نیازمند اقدامات پیشگیرانه‌ای هستیم که البته این موضوع مسئله‌ای فراقوه ای است و باید سایر دستگاه های متولی هم پای کار بیایند.

دادستان کرمانشاه  تاکید کرد: هرچند دستگاه قضایی استان در این رابطه امسال برنامه هایی را در دستور کار قرار داد، اما متاسفانه شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی و معیشتی باعث شد تاحدودی نتوانیم در اجرای برنامه هایمان موفق شویم و پرونده ها در حد قابل چشمگیری کاهش پیدا نکرد.

اعاده 756 مورد از تصرفات اراضی ملی در کرمانشاه  

وی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به اهتمام دستگاه قضایی استان در برخورد با متصرفین اراضی ملی، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 756 مورد از تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری ها اعاده به وضع سابق شده که مساحت آن حدود 151 هکتار برآورد شده است.

کرمی با تاکید براینکه برخورد با متصرفین اراضی طی یازده ماهه گذشته چندین برابر دوره های گذشته بوده، گفت: در طول 10 سال گذشته تنها 625 فقره از تصرفاتی که تغییر کاربری داده شده به وضع سابق اعاده شده، این درحالی است که تنها طی یازده ماهه امسال 756 مورد داشته ایم.

وی افزود: برای جلوگیری از تصرفات باید نسبت به سند دار شدن اراضی ملی اقدام کرد که  در این رابطه جلسات مختلفی را داشته ایم.

معتادین متجاهر جمع  آوری می‌شوند

دادستان کرمانشاه در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش تعداد معتادین متجاهر در سطح شهر کرمانشاه و مشکلات و پیامدهای آن اظهار کرد: به این مسئله اذعان داریم که روزبه روز شاهد افزایش افرادی در سطح جامعه هستیم که در اثر اعتیاد مبتلا به کارتن خوابی و یا زباله گردی شده اند.

وی در رابطه با چرایی عدم جمع آوری این افراد هم گفت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا، کمپ ماده 16 محلی برای جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهر کرمانشاه بود، اما باتوجه اینکه این فضا هم بسیار محدود و ناکافی بود، با شیوع بیماری کرونا بخاطر عدم امکان رعایت پروتکل های بهداشتی تعطیل شد.

کرمی افزود: پس از تعطیلی کمپ ماده 16 برای مدتی این افراد از سطح جامعه جمع آوری نشدند، بنابراین تاحدودی افزایش آنها محسوس شده بود، بنابراین از نهادهای متولی همچون بهزیستی، شهرداری، فرمانداری و ستاد مبارزه با موادمخدر خواستیم که برای جمع آوری آنها اقدام کنند که هرکدام نیز دلایل خود را آوردند.

وی یادآورشد: علیرغم اینکه دادسرای استان  وظیفه مستقیمی در این رابطه ندارد، اما یکی از معاونین خود را بصورت اختصاصی مامور رسیدگی به این موضوع کردم تا کار جمع آوری آنها دوباره انجام گیرد و خوشبختانه از حدود 45 روز پیش این اقدام از سرگرفته شده است.

دادستان کرمانشاه در ادامه در خصوص چرایی افزایش قابل توجه سرقت های خرد در سطح جامعه هم گفت: شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل را که برخی از مردم از طریق آنها  امرار معاش می کردند، از بین برد و عده زیادی بیکار شدند، از طرف دیگر نرخ تورم بصورت سرسام آوری در این مدت بالا رفت و بسیاری از چیزهای جزیی مانند آهن آلات با افزایش قابل توجه قیمت ها مواجه شدند، بنابراین می توان این ها را به عنوان دلایلی ذکر کرد که دلایل اصلی افزایش آمار سرقت ها هستند.

کیفرخواست پرونده قتل چهارراه دادگستری صادر شده است

وی در ادامه به حادثه ماه گذشته در یکی از خیابان های نزدیک به دادگستری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این حادثه سه نفر به قتل رسیدند که وقوع  این حادثه ناشی از تعدادی از عوامل بود.

کرمی در تشریح آخرین وضعیت رسیدگی این پرونده هم گفت: کیفرخواست این پرونده صادر و به دادگاه استان ارسال شده است.

وی در خصوص چرایی تاخیر در صدور کیفرخواست پرونده هم گفت: باتوجه به اینکه یکی از اولیای دم در دسترس نبود، حدود دو هفته ای طول کشید تا در دادسرا حاضر شود.

مردم در چهارشنبه آخر سال مراقب فرزندانشان باشند

بخش پایانی سخنان دادستان به موضوع چهارشنبه آخر سال اختصاص پیدا کرد که درا ین رابطه گفت: از مردم می خواهیم از هم اکنون مراقب فرزندان خود باشند تا مشکلی برای سلامتی آنها پیش نیاید.

وی اعلام کرد: درحال حاضر متاسفانه علیرغم اینکه هنوز یک هفته ای تا چهارشنبه آخر سال باقی مانده اما تقریبا هر روز آماری از مصدومان چهارشنبه سوری و بستری آنها را در بیمارستان ها داریم.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha