• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403040805273
  • خبرنگار : 50659

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

تعیین فرد صالح برای تولیت جامعه از حسنات بزرگ است

تعیین فرد صالح برای تولیت جامعه از حسنات بزرگ است

ایسنا/اردبیل امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه تعیین فرد صالح برای تولیت جامعه از حسنات بزرگ است، اظهار کرد: دین اسلام صحت و سلامتی والیان را در راس حسنات می‌داند و بدون والی صالح و عادل سایر حسنات را نمی‌پذیرد.

آیت الله سید حسن عاملی امروز هشتم تیر در خطبه های نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد با تاکید بر اینکه تعیین فرد صالح برای تولیت جامعه از حسنات بزرگ است، اظهار کرد: دین اسلام صحت و سلامتی والیان را در راس حسنات می‌داند و بدون والی صالح و عادل سایر حسنات را نمی‌پذیرد تا فرصت باقی است هموطنان و هم استانی های عزیز پای صندوق‌های رای حاضر شوند و دفتر حسنات خود را از این حسنه بزرگ خالی نگذارند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به مناظرات اخیر که در جریان انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، تصریح کرد: مناظره ریاست جمهوری نقطه قوت دموکراسی جمهوری اسلامی است اما هنوز با مناظره آرمانی فاصله زیادی داریم. لازم است خود مردم مخصوصاً جوان‌ها، انجمن و بنیادی را تشکیل دهند که کار آن پیگیری وعده‌ها و دروغ‌ها باشد تا مرتکب آن توبه نصوح کند که دیگر از راه خلاف رای جمع نکند.

وی ادامه داد: هر کس در هر جناحی، باید شان ملت و کشور را نگاه دارد همه دقت کنند که کاندیدایی که وعده‌های غیر عملی داده اگر منتخب شود به نحوی از زیر وعده‌های خود فرار خواهد کرد و ده‌ها بهانه خواهد آورد.

آیت الله عاملی افزود: هرکس در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده قطعاً هم چهارچوب نظام را می‌پذیرد و هم بر شرایط حاکم بر کشور از جهت اقتصادی و سیاسی واقف است بنابراین هیچ نامزدی حق ندارد بعد از انتخابات بهانه بیاورد که مثلاً نمی‌گذارند یا مقدمات فراهم نیست یا کشور در تحریم است.

وی ادامه داد: برای بار دوم تاکید می‌کنم که سیستم انتخابات ایران به حدی پیشرفته و حساس است که امکان هرگونه تخلف، تخطی و جابجایی رای در آن امکان ندارد و هرگونه تشکیک در این خصوص ظلم به نظام و خیانت به کشور است. فردا بعد از اعلان نتیجه باید همه در برابر قانون تسلیم باشند و اگر کسی اعتراضی دارد باید از مبادی قانونی پیگیری شود. جمله زرین در این باب فرمایش مقام معظم رهبری است که رای را حق الناس دانسته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha