• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403041208044
  • منبع : قوه قضاییه

دوره آموزشی نحوه وصول محکومیت‌های مالی و ضبط وثایق در دادسرای تهران برگزار شد

دوره آموزشی نحوه وصول محکومیت‌های مالی و ضبط وثایق در دادسرای تهران برگزار شد

معاون دادستان تهران از برگزاری دوره آموزشی نحوه وصول محکومیت‌های مالی، ضبط وثایق و برگزاری مزایده با محوریت قانون اجرای احکام مدنی در دادسرای تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، نخستین دوره آموزشی شعب اجرای احکام دادسرای تهران در راستای ماده ۵۳۷ قانون آیین دادرسی کیفری با حضور کهندانی معاون اجرای احکام و سرپرست اداره سجل کیفری دادستانی تهران و بهمن شکرزاده نماینده دادستان در مجتمع شهید بهشتی، عباس محمودی مدیر اجرای احکام مجتمع شهید بهشتی و علی عدالتی مدیر دفتر کل مجتمع شهید بهشتی و دادیاران شعب اجرای احکام نواحی دادسرای تهران در سالن جلسات معاونت اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

کهندانی در ابتدای جلسه اظهار کرد: طی یکسال گذشته، در راستای برنامه عملیاتی معاونت اجرای احکام دادستانی تهران، چند برنامه بصورت هدفمند آغاز شد که یکی از آن برنامه ها، افزایش جلب محکومان متواری بود. در این راستا بیش از ۳۰ جلسه با نواحی دادسرای تهران و ضابطین برگزار شده که در این زمینه اقدامات قابل توجهی صورت گرفته، اما هنوز به آن نقطه مطلوب نرسیده ایم.

معاون اجرای احکام دادستانی تهران ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های هدفمند معاونت اجرای احکام، ارتقای آمار وصول محکومیت‌های مالی و ضبط وثایق و افزایش مزایده‌ها است.

وی افزود: با توجه به این که وفق ماده ۵۳۷ قانون آیین دادرسی کیفری، ضبط وثایق و مزایده‌ها باید بر اساس قانون اجرای احکام مدنی برگزار شود از این رو این موضوع کاملا تخصصی بوده و همکاران قضایی اجرای احکام نیازمند آموزش در این زمینه هستند.

کهندانی اضافه کرد: طی یکسال گذشته مشکلات ضبط وثایق، برگزاری مزایده ها، شناسایی و توقیف اموال بررسی و آسیب شناسی‌هایی صورت گرفته که این امر باعث شد با مطالعه چندین ماهه و بررسی پرونده‌های متعدد جلسه آموزشی با حضور همکاران مجتمع شهید بهشتی که تجارب فراوانی در این خصوص دارند برگزار شود.

وی یادآور شد: تعداد ۱۱۰ نفر از همکاران قضایی شعب اجرای احکام نواحی دادسرای تهران طی سه جلسه در این دوره کاملا تخصصی، علمی و تجربی شرکت کرده که  نتیجه آن ارتقای سطح ضبط وثایق و افزایش مزایده‌ها و به تبع آن تعیین تکلیف پرونده‌های جاری شعب اجرای احکام و همچنین رضایتمندی ارباب رجوع و محکوم لهم خواهد بود.

معاون دادستان تهران بیان کرد: اخیرا مزایده‌ها از حالت سنتی خارج و در سامانه ستاد به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود و به همکاران شعب اجرای احکام جهت انجام مزایده‌ها در سامانه ستاد آموزش‌های لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha