• سه‌شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99120503832
  • منبع : نمایندگی ایلام

سمن " دوستان زمین و زمان" در دانشگاه پیام نور ایلام افتتاح شد

سمن " دوستان زمین و زمان" در دانشگاه پیام نور ایلام افتتاح شد

ایسنا/ایلام سمن زیست محیطی "دوستان زمین و زمان" در  دانشگاه پیام نور استان ایلام افتتاح شد. 

  دکتر ناجی ، معاون فرهنگی ،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور  ، در این مراسم، به صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد: نشست امروز که به میمنت افتتاح سمن  زیست محیطی دوستان زمین و زمان دانشگاه پیام نور استان ایلام برگزار می شود گویای یک حقیقت است که انسانها در قرن حاضر نسبت به زمین کم توجهی یا گاها" بی وفایی داشته اند.که این بی توجهی منجر به تخریب مامن امن خود شده است.

وی با بیان اینکه تخریب زمین مقدمه تخریب جایگاه انسان و طبیعت است، تصریح کرد:.دوستان ما در استان عزیز ایلام نه امروز بلکه مدت 3 سال است که می شناسم،می بینم و می شنوم که همیشه نگاه بسیار خوب و رو به جلو نسبت به نگاهداشت و پاسداشت طبیعت داشته اند.حتی در ارزشی ترین کارهای امروز یعنی پذیرایی از میهمانان و زائران اربعین اباعبداله الحسین (ع)  پیوست و زمینه محیط زیستی خود غافل نشده اند.

وی با قدردانی از نگاه مدیران استان خصوصا مدیران کل منابع طبیعی و محیط زیست و رئیس دانشگاه پیام نورگ تصریح کرد: وجود سمن های محیط زیست از جمله نیازها و ضرورت هایی است که می تواند در تحکیم نگاه مدیران آینده به طبیعت مورد نیاز انسان و کره زمین اهمیت داشته باشد.
   دکتر عباس سهراب زاده ، رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام  نیز اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در راستای توجه به رسالت فرهنگی و اجتماعی خود و ضرورت توجه به محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار با تکیه بر ظرفیت گسترده علمی اساتید ،کارکنان و دانشجویان در سطح استان مجموعه اقدامات تاثیرگذاری را انجام داده است .
وی  ایجاد سمن زیست محیطی و منابع طبیعی " دوستان زمین و زمان " در سطح دانشگاههای پیام نور استان ایلام ، ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در دانشگاههای پیام نور استان ایلام، جمع آوری پسماند آزمایشگاههای دانشگاه و انتقال به مراکز مجاز ، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در دانشگاه جهت استفاده اصولی از منابع و اصلاح الگوی مصرف آب و  پاکسازی سالانه بخشی از مسیر عتبات عالیات را از جمله این فعالیت ها نام برد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام  برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی جهت اصلاح الگوی مصرف انرژی، تفکیک کاغذ از زباله در سطح دانشگاه و اهداء عواید حاصل از آن به بنیاد کودک ، ساماندهی وسایل نقلیه از جهت معاینه فنی و استفاده از سوخت پاک ، ساماندهی و بهینه سازی مصرف انرژی با بهسازی وسایل گرمایشی و لورانتوس زدایی از جنگل های بلوط را از دیگر فعالیت های این سمن زیست محیطی زمین و زمان اعلام کرد.
سهراب زاده تاکید کرد: این اقدامات جهت ایجاد انگیزه در میان کارکنان و اساتید و فرهنگ سازی اجتماعی در میان خانواده بزرگ پیام نور و تسری آن به سطح جامعه جهت تغییر نگاه به محیط زیست و منابع طبیعی صورت گرفته است و انتظار می رود با همراهی سایر دانشگاهها و نخبگان و فرهیختگان استان و مدیران و مسئولین محیط زیست و منابع طبیعی تحولی در  این زمینه ایجاد شود.
در پایان ضمن تقدیر از فعالان زیست محیطی و منابع طبیعی از تابلو سمن زیست محیطی " دوستان زمین و زمان دانشگاه پیام نور استان ایلام رونمایی شد.

در  آیین افتتاحیه  سمن زیست محیطی " دوستان زمین و زمان  که به میزبانی دانشگاه پیام نور استان ایلام برگزار شد،دکتر سید رزاقی مدیر کل فنی و پشتیبانی،  دکتر احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ،   مهندس ابدالی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام ، اعضای کمیته سبز ،  سمن زیست محیطی " دوستان زمین و زمان "  و جمعی از دبیران فعال زیست محیطی استان ایلام  حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha