• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403073023505
  • خبرنگار : 50294

رییس کل دادگستری استان کردستان:

صدور احکام جایگزین حبس سبب کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود

صدور احکام جایگزین حبس سبب کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود

ایسنا/کردستان رییس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم پایش مستمر زندانیان و اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان واجد شرایط تاکید و اضافه کرد: افزایش صدور احکام جایگزین حبس سبب کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی امروز (۳۰مهر) در دیدار با قضات محاکم تجدیدنظر استان بر لزوم تکریم ارباب رجوع و مراجعین به دادگستری استان تاکید و اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی استان در حد مطلوبی بوده و قضات و کارکنان شریف دادگستری استان با پاسخگویی مناسب و تلاش‌های مجاهدانه نقش بسزایی در این زمینه ایفا کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در راستای منویات و تاکیدات ریاست معظم قوه قضاییه، مردم از دستگاه قضایی انتظار رفتار و برخورد مناسب و رفع به موقع مشکلات خود را دارند ایشان یادآور گردید که  پرسنل دستگاه قضایی استان می‌بایست در این خصوص  مراقبت بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خطاب به قضات محاکم تجدیدنظر بر لزوم توجه ویژه به اجرای برنامه عملیاتی قوه قضاییه در دادگستری استان کردستان اشاره و تصریح کرد: در این راستا و کسب رضایتمندی بیشتر مردم موضوعات کاهش تعداد شعب نامتعارف، کاهش موجودی پرونده‌های شعب و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق باید مورد توجه جدی باشد. 

وی بر لزوم رعایت دو اصل دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی در جهت ارتقای کمیت و کیفیت رسیدگی تاکید و خاطرنشان کرد: توجه ویژه قضات به مستندات پرونده‌ها و استماع اظهارات طرفین دعوی در اتقان آرای قضایی نقش بسیار مهمی دارد. 

رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پایش مستمر زندانیان و اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان واجد شرایط تاکید و اضافه کرد: افزایش صدور احکام جایگزین حبس سبب کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان می‌شود. 

وی بر لزوم برخورد قاطع با زمین خواری و تصرف  اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان تاکید و بیان کرد: در صدور احکام قضایی باید جنبه بازدارندگی احکام مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha