• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403063019613
  • خبرنگار : 71271

در هفته جهانی فضا ۲۰۲۴ تاکید می‌شود

نقش حیاتی ماهواره‌ها و فناوری فضایی در نظارت بر تغییرات اقلیمی

نقش حیاتی ماهواره‌ها و فناوری فضایی در نظارت بر تغییرات اقلیمی
عکس تزئینی است

هفته جهانی فضا به عنوان بزرگترین جشن عمومی در حوزه فضایی از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه امسال به صورت هماهنگ در سراسر جهان و با شعار «فضا و تغییرات اقلیمی» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در بیانیه انجمن جهانی هفته جهانی فضا در خصوص انتخاب شعار «فضا و تغییرات اقلیمی» آمده است: «برای هفته جهانی فضا سال ۲۰۲۴ موضوع انتخاب شده "فضا و تغییرات اقلیمی" است. این موضوع تأثیر تحول‌آفرین فناوری فضایی را در حوزه تغییرات اقلیمی نمایان می‌کند و بر نقش فعالانه اکتشاف فضا در افزایش درک و مدیریت ما از آب و هوای زمین تأکید می‌کند.»

در بخش دیگری از این بیانیه ذکر شده است: «هفته جهانی فضا در سال پیش رو با تمرکز بر اتحاد قدرتمند بین فناوری فضایی و علوم آب و هوایی، به دنبال آموزش عمومی، الهام بخشیدن و ایجاد ارتباطی مؤثر بین جامعه جهانی است. در این هفته مهم که بزرگترین جشن حوزه فضایی است، تلاش خواهد شد تا نقش حیاتی ماهواره‌ها و فناوری فضایی در نظارت بر تغییرات اقلیمی و تدوین استراتژی‌های مؤثر برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی برجسته شود.»

بر اساس این گزارش، مرتضی نیکخو، دبیر هفته جهانی فضا در ایران ضمن تشکر از مشارکت بالا و همکاری صمیمانه تمامی سازمان‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی برای برگزاری برنامه‌های هفته جهانی فضا به فراگیر بودن این برنامه‌ها در سطح کشور و ایجاد دسترسی آسان به محتوای علمی - آموزشی برنامه‌های هفته جهانی فضا برای تمام علاقه‌مندان به حوزه فضایی در سطح کشور بالاخص مناطق کم برخوردار تاکید کرده است.

وی همچنین از تمامی علاقه‌مندان، گروه‌ها، انجمن‌های علمی و نجومی در سراسر کشور دعوت کرده است تا با مشارکت و همراهی با سازمان فضایی ایران، برنامه‌های علمی و ترویجی مناسب برای تمامی اقشار جامعه و در گروه‌های سنی مختلف تدوین کنند تا در طول هفته جهانی برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha