• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99061713016
  • خبرنگار : 50294

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استانداری کردستان:

پخت نان باکیفیت نیازمند کنترل و نظارت مستمر از سوی اتحادیە است

پخت نان باکیفیت نیازمند کنترل و نظارت مستمر از سوی اتحادیە است

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استانداری کردستان گفت: مصرف نان باکیفیت حق مسلم مردم است، لذا ارائە نان باکیفیت نیازمند کنترل و نظارت بر نانوایی‌ها از سوی اتحادیە و سازمان صنعت و معدن استان است.

خالد جعفری ظهر امروز (۱۷شهریور) در جلسە کارگروە اصلاح نظام یارانەای آرد و نان استان اظهار کرد: بایستی خبازی‌های قانونمند را از صف خبازی‌های متخلف جدا کرد و این امر با نظارت منظم و شدید بر خبازی‌ها امکان‌پذیر است.

وی بر شفاف‌سازی در خصوص کیفیت نان تاکید و عنوان کرد:  مصرف نان باکیفیت حق مسلم مردم است، لذا ارائە نان باکیفیت نیازمند کنترل و نظارت بر نانوایی‌ها از سوی اتحادیە و سازمان صنعت و معدن استان است.

جعفری با اشارە بە اهمیت مشارکت مردم در جلوگیری از تخلفات خبازی‌ها افزود: دو شرکت خلیج‌فارس و تعاون روستایی مسئولیت توزیع و انتقال آرد بە خبازی‌ها را برعهدە دارند و لازم است هرگونە تخلفی را بە اطلاع اتحادیەها و سازمان صنعت و معدن و تجارت گزارش داد تا  با هرگونە تخلفی برخورد قاطع شود.

وی ادامە داد: هرگونە کوتاهی در برابر تخلفات خبازی‌ها از سوی اتحادیە بر عهدە خود اتحادیە می‌باشد و باید پاسخگو باشد.

جعفری بر لزوم نظارت منظم بر توزیع آرد در استان گفت: عدم ورود آرد از استان‌های دیگر سبب نظارت دقیق‌تر و جلوگیری از تخلفات خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکە باید آردها در جلوی نانوایی‌ها تحویل دادە شود، خاطرنشان کرد: لازم است کارخانجات بر نحوە تحویل آرد نظارت مستمر داشتە و از توزیع و حمل متخلفانە خودروهای حمل آرد جلوگیری کنند.

وی در پایان یادآور شد: گندم محصولی استراتژیک و از اولویت‌های کشور است و خوشبختانە استان کردستان از جایگاە ویژەای در تولید گندم برخوردار است و خرید گندم در سال جاری بیش از سال قبل بودە است؛ بخش زیادی از گندم تولیدی استان کردستان بە سایر استان‌ها صادر می‌شود.

مدیر عامل شرکت غلە و خدمات بازرگانی کردستان نیز اظهار کرد: مورخ ٥ مرداد تاکنون ۳۳ مورد تخلف اعم از گرانفروشی، تعطیلی خودسرانە خبازی‌ها و کم‌فروشی در بحث نان صورت گرفتە و سهمیە آن‌ها قطع شدە است.

جمال صالحی عنوان کرد: آرد کردستان برابر با استاندارد سطح ۳ می‌باشد و تمام خودروهای شرکت خلیج‌فارس دارای مهر مخصوص هستند.

وی ادامە داد: از آنجایی کە ۷٥ درصد یارانە آرد بە خبازان پرداخت می‌شود، خبازی‌ها از آرد یارانەای برای پخت نان سنتی و صنعتی استفادە میکنند و نظارت بر کیفیت نان بر عهدە اتحادیە می‌باشد.

صالحی بیان کرد: از ابتدای تیرماە تا پانزدە شهریور تاکنون ۷٤۷هزار و ٤٨۷تن گندم از کشاورزان استان خریداری شدە کە بیشترین آن مربوط بە استان بیجار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha