• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403041006525
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه سلطانیه تاکید کرد

نقش موثر ستادهای تبلیغاتی در افزایش میزان مشارکت در انتخابات

نقش موثر ستادهای تبلیغاتی در افزایش میزان مشارکت در انتخابات

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: در کنار مناظره و فضای مجازی با فعال شدن ستادهای انتخاباتی حال و هوای کشور بیشتر به سمت انتخاباتی شدن حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه انتخابات یک حق بسیار مهم و کارآمد و سرنوشت‌ساز برای تک‌تک مردم است و در سرنوشت فردی و جمعی ما، تأثیر مستقیم دارد، اظهار کرد: با این حال، باز در جامعه شاهدیم که برخی مردم ترجیح می‌دهند از حق خود بهره نبرند و در پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند.

وی با بیان اینکه باید ببینیم علت چیست و چرا مردم از حق خود که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، استفاده نمی‌کنند، اظهار کرد: از دلایل این موضوع می‌توان به ناآگاهی عده‌ای از مردم نسبت به اهمیت انتخابات، مسأله‌ نبودن انتخابات برای بعضی و ناامیدی آنها اشاره کرد.

او توضیح داد: هرچند امروز آموزش‌های عمومی و اطلاع‌رسانی رسانه‌های فراگیر، آگاهی و دانش را در سطح وسیع جامعه منتشر می‌کند، ولی همچنان هستند افرادی که از اهمیت حیاتی انتخابات برای کشور بی‌اطلاع‌اند. این طیف به‌دلیل بی‌خبری یا غفلت از جایگاه اجتماعی خود، نمی‌دانند تأمین بخش قابل توجهی از حقوق خود با مشارکت در امور سیاسی از جمله انتخابات حاصل می‌شود.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اینکه این گروه را باید آگاه کرد، گفت: در آگاه‌سازی این گروه، همه کسانی که می‌توانند و مخاطبانی دارند، باید به وظیفه خود عمل کنند. حتی کاندیداها نیز در سخنرانی‌ها و مناظره‌ها به جای پرداختن به حواشی باید به دغدغه‌های مردم پاسخ دهند. 

وی ادامه داد: بخشی از کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، نوع و سبک زندگی آنها، طوری است که اصلاً مسئله انتخابات به هیچ‌وجه برای‌شان مسئله و دغدغه نیست، مثل افرادی که به هر دلیلی، چنان از مسائل کشور فارغ‌اند که گویی در این کشور زندگی نمی‌کنند، افراد به شدت ثروتمند و مرفه یا برعکس افرادی که آنقدر درگیر مسائل معیشت و زندگی‌اند که مشارکت سیاسی و شرکت در انتخابات برای آن‌ها دیگر مسئله نیست. 

حسینی‌نسب با پرداختن به این موضوع که برای این گروه باید انگیزه ایجاد کرد، افزود: مثلاً ثروتمندان باید بدانند کار اقتصادی از بستر امنیت می‌گذرد و حضور قوی در صحنه، امنیت کشور و سرمایه‌گذاران را ارتقا می‌دهد. آنهایی هم که درگیر مشکلات روزمره و نیازهای اولیه هستند، باید توجه کنند که فرق می‌کند چه کسی رئیس‌ جمهور باشد. اگر رئیس جمهور درد آشنا انتخاب شود، درد و مشکل شما را می‌فهمد همان‌طور که شهید رئیسی اینگونه بود. 

وی با اشاره به اینکه دسته دیگر غایبان در انتخابات، کسانی هستند که مدعی‌اند هر کسی انتخاب شود نخواهد توانست کاری از پیش ببرد و بر مشکلات و موانع موجود فائق‌ آید، گفت: این افراد رأی و حضور خود را مؤثر نمی‌دانند و بین آمدن و نیامدن‌شان فرقی نمی‌بینند.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر ضرورت تلاش برای ایجاد رضایتمندی مردم و خدمت صادقانه به آنها، اظهار کرد: بزرگ‌ترین راه رضایتمندسازی، خدمت صادقانه و خالصانه به مردم و تلاش شبانه‌روزی برای ساختن کشور و حل مشکلات آن است. اعتمادسازی‌هایی که شهید رئیسی برای نظام اسلامی محقق کرد، بسیار مؤثر بود.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت رأی‌ اولی، ادامه داد: تمایل به ثبت اولین تجربه سیاسی و حضور اولین بار در پای صندوق‌های رأی، کافی است تا موتور محرکی برای مشارکت در انتخابات باشد. شاید کسانی هم باشند که انگیزه حضور را از آنها نیز سلب کنند که بهترین روش برگزاری همایش رأی‌ اولی‌ها و جهاد تبیین است. 

حسینی‌نسب با اشاره به اینکه باید حال و هوای کشور بیش از این به سمت حال و هوای سیاسی شدن حرکت کند، گفت: برای برانگیختن شور انتخاباتی در کنار مناظره‌ها و فضای مجازی یک ظرفیت و فرصت برای کاندیداهاست. ستادهای انتخاباتی نیز باید فعال باشند که هواداران و طرفداران کاندیداها بتوانند در ستاد کاندیدای مورد علاقه خود جمع شوند که این امر سبب می‌شود در کنار شهرها در روستاها نیز موج انتخاباتی برانگیخته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha