• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403041207915
  • خبرنگار : 71021

ایران برای تبلیغ گردشگری سراغ ویتنام رفت

ایران برای تبلیغ گردشگری سراغ ویتنام رفت

به دنبال لغو یکطرفه روادید ایران با حدود ۲۸ کشور، رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در ویتنام اجرا شد.

به گزارش ایسنا،درحالی که مقامات گردشگری ویتنام از علاقه مردم این کشور به ایران با عنوان سرزمین «پارس» و» قصه‌های هزار و یک شب» سخن گفتند، مقامات گردشگری ایران خواستند پرواز مستقیم بین دو کشور برقرار شود.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از لغو یکطرفه روادید با ۲۸ کشور تصمیم گرفته است در کشورهای جنوب شرق آسیا «Road show» برگزار کند تا در مواجهۀ فعالان گردشگری دو کشور، ایران بیشتر معرفی شود. ویتنام نخستین هدف Roadshow ایران بوده است که بنابر اعلام معاونت گردشگری با حضور بیش از ۸۰ شرکت گردشگری ایران و ویتنام برگزار شد.

در این رویداد که در روزهای گذشته با سفر هیأت گردشگری ایران به ویتنام انجام شد، تجربه برخی از ویتنامی‌ها که به ایران سفر کرده بودند مطرح شد. همچنین جاذبه‌های متنوع ایران معرفی شد و نشست B۲B فعالان گردشگری دو کشور برگزار شد. ‌ معاونت گردشگری ایران برنامه دارد این Roadshow را در مالزی و اندونزی ادامه دهد.

در جریان این رویداد، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف توسعه روابط دوسویه گردشگری با هوآنگ دائو کوآنگ، معاون وزیر گردشگری و ورزش کشور ویتنام نیز دیدار کرد.

اهمیت آشنایی مردم دو کشور نسبت به ظرفیت‌های گردشگری یکدیگر، برگزاری و تداوم نشست‌های مشابه، ابراز امیدواری نسبت به برقراری پروازهای مستقیم، اشاره به لغو روادید از طرف ایران، تقویت نقش بخش خصوصی گردشگری، بهره‌مندی از ظرفیت‌های صنایع‌ دستی ایران، ورود این موضوع به سند همکاری متقابل و امضاء سند خواهرخواندگی از جمله موضوعاتی بود که از سوی معاون گردشگری ایران مطرح شد.

معاون گردشگری همچنین درباره چهارفصل بودن ایران، مهمان‌نوازی و وجود امنیت در ایران با معاون گردشگری و ورزش کشور ویتنام گفت‌وگو کرد.

در این نشست برگزاری تور آشناسازی برای ۱٠ تورگردان به پیشنهاد جامعه تورگردانان ایران پیشنهاد شد.

ایران برای تبلیغ گردشگری سراغ ویتنام رفت

هوآنگ دائو کوآنگ، معاون وزیر گردشگری و ورزش ویتنام نیز با اشاره به تمایل نسبت به امضاء سند گردشگری، از حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ویتنام به منظور برگزاری مراسم‌ها، نمایشگاه‌ها و هفته فیلم برای توسعه همکاری‌های گردشگری قدردانی و تاکید کرد نیاز است تبادلات مقامات و بخش خصوصی در این زمینه تقویت شود.

معاون وزیر گردشگری ویتنام با بیان اینکه سفر به ایران برای مردم ویتنام جذاب است، یادآور شد: ویتنام ۹ جاذبه ثبت جهانی و ایران ۲۷ اثر دارد و این تنها گوشه‌ای از ظرفیت‌های متنوع گردشگری جمهوری اسلامی ایران است.

او همچنین گفت: در ویتنام ایران را با نام «پارس» می‌شناسند و قصه‌های هزار و یک شب را می‌دانند.

معاون وزیر گردشگری ویتنام به جذابیت‌های غذاهای ایرانی اشاره کرد و شهر «هوی ان» در ویتنام را که به صنایع‌دستی معروف است، مشابه شهر اصفهان توصیف کرد 

دائو کوآنگ برای انجام تبلیغات ایران در ویتنام اعلام آمادگی کرد و خواست که اطلاعات مقاصد و جاذبه‌ها و سلیقه ایرانی‌ها در اختیار آنها قرار گیرد و در ادامه گفت: ما محتوای گردشگری ویتنام را ارائه خواهیم کرد و از شما هم می‌خواهیم که به ویتنام برای معرفی خودش کمک کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha