• دوشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99102216696
  • منبع : نمایندگی زنجان

سرپرست بیمه سلامت استان زنجان عنوان کرد

هزینه بستری هر بیمار کرونایی در زنجان بیش از ۴۰ میلیون ریال

هزینه بستری هر بیمار کرونایی در زنجان بیش از ۴۰ میلیون ریال

ایسنا/زنجان سرپرست بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه به طور متوسط هزینه بستری هر بیمار کرونایی بیش از ۴۰ میلیون ریال است، گفت: بیمه ۹۰ درصد این مبلغ را پرداخت می‌کند.

یعقوب شیویاری ظهر امروز (۲۲ دی‌ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و فلسفه وجودی سازمان، وظایفی در شرایط کرونا به عهده بیمه سلامت گذاشته شده تا ارائه خدمات به سود بیمه‌شدگان باشد و در حال حاضر حتی برای بیماران کرونایی که تحت پوشش بیمه نبودند، ۹۰ درصد هزینه بستری را پرداخت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه داروهای بیماران کرونایی که برخی از آن‌ها قیمت بالایی هم دارند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، عنوان کرد: در حوزه کرونا بخش‌های ویژه نیاز به توسعه تجهیزات داشت که طبق هماهنگی با دانشگاه علوم‌پزشکی، تامین ۸۰ تخت آی.سی.یو در دستور کار قرار گرفت که در صورت نیاز استان این رقم قابل افزایش خواهد بود.

سرپرست بیمه سلامت استان زنجان یادآور شد: طبق برنامه ششم توسعه برای اضافه شدن افراد فاقد بیمه به لیست بیمه سلامت باید آزمون وسع اجرا شود اما اکنون به دلیل شیوع کرونا این موضوع تحت‌الشعاع قرار گرفته و موقتاً اجرا نمی‌شود و همه افراد رایگان بیمه می‌شوند. همچنین دوره انتظار ۱۰ روزه نیز حذف شده است.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از مراجعه حضوری افراد به دفاتر پیشخوان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دفترچه‌های بیمه به‌طور خودکار تمدید شده است. همچنین از کلینیک مهرانه برای ارائه خدمات و کاهش بار مراجعه‌کنندگان استفاده شده است.

این مسئول، افزایش سطح سواد سلامت جامعه را مهم خواند و گفت: هر چه سطح سواد بالاتر باشد سلامتی فرد و جامعه ارتقا پیدا می‌کند و در نتیجه آن، هزینه‌های درمانی کاهش می‌یابد و صرفه‌جویی در منابع و پیشگیری از بیماری‌ها را به دنبال دارد و در این راستا تلاش داریم رویکردها را در جامعه بازتاب دهیم و راهکارهای آن را شناسایی کنیم.

شیویاری با اشاره به اینکه در کشور حدود ۲ میلیون نفر هم‌پوشانی بیمه دارند و باید با همکاری سایر ارگان‌ها و دریافت اطلاعات بیمه‌شدگان این موضوع ساماندهی شود، تصریح کرد: در استان ۵۰ هزار نفر فاقد پوشش بیمه هستند. هزینه بیماران کرونایی به‌ طور متوسط ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که هزینه‌های مختلفی از جمله دارو، هتلینگ، آزمایش، مشاوره و سایر موارد را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مطالبات موسسات مختلف را تا پایان سال گذشته تسویه کردیم، ابراز کرد: مطالبات بیمارستان بهمن نیز تا سال گذشته پرداخت شده و امسال نیز به تناسب اعتبارات تسویه می‌شود. داروخانه‌ها نیز تا مردادماه امسال طلب خود را دریافت کردند و نسخ مکانیزه نیز تا پایان آذرماه تسویه شده است.

رئیس اداره نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه استفاده از نسخ الکترونیکی مزایای بسیاری، از جمله جلوگیری از قاچاق دارو دارد، اظهار کرد: امسال میزان مشارکت مطب‌ها برای ارائه نسخ الکترونیکی ۸۸ درصد بوده و بیش از ۱۲۰ هزار نسخه تولید شده است.

پیمان توکلی با بیان اینکه ۵۰ درصد درمانگاه‌های خصوصی و ۴۵ درصد حوزه درمانگاه‌ها برای ارائه نسخه‌های الکترونیکی ورود کردند، خاطرنشان کرد: در حوزه درمان اعتیاد نیز با هفت مرکز قرارداد بستیم و تاکنون ۸۶۴ بیمار از این خدمت استفاده کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha