• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403073023511
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل ورزش و جوانان استان:

از ظرفیت مرز در جهت رفع مشکلات اشتغال جوانان کردستان استفادە شود

از ظرفیت مرز در جهت رفع مشکلات اشتغال جوانان کردستان استفادە شود

ایسنا/کردستان مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: از ظرفیت مرز و نیروی انسانی مستعد در جهت رفع مشکلات اشتغال جوانان در استان کردستان استفادە شود

آمنە غلام ویسی در آیین اختتامیه نمایشگاه کسب و کارهای و دستاوردهای جوانان کە با حضور مسئولان کشوری و استانی شامگاه دوشنبه (۳۰مهرماه) در خانه کرد برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد در راستای اشتغال جوانان و دورەهای آموزشی و توانمندسازی ورود جوانان بە بازار کشورهای همسایە برگزار شد.

وی با بیان اینکە هموارە از استان کردستان بە عنوان استان‌های محروم و کم‌برخوردار نام بردە می‌شود، عنوان کرد: اگرچە محرومیت استان کردستان بە دلیل نبود صنایع مدرن و کارخانجات صنعتی است، اما در بسیاری از زمینەها نیز کردستان جزو استان‌های برخوردار کشور است و از ظرفیت‌ها و منابعی برخوردار است کە اگر از آن‌ها بە نحو احسن استفادە شود، قطعا کردستان در لیست استان‌های برخوردار کشور قرار می‌گیرد.

غلام‌ویسی بیان کرد: جوانان تلاش‌گر و با استعداد جزو ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ کردستان است کە اگر از این ظرفیت در کنار مرز استفادە شود، بسیاری از مشکل اشتغال‌ جوانان در استان نیز حل خواهد شد.

وی با تاکید بر این موضوع کە می‌بایست از ظرفیت مرز برای اشتغالزایی و صادرات محصولات استان بهرەبرد، افزود: اگر این ظرفیت‌ها را در کنار هم و در راستای اشتغالزایی جوانان بەکار بگیریم بە رفع محرومیت استان کردستان کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامە سخنان خود ابراز امیدواری کرد کە همە مسئولان و دست‌اندرکاران بتوانند دست بە دست هم دهند تا از امکانات طبیعی و خدادادی و نیروی انسانی مستعد در جهت رفع مشکل بیکاری و عدم اشتغال جوانان استان کردستان استفادە کنند.

آمنە غلام‌ویسی خاطرنشان کرد: این نمایشگاە گام سومی در راستای این رویداد است و ما در بحث آشنایی جوانان با بازار کشورهای همسایە و همچنین فروش محصولات و صادرات محصولات خود این کارگاە آموزشی را برگزار کردیم کە خوشبختانە بازخورد مثبتی از سوی شرکت‌کنندگان داشتە است.

وی ادامە داد: باتوجە بە بازخورد شرکت‌کنندگان در این رویداد، باید هرچند وقت یکبار این رویداد در داخل استان برگزار و در آیندە بهرەبرداری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha