• شنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99110402413
  • خبرنگار : 50189

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

اگر جلوی خیز جدید کرونا گرفته نشود، سیلی محکمی می خوریم

اگر جلوی خیز جدید کرونا گرفته نشود، سیلی محکمی می خوریم

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متوسط آمار بستری کشور تقریبا افزایش پیدا کرده و این موضوع نگران کننده است و باید جلوی این خیز را بگیریم و اگر جلوی آن را نگیریم طبق پیش‌بینی‌ها ضربه سنگینی می‌خوریم.

دکتر"حمیدرضا رشیدی نژاد" ظهر امروز چهارم بهمن‌ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: باید تیم‌های مراقبتی و نظارتی مقداری با جدیت بیشتری در شهرستان‌ها کار کنند.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان به لحاظ عملکردی کارنامه خوبی دارند به طوری که در بین پنج دانشگاه برتر کشوری قرار دارند و در شناسایی زودرس بیماران کرونائی رتبه اول یا دوم را داریم.

رشیدی نژاد ادامه داد: طرح شهید سلیمانی با هدف قطع زنجیره کووید 19 در حال اجراست و بیماریابی، شناسایی زودرس و اطمینان از قرنطینگی از وظایف این طرح هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: در سطح کشور یک خیزی از بیماری کرونا شروع و شیب کاهشی ما متوقف شده است.

وی بیان کرد: متوسط آمار بستری کشور تقریبا افزایش پیدا کرده و این موضوع نگران کننده است و باید جلوی این خیز را بگیریم و اگر جلوی آن را نگیریم طبق پیش‌بینی‌ها ضربه سنگینی می‌خوریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در دو هفته اخیر در استان کرمان تعداد بستری‌های ما کاهش پیدا نکرده و تعداد ترخیصی‌ها و بستری‌ها برابر است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان 45 هزار کیت دریافت کرده که از این تعداد تاکنون 25 هزار و 600 تست سریع آنها داده شده و کمبودی در این زمینه نداریم.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه در کل کشور 6 نفر به نوع جدید کرونا مبتلا شده‌اند و در استان کرمان هیچ موردی نداشتیم، اظهار کرد: میزان مثبت شدن تست‌های ما رو به افزایش است و تعداد مثبت شدن PCR ما بین 30 تا 40 درصد شده و ورودی و خروجی بیمارستانی ما برابر است بنابراین مردم باید بیشتر رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha