• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403041107405
  • منبع : بنیاد ملی علم

فراخوان مشترک بنیاد ملی علم و ستاد فناوری نانو و میکرو

فراخوان مشترک بنیاد ملی علم و ستاد فناوری نانو و میکرو

در فراخوان مشترک بنیاد ملی علم ایران و ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و توسعه‌ای در حوزه‌های «آزمون‌های تشخیص بر بالین»، «مدارهای مجتمع با کاربرد خاص»، «منسوجات هوشمند»، «محصولات مبتنی بر نانومواد نوظهور و آینده‌ساز» و «محصولات تقویت‌شده با هوش مصنوعی» حمایت می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنیاد ملی علم ایران(INSF) و ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو در جهت شتاب‌دهی به رشد و توسعه در ابعاد مختلف، طی فراخوانی از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و توسعه‌ای در حوزه‌های «آزمون‌های تشخیص بر بالین(POCT)»، «مدارهای مجتمع با کاربرد خاص(ASIC)»، «منسوجات هوشمند(Smart textiles)»، «محصولات مبتنی بر نانومواد نوظهور و آینده‌ساز (MOFs or Biodegradable polymers or ۲D materials based products)» و «محصولات تقویت‌شده با هوش مصنوعی (AI enabled products)» حمایت می‌کنند.

طرح‌های مورد حمایت این فراخوان در قالب‌های طرح پژوهشی، طرح‌های پسادکتری و رساله دکتری است که مدت زمان رساله دکتری دو ساله، طرح‌های پسادکتری یک ساله و در نهایت طرح‌های پژوهشی حداکثر در طول مدت سه سال مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

مجری طرح پژوهشی در این فراخوان باید عضو هیات علمی دانشگاه یا مراکز پژوهشی- تحقیقاتی کشور باشد. مسؤول طرح در دوره پسادکتری باید حتما عضو هیات‌علمی دانشگاه یا مراکز پژوهشی-تحقیقاتی کشور بوده و دارای مرتبه علمی حداقل دانشیار در رشته مرتبط با پروپوزال ارائه شده باشد. در مورد رساله‌ها، دانشجوی دکتری آزمون جامع خود را با موفقیت گذرانده باشد. از تاریخ دفاع از موضوع رساله دکتری تا ثبت پیشنهاده تحقیقاتی در سایت بیشتر از یک سال و از زمان شروع دوره دکتری دانشجو بیشتر از سه سال تحصیلی نگذشته باشد. پژوهشگر باید نسخه نهایی پیشنهاده را که در دانشگاه تصویب شده برای فراخوان ارسال کند.

از این فراخوان خروجی‌هایی همچون توسعه فناوری، توسعه نمونه اولیه محصول، تولید دانش فنی، ثبت اختراع و انتشار مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی مدنظر خواهد بود.

این فراخوان از تاریخ ۱۱ تیر ماه تا ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ به منظور شرکت متقاضیان و علاقه‌مندان طرح‌های پژوهشی برگزار می‌شود. درخواست رساله دکتری نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ امکان‌پذیر است.

مبلغ حمایت

سقف حمایتی مشترک از طرح‌های پژوهشی: سقف حمایت از طرح‌های پژوهشی حداکثر ۵۰۰ میلیون تومان است.

سقف حمایتی مشترک از طرح‌های پسا دکتری: کمک به پژوهشگر پسادکتری: ۸۰ درصد حقوق استادیار پایه یک (در سال جاری ۲۰۰ میلیون تومان)؛ کمک به مسئول طرح: ۲۵ میلیون تومان؛ کمک هزینه اجرای طرح: تا سقف ۹۰ میلیون تومان

سقف حمایتی مشترک از رساله‌های دکتری: کمک به دانشجو: ۱۳۵ میلیون تومان؛ کمک هزینه اجرای طرح: تا سقف ۶۰ میلیون تومان

طرح‌های پژوهشی دارای پشتیبان صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت برخوردار خواهند بود. طرح‌های مصوب مستلزم ارائه گزارش‌های پیشرفت بر اساس زمان‌بندی در طول اجرای طرح و تایید توسط ناظر هستند.

طرح‌های منتخب این فراخوان که با موفقیت به اجرا برسند، در ادامه در اولویت حمایت‌های آتی ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهت توسعه محصول و کسب و کار خواهند بود.

به نقل از بنیاد ملی علم ایران، پژوهشگران جهت ثبت‌نام می‌توانند به نشانی rtms.insf.org مراجعه و از طریق بخش متقاضیان/ پژوهشگران اقدام کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۲۱۶۱۱۵۷ و ۰۲۱۸۲۱۶۱۱۶۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha