• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403041207744
  • خبرنگار : 50184

کودکان اسکیت را از چه سنی شروع کنند؟

کودکان اسکیت را از چه سنی شروع کنند؟

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات اسکیت کرمانشاه مناسب‌ترین سن برای شروع اسکیت را از چهار سالگی عنوان کرد.

سامان شیرزادی در گفت و گو با ایسنا، اسکیت را یکی از جذاب‌ترین و مفرح ترین رشته‌های ورزشی دنیا خواند و اظهار کرد: جامعه طرفداران این رشته هر روز گسترده‌تر می‌شود و بر همین مبنا توانسته جزو رشته های المپیکی قرار گیرد. 

وی افزود: مناسبت‌ترین سن برای ورود به این رشته از چهارسالگی است و افراد می توانند تا سن ۶۰ سالگی هم در این رشته فعالیت داشته باشند. 

به گفته این مسئول، اسکیت به تقویت ماهیچه‌ها، کاهش استرس، تقویت سیستم عصبی، افزایش تمرکز، حفظ تعادل و کالری سوزی بدن کمک کند. 

وی گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر تلاش زیادی برای توسعه و رشد این رشته در استان انجام شده، به گونه‌ای که در حال حاضر یکی از سه استان دارای پیست استاندارد اسکیت در کشور هستیم. 

رئیس هیات اسکیت کرمانشاه تعداد ورزشکاران بیمه شده این رشته را حدود هزار نفر با ۱۲۰ مربی اعلام کرد و گفت: هرساله حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به آمار ورزشکاران بیمه شده استان در این رشته اضافه می شود که امسال نیز با شروع تابستان این آمار را داشته‌ایم. 

وی با بیان اینکه رشته اسکیت در حال جا افتادن بین خانواده های کرمانشاهی است، عنوان کرد: هرچند در حال حاضر هم برخی از خانواده‌ها تنها از جنبه تفریحی به این رشته نگاه می کنند، اما با اقدامات انجام شده اکنون بسیاری آن را به عنوان یک رشته مهم و مدال آور می‌شناسند. 

شیرزادی تصریح کرد: حدود شش تا هفت رشته اسکیت شامل اسکیت سرعت، نمایشی، فری استایل، هاکی، بُرد و اسکیت روی یخ در کشور فعال است که همگی این رشته‌ها غیر از رشته اسکیت روی یخ که امکانات و زیرساخت های آن را نداریم، در کرمانشاه فعال شده‌اند.

وی اضافه کرد: در بین این رشته‌ها، رشته اسکیت برد المپیکی است و رشته های فری استایل و سرعت نیز در بازیهای آسیایی حضور دارند که سال گذشته برای اولین بار کشورمان در این دو رشته در هانگژو موفق به کسب مدال شد. 

رئیس هیات اسکیت کرمانشاه با تاکید بر اینکه رشته اسکیت هر روز در حال گسترش در دنیاست، عنوان کرد: به واسطه تعدد رشته‌های زیرمجموعه اسکیت، این رشته از جمله رشته‌های مدال آور است که قطعا آینده خوبی برای کشورمان و به تبع استان ما با وجود زیرساخت ها و امکاناتی خوبی که در آن داریم، پیش بینی می شود. 

وی در ادامه تنها موضوع پیش روی اسکیت استان را تکمیل فاز دوم پیست اسکیت عنوان کرد و افزود: علیرغم اینکه در حال حاضر یکی از استانداردترین پیست های اسکیت ایران را در کرمانشاه داریم، اما متاسفانه هنوز فاز دوم پروژه شامل نرده های محافظ اطراف پیست و سکوی تماشاگران آن تکمیل نشده است. 

شیرزادی با بیان اینکه تکمیل این دو پروژه حدود هفت میلیارد تومان اعتبار می خواهد، گفت: تنها با صرف حدود دو میلیارد تومان و احداث گارد اطراف پیست می توانیم میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را برای استان بگیریم. 

وی در ادامه با یادآوری پنج دوره میزبانی کرمانشاه در مسابقات اسکیت ماراتن، گفت: هر ساله این مسابقات مرداد ماه و به مناسبت روز ملی کرمانشاه در بلوار تاق بستان برگزار می‌شد، اما با شیوع بیماری کرونا دیگر امکان میزبانی این مسابقات را پیدا نکردیم، اکنون نیز در تلاشیم تا در صورت کسب مجوز های لازم و همراهی سایر ارگان‌ها این مسابقات را دوباره برگزار کنیم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha