• یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99061611447
  • منبع : سازمان‌ فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

خیز «بادکنک طلایی» برای ملی شدن

خیز «بادکنک طلایی» برای ملی شدن

ایسنا/اصفهان رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی اصفهان از تلاش برای ملی شدن جشنوارۀ نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان «بادکنک طلایی» خبر داد و گفت: به زودی از آثار برتر دوره‌های اول و دوم این جشنواره که در قالب پنج کتاب به چاپ رسیده رونمایی خواهد شد.

احمد رضایی دارافشانی، اعلام کرد: اگرچه در کنار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان در قالب یک بخش جنبی نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود، اما به صورت جشنواره یا مسابقه مستقل نیست و از این رو می‌توان گفت مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان «بادکنک طلایی» که به همت دفتر تخصصی تئاتر و اداره توسعه فرهنگ شهروندی برگزار می‌شود، تنها مسابقۀ مستقل نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان در کشور است.

وی افزود: دور اول و دوم این جشنواره در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برگزار شد که شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی شرکت‌کنندگان بودیم و امسال نیز در حال برنامه ریزی برای برگزاری سومین دوره آن هستیم.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، غنی‌سازی ادبیات نمایشی کودک و نوجوان کشور را هدف اصلی برگزاری مسابقه «بادکنک طلایی» دانست و  اظهار کرد: بهترین آثار این مسابقه در قالب کتاب به چاپ می‌رسد تا هم کمبودهای حوزه نمایشنامه کودک و نوجوان در شهر اصفهان رفع شود و هم تمام فعالان این حوزه در کشور بتوانند از این نمایشنامه‌ها بهره ببرند. از طرف دیگر در بخش شهروندی این مسابقه نیز به مسائل حوزه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی پرداخته خواهد شد.

رضایی خبر داد: ۱۱ نمایشنامه برتر نخستین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی بادکنک طلایی در قالب دو جلد کتاب و ۱۵ نمایشنامه برتر دومین دوره این مسابقه نیز در قالب سه جلد کتاب آماده چاپ و رونمایی است.

وی با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری برای برگزاری سومین دوره این مسابقه گفت: در این شورا که استراتژی و راهبرد مسابقه را تعیین و همچنین دبیر سومین دوره را معرفی می‌کند، بنده به همراه محمد عیدی، علی عطریان، سعید محسنی، امید نیاز و سعید امامی حضور داشتیم و تصمیم گرفتیم که «بادکنک طلایی» را به صورت ملی برگزار کنیم. بررسی زیرساخت‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های شهرهای خواهرخوانده اصفهان و چگونگی برگزاری سومین دوره این مسابقه نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست دربارۀ آن بحث شد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی ابراز امیدواری کرد که «بادکنک طلایی» بتواند با کسب مجوز از اداره‌ کل هنرهای نمایشی وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ملی برگزار شود تا از حمایت‌های معنوی و تبلیغاتی این وزارتخانه در راستای جذب نویسندگان بیشتر بهره بگیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: هرچه این مسابقه غنی‌تر برگزار شود، آثار بهتری برای چاپ آماده خواهد شد. البته هدف‌ ما تنها چاپ آثار و ارائه گزارش کار نیست و قصد داریم پس از برگزاری چند دوره این مسابقه، تعداد آثار افزایش پیدا کند تا تمام شهرهای کشور از جمله اصفهان به‌ خصوص در حوزه مدیریت شهری بتوانند از تولیدات آن استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha