• پنجشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99113022472
  • خبرنگار : 50175

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

بیش از ۱۳۰۰ نفر بر اثر کرونا در لرستان جان خود را از دست داده‌اند

بیش از ۱۳۰۰ نفر بر اثر کرونا در لرستان جان خود را از دست داده‌اند

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از ۱۳۰۰ نفر بر اثر کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند.

محمدرضا نیکبخت در همایش مجازی دستاوردهای پژوهشی کووید ۱۹ که ۲۹ بهمن‌ماه به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۱۳۰۰ نفر در استان لرستان از یک سال پیش تاکنون به علت ابتلا به بیماری کرونا جانشان را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: در لرستان نزدیک به ۶۵ هزار نفر از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: بیماری کرونا یک بیماری بسیار خطرناک است و همچنان باید مراقبت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت جدی تداوم داشته باشند.

نیکبخت اضافه کرد: هرگونه سیاست‌گذاری برای مقابله جدی‌تر با کرونا بایستی بر مبنای نتایج یافته‌ها و تحقیقات پژوهشی دانشگاهی صورت گیرد و برگزاری این‌گونه همایش‌ها در این راستاست.

وی بیان کرد: هرچقدر تحقیقات علمی بیشتری در این رابطه انجام شود سیاست‌گذاری‌ها، اثرگذارتر خواهند بود؛ انجام همین تحقیقات نیز منجر به تولید محصولات ارزشمندی درزمینهٔ مقابله با کرونا شد؛ از جمله اینکه اقدامات خوبی در سطح کشور بر اساس فناوری‌های تولید ماسک صورت گرفت؛ چند نوع واکسن ویروس کرونا نیز در مرحله آزمایش و بررسی قرار دارند که از نتایج انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در کشور ماست؛ این‌گونه اقدامات نشان می‌دهد دانشگاه‌های کشور، همگان با بحران کرونا، تلاش کرده‌اند تحقیقات و پژوهش‌های خود را توسعه دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما تحقیقات مختلف علمی در خصوص ابعاد مختلف بیماری کرونا انجام شده و در حال انجام است و این‌ها نقش دانشگاه را در جامعه اثرگذارتر خواهد کرد تا جامعه بتواند برپایه استفاده از تحقیقات علمی دانشگاهی در مواجهه با بحران، موفق‌تر عمل کند.

نیکبخت اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان لرستان موفقیت‌های خوبی در بحث کنترل بیماری به دست آمد؛ این طرح باعث کاهش عمده تعداد مبتلایان، تعداد بستری‌ها و تعداد فوتی‌ها شد؛ در آذرماه با اجرای این طرح، ۶۳ درصد در تعداد مبتلایان استان کاهش داشتیم و در دی‌ماه نسبت به آبان ماه، ۷۸ درصد کاهش تعداد مبتلایان داشتیم؛ در بهمن‌ماه هم روند تعداد مبتلایان در استان نسبت به دی‌ماه از نوع کاهشی بوده است؛ این موفقیت‌ها با اجرای طرح شهید سلیمانی، محقق شده است اما باید پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری تداوم داشته باشند؛ زیرا نوع جدید و جهش یافته کرونا به همه ما هشدار می‌دهد که بایستی با جدیت هرچه بیشتر، مراقبت‌های لازم را تداوم دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha