• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 99070603814
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

در قالب یک پایان نامه دانشگاهی محقق شد

اجرای طرح هوشمندسازی با استفاده از یادگیری انتقالی

اجرای طرح هوشمندسازی با استفاده از یادگیری انتقالی

در قالب یک پایان نامه دانشگاهی طرح هوشمندسازی با استفاده از یادگیری انتقالی به عنوان جایگزینی مناسب برای روش‌های یادگیری سنتی توسط محققان دانشگاه صنعتی ارومیه انجام شد.

به گزارش ایسنا، هوشمندسازی با استفاده از یادگیری انتقالی، روش نوینی است که از سوی محققان دانشگاه صنعتی ارومیه در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد، نتایج قابل توجهی را به دنبال داشته است.

این روش جایگزینی برای روش های یادگیری سنتی به شمار می رود و در طول چند سال اخیر در آزمایشگاه یادگیری انتقالی این دانشگاه، مورد مطالعه و تحقیق دکترجعفر طهمورث نژاد، عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشکده فناوری های صنعتی قرار گرفته و برای توسعه تحقیقات در قالب کار تیمی پژوهشی، در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد تعریف شده است.

از جمله کاربردهای علم یادگیری می توان به شناسایی تصویر، تحلیل احساسات، دسته بندی اخبار و رویدادها، نظارت تصویری، تشخیص گفتار، کشف انواع کلاهبرداری های آنلاین، پیش بینی ها، خدمات پزشکی و اجتماعی، بازیابی اطلاعات و کنترل ربات ها اشاره کرد.

همچنین ایجاد یک سیستم هوشمند کلاسیک با درنظر گرفتن هزینه های تولید و جمع آوری داده، عملاً در بسیاری از موارد، توجیه اقتصادی ندارد. به همین دلیل، بهره گیری از نمونه های موجود که از قبل استخراج شده و در دسترس هستند بسیار ایده آل به نظر می رسد. این علم در واقع به نوعی در پاسخ به عطش بشر برای هوشمند سازی و فراهم کردن رفاه بیشتر برای بشریت گسترش پیدا کرده است. از مهمترین نوآوری ها در این پایان نامه، تولید دانش جدید در جهت هوشمندسازی با کاهش هزینه های طراحی و ساخت مدل، و افزایش کارآیی استفاده از یادگیری انتقالی، تنها با بسنده کردن به داده های موجود است.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، نتایج این پژوهش، در قالب هفت مقاله جامع در مجلات معتبر ISI، علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی و کنفرانس های معتبر به چاپ رسیده است. این طرح می تواند برای ارتقای سیستم های امنیتی، سیستم های پزشکی، سیستم های نظامی و حتی علوم اجتماعی و تربیتی، توسعه یافته و مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha