• جمعه / ۲۳ آبان ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99082315563
  • خبرنگار : 50388

معاون استاندار تاکید کرد:

اقدام عاجل در حوزه مشاغل خانگی سیستان‌وبلوچستان با حمایت استانداری

اقدام عاجل در حوزه مشاغل خانگی سیستان‌وبلوچستان با حمایت استانداری

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان بر اقدام عاجل در زمینه ایجاد مشاغلی که بازار خوبی دارند تاکید کرد و گفت: استانداری استان در این مسیر از طرح مشاغل خانگی حمایت خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در نشست هم اندیشی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بیان کرد: توسعه مشاغل خانگی در شرایط امروز یکی از راهبردهای مهم در ایجاد اشتغال است لذا باید جهت پایداری سازی این مشاغل توجه ویژه ای برای فروش در بازار این محصولات  داشت.

 ماندانا زنگنه‌سروش یادآور شد: نهادسازی و راهبری فعالین این حوزه بسمت ایجاد تشکل‌ها، در کنار پیگیری نیازهای قانونی این مشاغل می‌تواند شکوفایی بهتری را در چرخه اقتصاد استان رقم زند و امید است یک فرآیند نوین را در این مسیر با حضور جهاددانشگاهی شاهد بود تا اتصال های فعالیت های قبلی انجام شده در این حوزه را در آینده دید.

وی اظهار داشت: مطالعات قبلی اشتغال انجام شده در استان بیشتر پوشش‌دهنده مشاغل سنتی بوده است و نوآوری و ایجاد عناوین شغلی جدید، راهکارهای فروش محصولات و بازارسازی را بخوبی پوشش نداده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: لذا لازم است جهت ایجاد مشاغلی که بازار خوبی در استان دارد اقدام عاجلی را در میدان عمل صورت داد و در این مسیر حمایت و همراهی از طرف ما خواهد بود.

رییس جهاددانشگاهی سیستان وبلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که با نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی به عنوان نهاد واسط، تسهیل‌گر و توسعه‌ای در حال اجرا می‌باشد.

دکتر منصور تاجری ادامه داد: این طرح با کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به جهاددانشگاهی بعنوان مجری سپرده شده است.

وی با اشاره به اهمیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی افزود: این طرح در سه فاز شناسایی مزیت‌ها، آموزش، مشاوره و توانمندسازی و در نهایت اتصال به بازار در حال اجراست.

رییس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌ریزان و اجراکنندگان این طرح نیز در پیاده‌سازی آن از جزئی‌نگری پرهیز نموده و با نگاهی کل‌نگر و سیستمی به شرایط موجود در پی ارائه راهکارهای بومی و منطقه‌ای اثرگذار با اهداف ایجاد اشتغال پایدار در استان می باشند.

گفتنی است، علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این طرح می‌توانند به سامانه inhb.ir مراجعه کنند. همچنین شرایط متقاضیان ثبت‌نام در این طرح، حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha