• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99101713434
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندار همدان:

شرکت شهرک های صنعتی اعتقادی به ایجاد ناحیه صنعتی خیاطان "ازندریان" ندارد

شرکت شهرک های صنعتی اعتقادی به ایجاد ناحیه صنعتی خیاطان "ازندریان" ندارد

ایسنا/همدان استاندار همدان با بیان اینکه شرکت شهرک های استان اعتقادی به شهرک صنعتی خیاطان در ازندریان ندارد و جزو اولویت‌های این شرکت نیست، تاکید کرد: امروز باید همه کمک کنیم که شهرک خیاطان به صورت کارشناسی انجام شود.

سیدسعید شاهرخی عصر چهارشنبه ۱۷ دی ماه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان که با محوریت مسائل دو شهرستان کبودراهنگ و ملایر برگزار شد، با اشاره به اینکه بعضی ها بی انصافی می کنند اما اهمیت نمی دهیم، اظهار کرد: ما به دنبال کار هستیم و هر که کار نکند و بخواهد به حاشیه برود جا می‌گذاریم و دنبال کار روزمره و حاشیه نیستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین راه‌ها را در کبودراهنگ داریم، تصریح کرد: مسیر کبودراهنگ -گل‌تپه- علیصدر را به جد دنبال می‌کنیم که جزو ماده ۵۶ کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دو سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همدان، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان داده شد، افزود: در این سفر قرار شد ۲۰۰۰ واحد مسکن برای محرومان در استان ساخته شود که از این تعداد ۱۹۹۴ واحد تعیین تکلیف شده و تشکیل پرونده شده، ۱۰۶۹ واحد پی کنی و عملیات اجرایی آغاز شده، ۷۹۵ واحد سقف اجرایی شده و تا پایان سال ۲۰۰۰ واحد تکمیل می‌شود و امیدواریم با گزارش این واحدها بتوانیم ۱۰۰۰ واحد دیگر برای استان بگیریم.

استاندار همدان با بیان اینکه شهرستان ملایر دوران طلایی توسعه را طی می کند، تأکید کرد: یکی از بهترین نمایندگان مجلس در این شهرستان نمایندگی می کند و مردم ملایر مردمان بافرهنگ و باریشه هستند و از این فرصت باید استفاده کنیم. 

شاهرخی با تأکید بر اینکه در کشور شهری را پیدا نمی کنید که دو برند جهانی را باهم دریافت کرده باشد، گفت: ملایر در حوزه انگور جهانی شده است و حالا که جهانی شده باید از هر هکتار ۳۰۰ تن برداشت کنیم و ده ها شاخص و فاکتور پیوست انگور است. 

وی با بیان اینکه ملایر در حوزه مبل منبت نیز حرفی برای گفتن دارد، ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد تومان فروش مبل منبت ملایر در یک دهه داشتیم.

وی درباره ایجاد ناحیه صنعتی خیاطان در ازندریان، یادآور شد: این شهرستان ۲۰ هزار خیاط دارد و ما فقط نظاره گر باشیم؟ گردش کار این واحدها میلیاردی است، ماباید قدر این فرصت را بدانیم و باید همراه این افراد که اشتغالزایی کردند، برویم.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی کارگاه خیاطی در ازندریان در حال کار هستند، افزود: شرکت شهرک های استان اعتقادی به شهرک صنعتی خیاطان در ازندریان ندارد و جزو اولویت‌های این شرکت نیست.

استاندار همدان با تأکید براینکه امروز باید همه کمک کنیم که شهرک خیاطان به صورت کارشناسی انجام شود، اظهارکرد: نخستین مصوبه ما این است که  باید عزممان را راسخ کنیم، من عزم راسخی در شرکت شهرک های صنعتی استان برای ایجاد شهرک خیاطان ازندریان ندیدم.

وی خطاب به مدیران استان و شهرستان ملایر درباره ناحیه صنعتی خطایان ازندریان، گفت: تا پایان دی ماه مسیر را روشن کنید که این کار شدنی است یا خیر؟ و پرونده این موضوع بسته و از دستور کار خارج شود یا روی ریل کار بیفتد. 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هکتار گلخانه به روش سنتی داشتیم که طبق برنامه باید ظرف سه سال ۲۱۰ هکتار اضافه کنیم در حالیکه امروز بیش از ۵۰۰ هکتار ظرفیت‌سازی کردیم و در سال آینده بیش از ۳۰۰ هکتار عملیاتی خواهد شد.

شاهرخی با بیان اینکه باید به فاضلاب ملایر توجه ویژه‌ای کنیم،تأکید کرد: ملایر دومین شهر بزرگ استان است و باید شبکه فاضلاب این شهر تکمیل شود. 

وی با اشاره به اینکه ۱۲۹ کیلومتر شبکه فاضلاب برای ملایر کار شده است، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب برنامه عملیاتی برای جمع‌آوری بهداشتی ۱۲ میلیون مترمکعب فاضلاب جاری ملایر در زمان معین و منطقی ارائه دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ۱۲ میلیون مترمکعب فاضلاب فقط سه میلیون مترمکعب جمع آوری و بقیه در رودخانه رهاسازی می‌شود که لازم است برای جمع‌آوری این فاضلاب و تصفیه آن کار شود.

استاندار همدان از صدور مجوز ۳۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سد گرین نهاوند توسط دولت خبرداد و گفت: مجوز ماده ۵۶ پروژه سدگرین با رقم ۳۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از طرف دولت صادر شد و به‌زودی ادامه عملیات اجرایی این پروژه به صورت ویژه آغاز می‌شود.

وی با تأکید براینکه این اقدام دولت با پیگیری‌های مداوم به نتیجه رسید، افزود: این اقدام دولت کمک بزرگی در راستای خدمت به مردم شهرستان نهاوند است.

شاهرخی با بیان اینکه عملیات اجرایی سد گرین نهاوند خردادماه سال ۹۰ آغاز شد که قرار بود در مدت زمان شش سال به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: هدف از احداث این سد تأمین آب شرب شهر و روستاهای تابعه، تامین آب کشاورزی حق آبه‌های موجود این شهر و روستاهای اطراف و همچنین تامین آب مورد نیاز کشاورزان است.

استاندار همدان تأمین نیازهای زیست محیطی، افزایش تولید انرژی برق آبی نیروگاه گاماسیاب به میزان ۳۵ گیگاوات ساعت در سال از دیگر اهداف احداث این سد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha