• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99081107030
  • خبرنگار : 50093

اشتری:

آغاز لیگ و اردوی تیم ملی پینگ‌پنگ تحت تاثیر کرونا قرار گرفت

آغاز لیگ و اردوی تیم ملی پینگ‌پنگ تحت تاثیر کرونا قرار گرفت

ایسنا/خراسان رضوی بانوی پینگ‌پنگ‌باز خراسانی تیم ملی ایران گفت: متاسفانه به خاطر شیوع کرونا در کشور هم اردوهای تیم ملی لغو شده و هم اینکه مشخص نیست لیگ برتر از چه تاریخی آغاز می شود.

مهشید اشتری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت خود و تمریناتش اظهار کرد: دو سه ماه است که به صورت جدی تمرین می‌کنم، اما منتظرم مسابقات لیگ برتر آغاز شود. به خاطر مسائل مربوط به کرونا، هنوز زمان آغاز مسابقات مشخص نشده است. در این فصل به همراه تیم شهرداری شهر بابک در لیگ برتر حضور خواهم یافت.

وی افزود: هنوز با تیم شهرداری شهر بابک تمرین نداشته‌ام. از آن جا که مسابقات به صورت انفرادی برگزار می‌شود، تمام ورزشکاران به صورت انفرادی در شهر خود تمرین دارند. تمرینات انفرادی سخت‌تر است. علاوه بر این که در مشهد بازیکن دیگری به جز خودم در بخش بانوان فعالیت حرفه‌ای ندارد، نداشتن حریف تمرینی کار را سخت‌تر کرده است.

بانوی پینگ‌پنگ‌باز خراسانی تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: تا اوایل خرداد ماه تمام باشگاه‌ها در کشور تعطیل بود، اما در مشهد سالن‌ها دیرتر از سایر استان‌ها بازگشایی شد. تا اوایل شهریور به صورت جدی تمریناتم را دنبال نمی‌کردم اما در حال حاضر وضعیتم بهتر شده و به صورت منظم تمرین می‌کنم.  

اشتری گفت: معمولا تمرینات حرفه‌ای و اصلی‌ام را در اردوهای تهران دنبال می‌کردم و موقعیتی پیش نیامده بود که در مشهد تمرین کنم. با توجه به تعطیلی باشگاه‌ها در مشهد مجبور بودم تمریناتم را در خانه دنبال کنم، اما در خانه هم تجهیزات لازم را نداشتم. با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مربی تیم ملی، هیات تنیس روی میز خراسان رضوی تا پایان شیوع کرونا میز و تجهیزات در اختیارم قرار داد تا بتوانم در خانه تمرین کنم.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی در هر دو بخش آقایان و بانوان هیچ تیمی در لیگ برتر ندارد. از زمانی که وارد این رشته ورزشی شده‌ام ندیده‌ام که مشهد تاکنون در لیگ برتر تیم دهد. شهر بابک یکی از شهرهای کوچک کرمان است و قطعا مشهد به لحاظ پینگ‌پنگ وضعیت بهتری نسبت به این شهرستان‌ دارد. برای ورزشکاران نیز راحت‌تر است که در تیم شهر خود حضور داشته باشند. این کار حتی به پیشرفت تنیس روی میز خراسان هم کمک زیادی خواهد کرد. می‌توانند در کنار بازیکنان بومی، از چند بازیکن دیگر هم استفاده کرده و در لیگ برتر تیم‌داری کنند. شاید تا کنون اسپانسری پای کار نیامده اما هزینه یک تیم خوب در لیگ برتر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

بانوی پینگ‌پنگ‌باز تیم ملی ایران  در خصوص وضعیتش در تیم ملی بیان کرد: از ابتدای اسفند ماه که اردوهای تیم ملی به خاطر کرونا تعطیل شد تاکنون هیچ اردویی نداشته‌ایم و نمی‌دانم که آیا در آینده اردو خواهیم داشت یا خیر. دوست دارم اردوی تیم ملی و مسابقات لیگ برتر هرچه زودتر آغاز شود، اما کماکان هیچ خبری در این خصوص وجود ندارد.

اشتری یادآور شد: قرار است مسابقات جهانی در اسفند ماه برگزار شود که آن هم ممکن است به دلیل شرایط شیوع کرونا مجدد به تعویق بیفتد و وضعیت مشخصی ندارد. با توجه به برگزاری مسابقات جهانی، فدراسیون هنوز برای اردوی تمرینی برنامه‌ای ندارد. اگر هم برنامه دارند به ما اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

وی گفت: از فدراسیون حقوقی دریافت نمی‌کنیم و پیش از این هم برای ملی‌پوشان حقوق ماهیانه‌ای وجود نداشت. درآمدزایی ورزشکاران از برگزاری مسابقات لیگ برتر و جوایز آن است. هیات تنیس روی میز و اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی نیز در حد تجهیزات کمک کرده‌اند، اما حمایت مالی نداشته‌اند.  

اشتری ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی توقع مالی چندانی هم نداریم، اما دوست داریم علاوه بر این که قرارداد بیشتری داشته باشیم، از فدراسیون بابت حضور در تیم ملی نیز حقوق دریافت کنیم. حمایت فدراسیون از بازیکنان تیم ملی می‌تواند انگیزه‌ای برای سایر ورزشکاران باشد تا سطح خود را ارتقا داده و به  تیم ملی راه یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha