• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99072820176
  • خبرنگار : 50210

به مناسبت روز اراک؛

ساخت "بلک باکس" در پارک شهر اراک آغاز شد

ساخت "بلک باکس" در پارک شهر اراک آغاز شد

ایسنا/مرکزی شهردار اراک گفت: عملیات اجرایی ساخت بلک باکس، امروز به مناسب روز اراک در پارک شهر اراک آغاز شد.

محمدکریم شفیعی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آغاز عملیات اجرایی بلک باکس در اراک اظهار کرد: هنرمندان بویژه هنرمندان تئاتر در شهر اراک درخواست های بسیاری برای داشتن فضایی مناسب جهت اجرای نمایش و آموزش دارند.

وی با بیان اینکه شهر اراک فضاهای زیادی دارد که می تواند در اختیار بخش های مختلف هنری و فرهنگی قرار گیرد، افزود: به عنوان مثال در خیابان شهید رجایی فضایی به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع در اختیار خانه هنرمندان قرار گرفته است که محلی برای اجماع و استفاده همه هنرمندان شهر اراک باشد، همچنین بخشی از ساختمان اسناد تاریخی شهر در خیابان ارسطو در قالب نگارخانه در اختیار هنرمندان قرار داده شده است و در واقع نگاه شهرداری مبتنی بر حمایت از هنرمندان است.

شفیعی تصریح کرد: در کنار همه این حمایت ها، هنرمندان تئاتر فضای مناسبی برای اجرا و آموزش در اختیار نداشتند که با توجه به شرایط خاص این هنر و نیازمندی به بلک باکس و فضایی تیره و تاریک، شهرداری در جهت تامین این فضا پیشقدم شد و مکانی به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع در پارک شهر اجرا می شود که امروز به مناسبت روز اراک عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود.

وی بیان کرد: مهمترین مسئله که باید به آن فکر شود مسئله فرهنگی و هنری است، بنابراین مدیریت شهری به این مسائل توجه دارد و فضاهای موجود در اختیار بخش فرهنگی و هنری شهر قرار می گیرد تا توسعه فرهنگ و هنر اراک را شاهد باشیم.

شفیعی در خصوص برآورد مالی این پروژه بیان کرد: در این راستا فعلا بودجه ۳ میلیارد تومانی پیش بینی شده است و تمایل داریم که سال آینده و درست در روز اراک بلک باکس اراک جهت بهره برداری تحویل شود و در واقع با پیمانکار پروژه نیز این شرط گذاشته شده است و با توجه به تامین بودجه مشکلی وجود نخواهد داشت.

گفتنی است، بهره برداری از تجهیزات پارکی و زمین چمن مصنوعی در پارک های شهدای گمنام و غدیر اراک از دیگر برنامه های روز اراک بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha