• سه‌شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99092519142
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل شیلات اردبیل:

سرانه مصرف ماهی در اردبیل به 14 کیلوگرم می‌رسد

سرانه مصرف ماهی در اردبیل به 14 کیلوگرم می‌رسد

ایسنا/اردبیل مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: سرانه مصرف ماهی در یک برنامه پنج ساله در استان اردبیل به 14 کیلوگرم می‌رسد.

میرآرمان واعظی25آذر در جریان بازدید از مزارع پرورش آبزیان در اردبیل اظهار کرد: تولید آبزیان به شکل متنوع در مزارع پرورش ماهی در استان اردبیل اعم از گرمابی و سردابی در حال انجام است و ما از سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت می‌کنیم.
وی به ارتقا مصرف ماهی در استان و فواید این امر اشاره کرد و گفت:‌ ماهیان با داشتن انواع پروتئین و سایر ویتامین‌ها از خاصیت بسیار مناسب و مغزی برخوردار هستند که در طول هفته باید هر خانواده حداقل دو بار مصرف ماهی را داشته باشد.
مدیرکل شیلات استان اردبیل به وجود اسیدآمینه در ماهی و سایر ویتامین‌ها در این ماده غذایی اشاره کرد و افزود: فرهنگ استفاده از ماهی در استان اردبیل در سال‌های اخیر ارتقا یافته و در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در این استان 11 کیلوگرم است.
واعظی تصریح کرد: در یک برنامه پنج ساله ضمن افزایش تولید آبزیان در این استان به ویژه قزل‌آلای رنگین ‌کمان، سعی و تلاشمان بر این است تا مصرف ماهی به 14 کیلوگرم برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در این زمینه علاوه بر برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، تلاش می‌کنیم تا نحوه پخت متنوع ماهی را به شهروندان آموزش داده و به نوعی ذائقه آنها را برای مصرف ماهی ارتقا دهیم.
واعظی اضافه کرد: اگر بتوانیم در یک فرآیند مناسب و برنامه‌ریزی پنج ساله فرهنگ مصرف ماهی را در این استان به 14 کیلوگرم برسانیم، قطعا مردم استان از ثمرات این کار بهره‌مند خواهند شد.
وی بیان کرد: تنوع خرید ماهی و مصرف آن یکی از عوامل مؤثر در ایجاد ذائقه برای مخاطبان است تا بتوانند ماهی را به عنوان یک ماده غذایی مؤثر و مغزی در تغذیه روزانه خود مورد توجه قرار دهند.
واعظی اظهار کرد: ماهی با داشتن پروتئین بالا و چربی‌های غیراشباء و امگا3 از خاصیت بی‌نظیر و ویتامین‌های سرشاری برخوردار است که امیدواریم با توجه به بروز بیماری‌های قلبی، عروقی در استان اردبیل اقشار مختلف مردم از ماهی به عنوان یک ماده غذایی مؤثر و دارو استفاده کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha