• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99101409912
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد

تامین غذای قوهای مهاجر در تالاب سرخرود

تامین غذای قوهای مهاجر در تالاب سرخرود

ایسنا/مازندران مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: طی هفته اخیر ، حدود۵ تن ذرت و جو جهت تغدیه قوها در تالاب سرخرود تحویل و توزیع شد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: با توجه به سرمای هوا در عرض های بالای جغرافیایی جمعیت قوها در تالاب بین المللی فریدونکنار افزوده شده و به بیش از ۴۵۰۰ قطعه رسیده است.

وی افزود: معمولا چند روز پس از مهاجرت قوها به تالاب، منابع غذایی محیط مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت نبود تغذیه کمکی، قوها ناچار به جابه جایی در آبگیرهای اطراف و دیگر شهرستان ها خواهند شد که این اتفاق می تواند آسیب رسانی و شکار غیر مجاز را نیز در پی داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: در سالجاری با توجه به مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گله قوهای وحشی، متمرکز کردن گله قوها جهت کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس به سایر مناطق و زیستگاه ها بیشتر مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: به منظور حفاظت موثر از قوها و جلوگیری از آسیب رسانی به این گونه های حمایت شده، برنامه تمرکز جمعیت با تغذیه کمکی، همه ساله از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با همکاری انجمن ها و دوستداران حیات وحش انجام می شود.

ابراهیمی ضمن تقدیر از حمایت های ویژه سازمان دامپزشکی کشور در خصوص نمونه برداری و اعلام نتیجه آنفلوآنزای فوق حادپرندگان و همچنین تامین ذرت برای تغذیه آنها افزود: با پیگیری معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشورو پیگیری ، مساعدت و همکاری آقای دکتر ماکنعلی رییس محترم سازمان دامپزشکی کشور و همکاران ایشان در استان مازندران و همچنین فعالین محیط زیست ، طی هفته اخیر، حدود۵ تن ذرت و جو جهت تغدیه قوها در تالاب سرخرود تحویل و توسط محیط بانان در این تالاب توزیع شد.

به گزارش ایسنا، تالاب قوهای سرخرود همه ساله از آبان تا اواخر بهمن ماه، میزبان جمعیت زیادی از قوهای فریاد کش است که برای زمستان گذرانی به این منطقه از تالاب بین المللی فریدونکنار مهاجرت می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha