• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403062918929
  • خبرنگار : 71963

در سمپوزیوم یک روزه تازه‌های میکروارگانیسم‌ها بررسی شد

نقش حیاتی میکروارگانیسم‌ها در تمام جنبه زندگی

نقش حیاتی میکروارگانیسم‌ها در تمام جنبه زندگی

در راستای وظایف محوله ملی در خصوص فراهم سازی آموزشهای علمی و توسعه همکاریهای پژوهش همزمان با روز جهانی میکروارگانیسمها، این رویداد علمی توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به عنوان دو مجموعه دارای زیست بانکهای معتبر و متنوع میکروارگانیسم ها، به صورت برخط و رایگان و با حضور بیش از ۳۰۰ دانشجو و محقق برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این رویداد که با حضور متخصصان و صاحب نظران موضوعات تخصصی میکروارگانیسمها در حوزه های مختلف کاری شامل پژوهش­های پزشکی و بالینی، صنایع غذایی، کشاورزی، محیطی، صنعتی و استانداردسازی، برگزار شد؛ فناوری ها و مرورآخرین دستاوردهای علمی  و پژوهشی در ایران و جهان در حوزه میکروارگانیسمها  مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این رویداد به اهمیت زیست بانکهای میکربی فعال در کشور به عنوان تامین کنندگان زیر ساخت حوزه های مختلف علوم و فناوری های نوین زیستی، امنیت غذایی، امنیت سلامت و تولید و اقتصاد دانش بنیان نیز پرداخته شد. اهمیت تقویت زیر ساخت زیست بانک کشور و ایجاد تعاملات ملی و بین المللی و هم افزایی در راستای خدمات دهی از دیگر موضوعاتی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

شایان ذکر است طرحنامه تهیه شده از سوی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران جهت برگزاری این رویداد در کمیته بین المللی برگزاری این رویداد جهانی مستقر در کشور پرتغال بررسی و مصوب  شده بود. و اطلاع رسانی بین المللی در پورتال این کمیته به نشانی  https://www.internationalmicroorganismday.org/  انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، دانشجویان، پژوهشگران، سیاست گذاران و متخصصان صنایع در علوم میکروبی و زیست فناوری میکروبی در این رویداد حضور فعال داشتند. دسترسی به فایل سخنرانی ها به زودی در همین سایت فعال خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha