• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403041208038
  • خبرنگار : 71625

ببینید/ کنسرت پدر و دختری اردشیر کامکار

ببینید/ کنسرت پدر و دختری اردشیر کامکار

هر کدام از اعضای خانواده کامکار به تنهایی در میان مردم و هم‌زبان‌های خود آنقدر محبوبیت دارند که وقتی خبری از اجرای صحنه‌ای آنها به گوش می‌رسد، مخاطبان بدون درنگ بلیت آنها را خریداری کرده و برای شنیدن یک اجرای موسیقی قابل قبول در روزگاری که کنسرت‌ها بیشتر جنبه اقتصادی دارند تا هنری، در سالن برگزاری کنسرت می‌نشینند.

به گزارش ایسنا، زمانی که نام «کامکارها» به گوشمان می‌خورد، تصویر آن گروه باشکوه کُردزبان که با قدرت روی صحنه به اجرا می‌پرداخت، در ذهنمان تداعی می‌شود. «کامکارها» از همان ابتدای فعالیت به خانوادگی بودن معروف بود و چه بسا که آن را بزرگترین گروه خانوادگی موسیقی ایران خوانده‌اند. اکنون اما سال‌ها است که دیگر خبری از هنرنمایی جذاب کامکارها در کنار هم نیست و اگر کنسرتی برگزار کنند به صورت مستقل از هم خواهد بود.

یکشنبه ۱۱ تیر اردشیر کامکار در کنار فرزندش تارا کامکار که نوازنده سازهای کوبه‌ای است، در تالار وحدت روی صحنه رفت و به نوعی سنت قدیمی کامکارها را تداعی کرد. البته این نخستین باری نیست که قدیمی‌های موسیقی امروز، در کنار فرزندان خود روی صحنه می‌روند و به اجرای موسیقی می‌پردازند. در موسیقی نواحی، محسن شریفیان پیشتر چندین بار به همراه فرزندش «لیانا» به اجرای موسیقی پرداخته است.

ببینید/ کنسرت پدر و دختری اردشیر کامکار

شب گذشته اما، گروه کرد زبان اردشیر کامکار که خود نوازندگی کمانچه را بر عهده داشت، در کنار شاهرخ هدایتی به عنوان خواننده روی صحنه رفت.

در این کنسرت که علاوه بر کردها، مهمانانی اسپانیایی هم حضور داشتند، قطعاتی به زبان کردی اجرا شد که عمدتا فضایی بدون هیجان داشتند. درحقیقت به نظر می‌رسد که فضاهای تقریبا عاری از هیجان این روزها نصیب اجرا کنندگان موسیقی نواحی می‌شود.

کنسرت شب گذشته گروه اردشیر کامکار فضایی آشنا برای علاقمندان موسیقی خطه کردستان ایران و البته طرفداران کامکارها داشت و می‌توانست حال و هوای لذت بخشی را برای مخاطبان علاقمند ایجاد کند. 

در این کنسرت فراز معروفی و عباس جعفری: (کمانچه)، پوریا وزیری (قانون)، زانیار پندار (دیوان و عود)، کاوان کریمی (سنتور)، مازیار یکتایار (تار)، حامد پیرا (بالابان و سورنا)، ماهور زمانه‌پور (تنبک و سازهای کوبه‌ای)، تارا کامکار (بندیر) و پژمان نقشبندی (دف و کاخن) نواختند.

ببینید/ کنسرت پدر و دختری اردشیر کامکار

ببینید/ کنسرت پدر و دختری اردشیر کامکار

* تصاویر این گزارش توسط رها احمدی ثبت شده و در اختیار ایسنا گذاشته شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha