• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99111914330
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

تجلیل از ۵ برگزیده ملی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

تجلیل از ۵ برگزیده ملی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری پنج بهره‌بردار نمونه ملی در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور تجلیل شدند.

عطاءالله ابراهیمی، رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ۱۹ بهمن‌ماه در این آئین با بیان اینکه این استان ۱.۲ درصد سطوح کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص استان حدود ۲۹ درصد است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری رتبه اول تولید بادام و شیلات، رتبه هفتم تولید قارچ، رتبه ۱۰ تولید قارچ، رتبه هشت تولید سیب‌زمینی، رتبه ۱۰ تولید هلو عسل، رتبه ۱۳ تولید سیب درختی، رتبه ۱۵ تولید شیر و مواد لبنی و رتبه ۱۷ تولید گوشت قرمز را در کشور به خود اختصاص داده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ۶۷ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند، گفت: انتخاب بهره‌بردار نمونه کار بسیار دشواری است، اما تلاش شد با نظارت مراکز تحقیقاتی این کار به‌درستی انجام شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در دهه فجر سال‌جاری ۷۵ طرح در حوزه آب و خاک، تولیدات گیاهی، دام و طیور، شیلات و آبزیان، منابع‌طبیعی و سایر بخش‌های کشاورزی با اعتبار ۹۱ میلیاردتومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید، این طرح‌ها به‌طور مستقیم برای ۵۹۸ نفر و برای ۷۵۰ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه هشت پروژه برای توسعه در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است، بیان کرد: انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، ایجاد مرکز تخصصی تکثیر و بومی‌سازی دام زاگرس، احداث شهرک‌های کشاورزی، تکمیل طرح پرورش ماهی در قفس، توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار و ... از جمله این طرح‌ها است.

به گزارش ایسنا، سی و پنجمین دوره تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور در سالن شهید مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

بهرام دهقانی سامانی به‌عنوان اتحادیه نمونه تعاونی کشاورزی(دامداران)، علیداد خداوردی به‌عنوان مجری نمونه مدیریت منابع‌ جنگلی، آیت‌الله مرادی شاهقریه به‌عنوان تولیدکننده نمونه نهال محصولات باغی، محمد شهبازی به‌عنوان پرورش‌دهنده نمونه ماهی در قفس و داریوش صفیان به‌عنوان مرتعدار نمونه کشوری معرفی و تجلیل شدند.

همچنین ۳۹ تولیدکننده برتر در استانی در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی نیز منتخب شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha